» Diskuse - Babinet.cz https://fora.babinet.cz/index.php » Školáci (6 - 12 let). Nadané děti https://fora.babinet.cz/viewforum.php?id=185 » problémy s učitelkou https://fora.babinet.cz/viewtopic.php?id=7833 |
marus12 — 30. 5. 2006 16:33 |
Co byste dělali? Už jsem tady psala Syn 9,5 let, s poruchou pozornosti, hypoaktivní- byli jsme v psychologické poradně v prosinci minulého roku- zatím bez integrace. Psycholožka nám doporučila psychiatra, toho jsme však navštívili jen třikrát, protože ten do kluka cpal pokaždé jiné prášky, a čekal jak zaberou, tak jsem to nakonec vzdala (měla jsem do kluka rvát 5 prásků denně?).A ted stojím na mrtvém místě a nevím, jak dál. Např. nosí domů ze stejných příkladů někdy 1, někdy 5.Stěžuje si, že nestíhá, že to nestačil dodělat. Doma je fakt v matematice pomalý, někdy tiše trpím, když mu vysvětluju a čekám na jeho pochopení. To už od první třídy. Dobře čte, vyjmenovaná slova mu nedělají problémy - ale třeba často zapomíná, že nová věta začíná s velkým p. Doma je klidný, udělá co mu řeknu, povídáme si o všem, až na drobné maličkosti, kdy třeba dělá že neslyší, nebo mě fakt nevnímá, v pohodě. |
marus12 — 30. 5. 2006 16:53 |
jo a také se mě ptala, jak ho má tedy trestat, když je nepozorný? prý když mu řekne, že mu dá zvláštní úkol, kluk obrátí oči v sloup - a ten zvláštní úkol mu nedá? Zeptala jsem se jí, proč mu ho teda nedá- tak řekla, že by ho musela dát celé třídě. Koukala na mě, jak kdybych byla nevychovaná já, ach jo |
Ajax — 31. 5. 2006 8:23 |
tak todle já nedávám, můžu tě ujistit, že to není jen tvůj problém,mám spoustu kamarádek co řeší podobné věci.... můj kluk měl něco takového v 1. třídě, napsala do deníčku (asi 2 měsíce po začátku školy) dostavte se do školy z důvodu chování vašeho syna.... zavolala jsem jí a začla, že vyrušuje, že neuznává autoritu atd atd, domluvili jsme si setkání, ale až na večer - dřív z práce nejezdím, takže u ní doma..... přivítal mě tam její asi o rok starší syn než můj, jeho chování bylo katastrofální, v duchu mě napadlo, jak někdo takový mě má poučovat jak mám vychovávat dítě, když nezvládá to své????? takže jsem si nebrala pak servítky a řekla jí, že bohužel na tom, aby měl k ní autoritu si musí najít cestu sama, že tam od toho je, že studovala psychologii na škole, tak by měla vědět jak na takové dítě působit, že víc než hanění, zesměšňování, nadávky a poznámky pomůže sem tam pohlazení, pochvala a když je hotový s prací tak klidně další úkoly... děti dostávaly 2 sloupečky příkladů a on 4... nikomu to časem nepřišlo divné, takže nevyrušoval a musel hold více přemýšlet..... časem se vše upravilo, v pololetí 9 třídy měl samé jedničky.... ale taková ta pachuť, že kantor si myslí, že se může po žáku vozit ve mě zůstala, proto jsem ji dala jasně najevo, že ve mě má syn zastání a že si nenechám ledacos líbit, že až já uznám, že opravdu je on a jedině on ten špatný tak pak to budu řešit. Nejde to tak vždy, já vím.. mi se to naštěstí povedlo. Dle zkušeností s holkama co mají taky takové drobečky vím, že problém je vždy, kde mají starou učitelku, klidně to nazvěme "totalitní" kteří si myslí, že děti budou sedět se založenýma rukama celé hodiny a ani nepípnou... takhle škola dnes nemá v žádném případě vypadat, dnes jsou děti daleko živější ... no, rozvykládala jsem se... můj názor je, že velký podíl je v ní samotné, nedovede zaujmout třídu tak, aby jim stála za to jí věnovat pozornost! |
Rhea — 31. 5. 2006 9:18 |
Moje dcera má v první třídě "totalitní učitelku", kterou povolali z důchodu z důvodu nedostatku kvalitních učitelek a my si ji nemůžem vynachválit. Když to přeženu, tak ani nevím, že dcera chodí do školy. Domácích úkolů měli tak málo, že jsme jako rodiče z toho byli nervozní. Bylo nám řečeno, že učit se mají ve škole a ne doma. Že od toho tam paní učitelka je. Neustále je motivuje hrou na sbírání sluníček za aktivitu a naopak jim je odebírá za zlobení a nepozornost nebo nesplněný úkol. Když jich mají deset dostanou do deníčku pochvalu a nějakou hračku z Kinder vajíček. Na třídních schůzkách je neustále chválí, že výborně čtou, jsou aktivní, zvládají diktáty bez problémů. My jsem jako rodiče tak rozmazlení, že máme strach z druhé třídy, kdy dostanou novou paní učitelku. Je to zkrátka pohoda, když paní učitelku učení baví a není ve škole jen pro peníze, na které si neustále stěžuje. Je to v povaze a přístupu. Bohužel vím, že takových je opravdu málo. Škoda. Možná by se měly takovému přístupu učit už na vysoké škole. Děcka vycítí, že to s nima myslí paní učitelka dobře, mají ji rádi a o to víc se snaží a míň zlobí jenom aby i oni jí udělaly radost. |
Ajax — 31. 5. 2006 9:45 |
ano o tom to je, děti vycítí,jestli je má učitelka ráda a věnuje se jim, nebo to je jen její povolání a ona musí strpět dopoledne se 25 nebo kolika "spratky" - to není mé slovo, to jsem bohužel slyšela, že tak nazvala jedna učitelka svou třídu:-(( učitelka není jen povolání, ale mělo by to být především poslání.... Opravdu si myslím, až na vyjímky, že to, jak se třída chová je obrázek kvality učitelky..... |
jana2 — 31. 5. 2006 10:02 |
Problémje v tom, že na jednu učitelku připadá víc než 20 žáků. Třídy jedou podle toho nejpomalejšího a pokud ještě vyrušuje, tak to hodně učitelů těžce snáší. Chápu sice, že je kluk inteligentní, ale pokud vyrušuje a zdržuje ve výuce, zdržuje i ostatní. Postupně jsou odstraňovány vyrovnávací třídy a zmizely i zvláštní školy. Asi mě budete kamenovat, ale k mé dceři do páté třídy chodí čtrnáctiletý Róm, který je prakticky nevzdělatelný( propadl již několikrát a propadne znovu) a hyperaktivní dyslektik. Dcera je chytrá a má samé jedničky. Podle ní a jeich spolužaček oba spolužácí třídu zbytečně brzdí. Třídu otravuje, že se ji musí všechno opakovat, nebo dělají zadané úkoly moc dlouho. Takže kromě učitelky to dávají to tomu malému tak yvyžrat. Čtrnáctiletý Róm si autoritu zjednat dokáže. Takže na jedné staně chápu, že děti s nějakou vývojovou vadou či poruchou pozornosti je třeba integrovat do kolektivu "běžných" dětí, ale na druhou stranu to okolí nemusí vždy přijmout s pochopením. Pak se nemůžete divit, že stále víc rodičů se sanží děti dsotat na víceletá gymnázia, kterým je po právu vyvýkáno elitářství. Ale pro hodně lidí s chytrými dětmi je setrvání na běžné záklandí škole noční můrou, právě proto, že rychlost výuky se řídí podle těch nejpomalejších. Rozdíly jsou totiž propastné. |
jana2 — 31. 5. 2006 10:12 |
to Ajax |
Ajax — 31. 5. 2006 10:40 |
hmmm, když se na to dívám z téhle strany, tak máš pravdu... o té společnosti, je to vážně děsné, je fakt, že děti jsou i mezi sebou hodně zlé, jak už majektové rozdíly tak i nedostatky v tom umění něco zvládnout, třeba tělocvik je terčem posměchu žáček, co nezvládne co ostatní.... jo,máš pravdu, já to brala asi jen ze své zkušenosti jak to bylo, co zabralo a jaký jsem z toho měla pocit.... to co píšeš, je bohužel pravda.-(( je to o společnosti jako takové.... |
Rhea — 31. 5. 2006 11:22 |
jana2 má sice pravdu, ale pořád platí, že učitele by měl dělat člověk, který na to svou náturou má. Bohužel znám spoustu případů, kdy se pro povolání učitelky rozhodne ženská jen proto, že mám menší úvazek hodin a hodně prázdnin. Což je určitě fajn, ale to by snad pro ni nemělo být nejdůležitější. Ten vztah k těm dětem musí být. A měla by být i psycholog a vědět si rady a umět i poradit rodičům. Na to studují vysokou školu. Určitě ve výchově mají hlavní slovo rodiče a učitel s tím málo co udělá. Ale vždycky poznám, kdy to se mým dítětem myslí dobře a kdy si na dítě učitel zasedl a dobrá vůle je tatam. Jinak je pravda, že hodnotový žebříček dnešní mládeže je katastrofa. Když vidím holky z páté třídy namalované jak do varieté bez koníčků bez zájmů jde mně z toho mráz po zádech a jejich vyjadřovacích schopnostech ani nemluvím. :dumbom: Ale to sebou nese doba. Stačí si pustit televizi a v reklamách nevidíte nic jiného než jak se zbavit celulitidy a mít hustší řasy. Ale to neovlivníme ani my ani učitel. Ale nevím jestli jsme trochu neodbočili od tématu. :gloria: |
1Marie — 31. 5. 2006 12:21 |
Obávám se , že máš dvě možnosti - dát syna do jiné školy, (a doufat, že tam narazí na lepší učitelku), nebo to prostě vydržet. Obrnit se a pokud dítě nemá pocit, že si na něj paní učitelka zasedla v tom případě rychle pryč!) tak to prostě nechat být. Podepsat poznámku, zeptat se kluka, co se vlastně stalo a pak to s ním rozebrat. Do školy poslat pokud možno manžela, pokud je to možné, - to se mi výborně osvědčilo. Přisvědčit, že kluk je živější - a co s tím budeme dělat, paní učitelko. Domlouvám mu denně, tak jak jste to řešila s jinými dětmi - máte přece bohatou praxi. Pokud možno při rozhovoru s ní neztratit nervy (jde to těžko, já vím). Chtít po ní řešení (je přece studovaný odborník), konkrétní příklady - nespokojit se jen s tím, že vyrušuje - kdy, v jaké hodině, co se zrovna dělo ve třídě, byl jediný, nepomohlo by přesazení do 1. lavice). Přeju pevné nervy, ale čas hraje pro Tebe, neboj. Pokud je doma klidný a hodný kluk,je problém opravdu spíš v té učitelce. Ještě mě napadlo, co třeba zkusit odměnu - za každý den, kdy nepřinese poznámku třeba body (nebo obrázek) a až jich bude třeba 10 tak spolu někam vyrazíte na výlet, nebo koupíte polárkáč a tak. |
marus12 — 31. 5. 2006 13:44 |
[Já vím, že to budu muset vydržet, a do té školy příště pošlu manžela, je to výborný nápad. Já neříkám, že je kluk nevinátko, ona ale fakt neřekne nic konkrétního- jenom že vyrušoval, ale že není jediný. JE normální, když si stoupnete před školu, slyšet učitelku jak nadává třeba čtvrt hodiny? No nevím, i kdyby zlobili sebevíc, přece na ně nemá řvát. Minule mi třeba kluk řekl, že jí už neposlouchá, když ječí, prý ho pak bolí uši. Nebo když seděl v první lavici, ukazovátkem mu práskala do lavice, aby se třída ztišila a on pak vždy leknutím naskočil. Od první třídy jim říká příjmením, na třídní schůzce si stěžuje, že za ta léta (už má důchodový věk) nezažila takové děti, že je to nejhorší třída. Když měli před rokem na dva měsíce 30letou učitelku na záskok, chodil domů kluk nadšenej, co všechno dělali, tak nemyslím, že by to bylo v těch dětech.Starší kluk mohl o přestávkách hrát na chodbě basket,ale takhle učitelka jim dovolí se projít jen na WC.Nebo když starší kluk byl na braňáku, jela s nima jako dozor tato učitelka- prý strašný, vadilo jí v autobuse že si povídaj. Tak jestliže je nervozní, a děti nemá ráda a lezou jí na nervy tak podle mého at jde do důchodu. |
Eva36 — 31. 5. 2006 14:59 |
marus12: Učitelka je zasedlá a chudák vážně nezvládá situaci. Souhlasím s příspěvkem 1Marie. Možná bude fakt lepší školu změnit. Je ideální doba, ten měsíc do prázdnin už vydržíte a v září může začít jinde. Znám podobný případ - zasedlou angličtinářku a kluk na propadnutí. Hrozně zlobil, bylo s ním k nevydržení, nic neuměl, vyrušoval (prý). Jednou si učitelka matce takhle stěžovala a pěkně jí sklaplo, když matka řekla, že Jakub ten den vůbec nebyl ve škole....hm....angličtinu jsme se doučili a dotáhli to na dvojku. Rodiče ho pak přeřadili do nové školy, kluk je nadšený, z angličtiny nosí jedničky (a zaslouženě) a moje doučování už pár let nepotřebuje. Když učitelka nenechá děti ani prolítat, sama si koleduje, aby jí pak vyrušovaly při vyučování...Do důchodu by jít měla, ale říkej to ředitelce, která je asi ráda, že vůbec tuhle paní má....já vidím řešení v jiný škole. Čím dřív, tím líp, než se mu škola jako taková znechutí úplně. S blbcem účou se nedomluvíš a moudřejší ustoupí. Ostatně jde o tvé dítě. A jde mu vysvětlit, že nová škola má svý přínosy. (Bojovala jsem se svým dítětem metodou vysvětlování asi 3 měsíce - tedy zhruba od června pak celé prázdniny. Těch slz, co proteklo - vzteklých i fakt bezmocných, těch řečí, co bylo, těch nadávek, které si zapisoval tehdy devítiletý syn na mou adresu, dneska se jim směju.....ale školu jsem změnila, kamarádi se našli i tam, staří kamarádi mu zůstali, je spokojený, správně vytížený a s učitelkami si vzájemně rozumíme.) |
SLUNÍČKO — 31. 5. 2006 15:09 |
Mám postiženou dceru která chodí už do 7 třídy.První třídu odchodila na ZŠ a od druhé jsme ji dali do zvláštní školy.(tímto podotýkám,že zvláštní školy nezmizely,jen se přejmenovaly na speciální a naposled na základní školy)Dceři dělala od prvopočátku problém matematika-chybí jí logické myšlení.Nakonec jsme dostaly individuální plán a s pomocí paní učitelky první třídu zvládly. |
marus12 — 31. 5. 2006 15:57 |
Na kontrolu do psychologické poradny jdeme až za půl roku. A s učitelkou není žádná domluva, i když má papíry s poradny, tam píšou- tolerovat pomalé tempo, více zácviků, používat pomůcky atd. Víte co mi řekla? Kluk zlobí a je nepozorný, a já děti nebudu doučovat, protože to je mé vlastní volno, když vidím, že nedávají pozor, není to tím, že by byl pomalý, on umí všechno. Ale to není pravda, doma při matice musím u něho sedět, vysvětlit, namalovat postup, když vypočítá příklad, není si jistý, jestli ho má dobře a kouká na mě, jestli přikývnu, cítí se nejistě, aby to nezkazil. Ale podle učitelky vše umí, tak co je to za učitelku, když nevidí, že mu to jde ztěžka, a vymlouvá se jen na to, že mu to nejde, protože nedává pozor. Ještě je bude mít rok, a pak půjde do důchodu, tak to musíme vydržet. |
Eva36 — 31. 5. 2006 16:46 |
Je to slepice...tedy ta učitelka. Nevím, jestli to "vydržet" nebude na úkor toho, že se kluk zatvrdí a školu začne nenávidět. Jestli máš dobrou zkušenost s poradnou, nečekala bych na kontrolu za půl roku, ale "obtěžovala" bych je s dotazem ihned. Když chlapce znají, mohli by ti říct, co bude lepší. Jestli měnit školu, nebo to rok ještě přetrpět. Když získá odpor ke škole, asi se mu nebude "moc" chtít jít se vzdělávat dál....a aby pak v dospělosti zjistil, že bez školy se stejně obejde těžko a dodělával si ji při zaměstnání (případ mýho bráchy)...trochu škoda kvůli jedné penzistce, bez které by se to zbláznilo... |
marus12 — 31. 5. 2006 17:02 |
Tak to máš pravdu, já do té poradny zavolám a objednám se. Fakt nevím, jak dál. Kluk mi jednou dokonce brečel, že nepůjde do školy. Už začíná mít odpor, školu bere jako velké zlo. Je mu smutno a mrzí ho to, když dostane 5. Snaží se, ale prostě někdy nestíhá. nechci nic zanedbat. |
SLUNÍČKO — 1. 6. 2006 7:54 |
Já u dcery sedím dodnes.A když nemám čas,chodí za mnou s každým slovem nebo výsledkem abych ji ujistila,že to má dobře. Do tý poradny určitě zajdi. A co si myslím o učitelce sem nemůžu napsat,snad jenom vypípat:píp píp píp!Je to moc těžký, když narazíš na blbce v pevnějším postavení,ale jde to.Jen to stojí moc sil,sil které bys mohla věnovat synovi. |
Eva36 — 1. 6. 2006 9:30 |
Asi to bude lepší - poradit se hned. Já si jen pamatuju, jak syn té mojí sousedky (tehdy mu bylo 10 let) tu angličtinu neměl rád. Jak jsem hned na prvním doučku odhalila, že on se bojí, že neuspěje a tudíž nemá žádnou chuť se učit (protože učitelka ho dohnala k názoru, že on je stejně rozjívený kluk, který se anglicky nenaučí)...bylo mi ho děsně líto, protože to je jinak moc hodný dítě, chytrý, se vším mámě pomůže, starým sousedkám nosí tašky...fakt hodnej kluk. Jen trošku roztěkanej a učitelka s ním neuměla pracovat. Za chvíli se mi podařilo zvrátit to jeho přesvědčení, že se anglicky nenaučí, našla jsem i motivaci (on dělal vrcholově karate a občas se na soutěžích našli i cizozemci a trenér s nimi mluvil anglicky....) a bylo vyhráno. Jakmile získal sebedůvěru, že je schopen se to naučit, bylo to na dobrý cestě. ... Jenže je fakt, že mě učit baví a když se mi dítě houpe na židli a klepe si přitom pravítkem, tak mě to nechává klidnou. A taky mám děti celkem ráda, zajímám se o ně (teda - to je sebechvála, fuj) a ty děcka to vycítí. Stejně jako vycítí, že učitelka je zasedlá a že víc než děti samotné ji zajímá, jestli ve třídě je ticho jako na pohřbu..... |
Ájinka — 1. 6. 2006 10:48 |
Tak to vám, mamči, nezávidím. (já už to mám za sebou). |
jana2 — 1. 6. 2006 11:20 |
to Ájinka |
Rhea — 1. 6. 2006 11:41 |
Nevím Jano, co tě na příspěvku Áji tak pobavilo. Někde jinde to tak zkrátka funguje. Vybrat školu pro dítě je jak loterie. Buď máš štěstí a narazíš na "normální učitelky" a tvoje děti a ty budeš spokojená a nebo zkrátka štěstí nemáš a pak je škola pro všechny jen trápení. Ve třídě mé dcery je 18 dětí - tam si může učitel dovolit skoro individuální přístup. Za mě nás bylo 36 a rozhodně se na ty pomalejší nečekalo. |
1Marie — 1. 6. 2006 12:15 |
I já můžu potvrdit, že existují školy, kam děti chodí rády a kde se učí úplně jiným způsobem než kdysi. Vozily jsme děti přes půl Prahy, ale stálo nám to zato, první stupeň byl opravdu dobrý - nebo jsme my měli štěstí na učitelky - obě mladé, nadšené, neustále vymýšlely něco nového, k dětem měly individuální přístup, neváhaly obětovat i svůj volný čas na různé aktivity.Bylo vidět, jak nad každým žáčkem přemýšlí, snaží se ho poznat, často jsme spolu byly v kontaktu, problém se řešil okamžitě. Pak děti přešly na druhý stupeň a to už byla studená sprcha - metody a způsob chování k dětem , prostě jako za mého dětství. Ale aspoň za ten start , těch prvních pět let, jsem moc vděčná. |
helena — 1. 6. 2006 12:16 |
Ájinko - někdy je to fajn, mít to "za sebou", co? Ale zas byly jiné radosti... |
Ájinka — 1. 6. 2006 12:36 |
Jana2: |
Dr.Pöthe — 18. 7. 2006 18:34 |
Dobry den |