Anna25 — 27. 8. 2018 19:46

Zdravím, doktorka mi řekla, že mám zvýšený cukr a že bych měla začít držet dietu, na prášky, že je to ještě není, díky bohu. V celé rodině jsem se s tím nesetkala, tak mě to dost překvapilo. A tak hledám na internetu, co to ta cukrovka vlastně je a jak vypadá dieta. Nikdy jsem nebyla velký jedlík sladkého, ale přeci jen mě zarazilo, že nemůžu třeba batáty, brambory nebo těstoviny, že jsou prý plné sacharidů. Na http://vsestihnu.cz/media/jak-snizit-cukr-v-krvi/ jsem se dočetla, že pro snížení cukru pomáhá kromě diety i sportování. Je pravda, že jsem tomu nikdy moc nedala. Myslíte, že když začnu běhat nebo plavat, tak si pak budu moci dopřát nějakou cukrovou výjimku nebo to až tak na ten cukr vyliv nemá? Díky.

Tulipánka — 27. 8. 2018 20:59

Anno,
myslím, že by sis měla zajít k výživovému specialistovi (většina nemocnic ho má a spolupracuje s diabetologií). Co ale vím já a myslím, že vím celkem hodně: neznamená to, že při dietě nesmíš jíst brambory, .... můžeš, ale v množství, které odpovídá množství sacharidů, které smíš sníst. Za den třeba můžeš sníst 175 g sacharidů. Takže když si dáš ráno krajíc chleba, sníš 20 g sacharidů, k obědu si dáš 5 brambor - 50 gramů sacharidů, tak si pak ještě můžeš sníst třeba k večeři těstoviny tak, aby ti to celkem dalo těch 175 g sacharidů.
Je lepší volit potraviny s nižším glykemickým indexem, tzn. spíš nepřevařené brambory než hranolky...
Vše si najdeš na internetu.
Když budeš sportovat, bude se ti lépe udržovat dobrá glykémie. Obecně to není tak, že když půjdeš sportovat, můžeš si dát víc cukru. Ale samozřejmě sport přirozeně snižuje glykémii.
Ale to jen tak pro uklidnění :-) Nejsem lékař, vše si ověř.  Tady ještě tabulka množství sacharidů - používá se termín výměnná jednotka (VJ), což odpovídá 10 - 12 g sacharidů.
http://www.viadia.cz/ViaDia/files/ckfil … olevky.pdf