29. ledna : Vážení uživatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to porušení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 29. ledna : Poslední šance pro přezrálé banány? Upečte z nich lahodnou buchtu 6. prosince : Je vám čtyřicet a už řešíte menopauzu? Co je příčinou předčasného nástupu, vysvětluje gynekolog |
|
|
Poznala jsem však lidičky, které svátost křtu neovlivnilo a lidičky, které nebyli pokřtěni a byli a jsou plné lásky.
Tak moment, moje milá... svátost křtu "neovlivňuje" lásku či nelásku... svátostí křtu je odpouštěn u malých dětí dědičný hřích (u dospělých také i všechny osobní hříchy), ergo nemáš tak docela pravdu, že "Rodíme se jako božské bytosti - světlé, čisté"...
Není tady
Mandragoraso, vnímám tvé psaní jako nepřirozeně přeslazené.
Není tady
helena napsal(a):
Poznala jsem však lidičky, které svátost křtu neovlivnilo a lidičky, které nebyli pokřtěni a byli a jsou plné lásky.
Tak moment, moje milá... svátost křtu "neovlivňuje" lásku či nelásku... svátostí křtu je odpouštěn u malých dětí dědičný hřích (u dospělých také i všechny osobní hříchy), ergo nemáš tak docela pravdu, že "Rodíme se jako božské bytosti - světlé, čisté"...
Ty jsi toho názoru a je to jen tvoje pravda. Jo, Tvoje milá nejsem.
Není tady
Ty jsi toho názoru a je to jen tvoje pravda.
Moje?
Stačí si přečíst katechismus...
Není tady
helena napsal(a):
Ty jsi toho názoru a je to jen tvoje pravda.
Moje? http://fora.babinet.cz/img/smilies/va.gif
Stačí si přečíst katechismus... http://fora.babinet.cz/img/smilies/vissla.gif
Duchovno není jen katechismus.
Není tady
Duchovno není jen katechismus.
Jistě... ale taky to není "jen moje pravda", víš
Upravil(a) helena (15. 9. 2013 19:18)
Není tady
helena napsal(a):
Duchovno není jen katechismus.
Jistě... ale taky to není "jen moje pravda", víš
Toleruji a beru Tvé vnímání, a prosím nic ve zlém!
Není tady
Proč píšeš tak strojeně?
Není tady
helena napsal(a):
Rodíme se jako božské bytosti - světlé, čisté
Ano?
Proč potom poskytovat svátost křtu?
V podstate z mocenskych duvodu - to je jeden z tech genialnich nastroju k ovladani mas ... Lide, kteri uveri v dedicny hrich tykajici se nejen jich samych, ale i jejich potomku, jsou daleko lepe manipulovatelni ...
Není tady
No a když k tomu ještě přidáš tezi, že ten hřích z nich může někdo jiný "sejmout", KDYŽ.... tak je hotovo
Není tady
Mají to "dobře" vymyšleno ve Vatikánu. Kolik lidí jim na to skočí...
"Skvělě" vymyšlena je i zpověď. Všechno panu faráři řeknu, pomodlím se tři Otčenáše a tři Zdravas a má duše je čistá. Vzhůru do sbírání dalších hříchů. Vždyť očištění od nich je tak lehké...
Pro ty, co nemají víru v srdci. Bohužel je takových hodně.
Ale polemické může být i to, co je hřích. I to Vatikán "dobře" definoval. Dobře pro sebe.
Upravil(a) Eva. (16. 9. 2013 11:16)
Není tady
Eva. napsal(a):
Mají to "dobře" vymyšleno ve Vatikánu. Kolik lidí jim na to skočí...
"Skvělě" vymyšlena je i zpověď. Všechno panu faráři řeknu, pomodlím se tři Otčenáše a tři Zdravas a má duše je čistá. Vzhůru do sbírání dalších hříchů. Vždyť očištění od nich je tak lehké...
Pro ty, co nemají víru v srdci. Bohužel je takových hodně.
Ale polemické může být i to, co je hřích. I to Vatikán "dobře" definoval. Dobře pro sebe.
Ono odpuštění hříchu, možná ani neumíme docenit. Mít na duši velkou tíhu provinění, je na úkor našeho zdraví. Zpověď, očista, uvědomění si svého prohřešku je velmi důležité pro další život. Dnes stále více lidí vyhledává psychologa, který jen nahrazuje duchovního při zpovědi, který jako by snímá z lidí jejich provinění. Nelze smýt u zpovědi zcela všechny hříchy tak, aby po nich neměl žádný stín na duši - jde jen odlehčit, tak jako u psychologa.
Není tady
Pokládám tento způsob odpuštění "hříchů" za alibizmus, Mandratoraso.
K tomu nepotřebuji jiného člověka, abych si své hříchy odpustila. Abych se přijala taková, jaká jsem, včetně svých "hříchů". Ale je těžké přijímat sama sebe takového, jaký člověk doopravdy je. Proto je pro některé (většinu?) jednodušší, nechat si je odpustit jinými. Ale to je jenom chvilkové řešení a je plytké, povrchní.
Není tady
Mandragorasa napsal(a):
Eva. napsal(a):
Mají to "dobře" vymyšleno ve Vatikánu. Kolik lidí jim na to skočí...
"Skvělě" vymyšlena je i zpověď. Všechno panu faráři řeknu, pomodlím se tři Otčenáše a tři Zdravas a má duše je čistá. Vzhůru do sbírání dalších hříchů. Vždyť očištění od nich je tak lehké...
Pro ty, co nemají víru v srdci. Bohužel je takových hodně.
Ale polemické může být i to, co je hřích. I to Vatikán "dobře" definoval. Dobře pro sebe.Ono odpuštění hříchu, možná ani neumíme docenit. Mít na duši velkou tíhu provinění, je na úkor našeho zdraví. Zpověď, očista, uvědomění si svého prohřešku je velmi důležité pro další život. Dnes stále více lidí vyhledává psychologa, který jen nahrazuje duchovního při zpovědi, který jako by snímá z lidí jejich provinění. Nelze smýt u zpovědi zcela všechny hříchy tak, aby po nich neměl žádný stín na duši - jde jen odlehčit, tak jako u psychologa.
Co je to hřích? Jak je definován, čím je podmíněn? Proč je za hřích označováno v podstatě přirozené jednání člověka? Proč je vůbec nutné očištění, když Bůh nás miluje bez podmínek? atd. atd.
Není tady
Co je to hřích? Jak je definován, čím je podmíněn?
Řekněme, že je to víc, než "omyl" nebo "všední/lehký" hřích způsobený lidskou slabostí, že se jedná o vědomé a úmyslné zlo... vědomé jednání v rozporu s naším svědomím.
Proč je vůbec nutné očištění, když Bůh nás miluje bez podmínek?
Aby si člověk svůj hřích uvědomil jako svoji chybu a rozhodl (případně i nerozhodl) se k její nápravě a tedy k další "cestě".
"Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není." (List Janův, 1. kap., 8. verš)
Není tady
helena napsal(a):
Co je to hřích? Jak je definován, čím je podmíněn?
Řekněme, že je to víc, než "omyl" nebo "všední/lehký" hřích způsobený lidskou slabostí, že se jedná o vědomé a úmyslné zlo... vědomé jednání v rozporu s naším svědomím.
Proč je vůbec nutné očištění, když Bůh nás miluje bez podmínek?
Aby si člověk svůj hřích uvědomil jako svoji chybu a rozhodl (případně i nerozhodl) se k její nápravě a tedy k další "cestě".
"Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není." (List Janův, 1. kap., 8. verš)
Láska není jen to, co nám dovoluje nám ublížit!!!
Každý máme v životě několik omylů, které nelze vzít zpět ale lze je pochopit a odpustit! Nikdo není bez hříchu, ale jen pochopení svého hříchu - své chyby, kterou v sobě máme, vede k nápravě a to je přesný účel.
Nikdy není pozdě napravit svou chybu, své nesprávné chování, chcete-li svůj hřích.
Není tady
Nikdy (s plným vědomím tady použiju nikdy) nevíme, jestli to, co v tu chvíli považujeme za chybu, chybou skutečně je.
Pokud je pravdivé, že vždy je vše přesně tak, jak má být, tak nic není chyba. Vše je "pouze" naše učební lekce.
Není tady
helena napsal(a):
Co je to hřích? Jak je definován, čím je podmíněn?
Řekněme, že je to víc, než "omyl" nebo "všední/lehký" hřích způsobený lidskou slabostí, že se jedná o vědomé a úmyslné zlo... vědomé jednání v rozporu s naším svědomím.
Existuje skutek, který by byl 100% dobrý nebo 100% zlý? Kdo je schopen to objektivně posoudit?
helena napsal(a):
Proč je vůbec nutné očištění, když Bůh nás miluje bez podmínek?
Aby si člověk svůj hřích uvědomil jako svoji chybu a rozhodl (případně i nerozhodl) se k její nápravě a tedy k další "cestě".
"Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není." (List Janův, 1. kap., 8. verš)
Pokud nadále budeme žít v přesvědčení, že jsme špatní a hříšní, tak se klamat přestaneme a začneme žít v pravdě? Skutečně nám to pomůže na naší další "cestě"?
...
A to pomíjím otázky typu, proč je za chyby považováno i přirozené lidské chování, jehož potlačováním dosáhneme akorát tak uzkosti, frustrace, stresu ...
Není tady
Mandragorasa napsal(a):
helena napsal(a):
Co je to hřích? Jak je definován, čím je podmíněn?
Řekněme, že je to víc, než "omyl" nebo "všední/lehký" hřích způsobený lidskou slabostí, že se jedná o vědomé a úmyslné zlo... vědomé jednání v rozporu s naším svědomím.
Proč je vůbec nutné očištění, když Bůh nás miluje bez podmínek?
Aby si člověk svůj hřích uvědomil jako svoji chybu a rozhodl (případně i nerozhodl) se k její nápravě a tedy k další "cestě".
"Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není." (List Janův, 1. kap., 8. verš)Láska není jen to, co nám dovoluje nám ublížit!!!
Každý máme v životě několik omylů, které nelze vzít zpět ale lze je pochopit a odpustit! Nikdo není bez hříchu, ale jen pochopení svého hříchu - své chyby, kterou v sobě máme, vede k nápravě a to je přesný účel.
Nikdy není pozdě napravit svou chybu, své nesprávné chování, chcete-li svůj hřích.
Není tady
Mandragorasa napsal(a):
Eva. napsal(a):
Mají to "dobře" vymyšleno ve Vatikánu. Kolik lidí jim na to skočí...
"Skvělě" vymyšlena je i zpověď. Všechno panu faráři řeknu, pomodlím se tři Otčenáše a tři Zdravas a má duše je čistá. Vzhůru do sbírání dalších hříchů. Vždyť očištění od nich je tak lehké...
Pro ty, co nemají víru v srdci. Bohužel je takových hodně.
Ale polemické může být i to, co je hřích. I to Vatikán "dobře" definoval. Dobře pro sebe.Ono odpuštění hříchu, možná ani neumíme docenit. Mít na duši velkou tíhu provinění, je na úkor našeho zdraví. Zpověď, očista, uvědomění si svého prohřešku je velmi důležité pro další život. Dnes stále více lidí vyhledává psychologa, který jen nahrazuje duchovního při zpovědi, který jako by snímá z lidí jejich provinění. Nelze smýt u zpovědi zcela všechny hříchy tak, aby po nich neměl žádný stín na duši - jde jen odlehčit, tak jako u psychologa.
ach tak, "pro jistotu" tam jeste kousek zbyva - ze by pro to, aby bylo cistit co I pristee?
Není tady
me teda do dnes nikdo nevysvetlil princip prvotniho hrichu.
Není tady
dycinky, každý máme jiné vnímaní. Nikdy se nikoho nechci dotknout, i když tak činím.
Upravil(a) Mandragorasa (16. 9. 2013 20:00)
Není tady
dycinky napsal(a):
me teda do dnes nikdo nevysvetlil princip prvotniho hrichu.
Prvotní = dědičný hřích máme všichni proto, že Eva a Adam jedli ze zakázaného stromu. Zdědili jsme jej po našich předcích.
Nu a když byl ukřižován Ježíš, jeho krev na Golgotě otvory ve skále stekla až na Adamovu lebku, která byla pod Golgotou pohřbená. Tím byl smyt dědičný hřích všem lidem, kteří se narodili dříve, než se začalo křtít. Byla jsem na Golgotě, viděla jsem, kde byl údajně ukřižován Ježíš a kde byla údajně Adamova lebka.
Hezká pohádka. Hezká konstrukce.
Není tady
Eva. napsal(a):
Pokládám tento způsob odpuštění "hříchů" za alibizmus, Mandratoraso.
K tomu nepotřebuji jiného člověka, abych si své hříchy odpustila. Abych se přijala taková, jaká jsem, včetně svých "hříchů". Ale je těžké přijímat sama sebe takového, jaký člověk doopravdy je. Proto je pro některé (většinu?) jednodušší, nechat si je odpustit jinými. Ale to je jenom chvilkové řešení a je plytké, povrchní.
Ne, není to povrchní, je tu snaha pomoci. Odpustit jiným, je hlavně odpustit sobě! Pochopit, že nikdo nejsme bez chyby. Nic není povrchní, pokud je to upřimné a najít v sobě pokoru a ne sobectví.
Není tady
Hezká pohádka
Ty nemáš ráda pohádky?
Proto je pro některé (většinu?) jednodušší, nechat si je odpustit jinými.
Hm... a co třeba vztah rodič, respektive vychovatel - dítě? Trest a poté odpuštění? Odpouštět nejen sobě, ale i druhým?
Upravil(a) helena (16. 9. 2013 20:33)
Není tady