Lamatko — 7. 3. 2015 10:48

Dobry den, mam možnost zkusit praci pojišťovacího poradce pro kooperativu. Myslím ze se na tuto praci hodím, jsem komunikativní a nedělá mi problém bavit se s cizími lidmi. Moc prosím mate někdo zkušenost? Děkuji za jakékoliv rady a příspěvky.

Lamatko — 7. 3. 2015 13:12

Nikdo nemáte zkušenost?

jamar — 8. 3. 2015 17:51

Lamatko napsal(a):

Dobry den, mam možnost zkusit praci pojišťovacího poradce pro kooperativu. Myslím ze se na tuto praci hodím, jsem komunikativní a nedělá mi problém bavit se s cizími lidmi. Moc prosím mate někdo zkušenost? Děkuji za jakékoliv rady a příspěvky.

Všichni, co do Kooperativy (nebo do jakékoliv pojišťovny) nastupují jsou komunikativní a nedělá jim problém mluvit s cizími lidmi. V této práci jé výrazně důležitější umět se ptát, umět poslouchat a umět vyhodnocovat odpovědi, komunikativnost bývá spíše na škodu. Jako nejdůležitější však doporučuji nebrat úplně vážně všechna školení na začátku, nesnažit se za každou cenu plnit standardy, spíš denně informovat přibližně 5 lidí o tom, co pro ně můžeš udělat. Další věc je strach z chyb, každý musí udělat na začátku určitý počet chyb, čím dřív je udělá, tím líp.

Cirilla — 8. 3. 2015 18:23

Syn to zkusil, když přišel před časem o práci a o novou nemohl zavadit. Nevydělal si ani na základní živobytí ( měl to na mandátní smlouvu ). Zaplatil zdrav. a soc. pojištění, auto, telefon a kdyby nebydlel ještě u nás tak umře hlady.
Celé je to o tom, že člověk ukecá a pojistí členy rodiny a známé, pak zjistí, že pojistit někoho cizího je docela problém.
Celé je to o přetahování od konkurence, protože ta je v tomto oboru obrovská. Z tehdejších nováčků vydržel nejdéle, většina to vzdala po půl roce. Jméno pojišťovny uvádět nebudu, je to všude stejné.
Naštěstí se mu po 2 letech povedlo sehnat práci, která ho i uživí.

Lamatko — 8. 3. 2015 18:50

Dekuju za info. Ja vim ze to neni lehká prace a asi to chce mít i talent. Naše známa tuto praci děla a vydělá dobre peníze. No zatím jinou nabídku nemám tak zkusím toto.

Lamatko — 8. 3. 2015 18:51

Jamar mas osobní zkušenost s touto praci?

jamar — 8. 3. 2015 19:10

Lamatko napsal(a):

Jamar mas osobní zkušenost s touto praci?

Ano, 5 let na ŽL u Generali a Allianz, teď rok u Kooperativy jako zaměstnanec. Základní doporučení opakuji: neposlouchat rady na školeních, že je potřeba nejdříve oslovit a pojistit rodinu a známé nebo někoho přetahovat od konkurence. To je cesta, jak si nic nevydělat.

Lamatko — 8. 3. 2015 19:13

Mě říkali v kooperative ze pravé budu mít fixní plat a první mesic mam pojistit například  jednoho člena z rodiny, za to dostanu odměnu a provizi z tohoto pojištěni. Druhy mesic uz bych měla udělat dvě pojistky.Trochu si lámu hlavu jak vlastně začnu jak získám ty klienty? Nebo mi pojišťovna do zacatku pomůže? Moc dekuju.

jamar — 8. 3. 2015 19:22

Lamatko napsal(a):

Mě říkali v kooperative ze pravé budu mít fixní plat a první mesic mam pojistit například  jednoho člena z rodiny, za to dostanu odměnu a provizi z tohoto pojištěni. Druhy mesic uz bych měla udělat dvě pojistky.Trochu si lámu hlavu jak vlastně začnu jak získám ty klienty? Nebo mi pojišťovna do zacatku pomůže? Moc dekuju.

Tady v tom musíš využít svoji komunikativnost a klienty si hledat, jak jsem uváděl, denně oslovit 5 lidí s informací, co pro ně můžeš udělat. To je 100 oslovených lidí za měsíc, s 10-ti z nich uzavřeš nějakou smlouvu a pokud budou spokojeni, protože jsi je neukecávala a oni sami se rozhodli pro to, co potřebují můžeš od nich očekávat doporučení.

aprill — 8. 3. 2015 19:26

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

Mě říkali v kooperative ze pravé budu mít fixní plat a první mesic mam pojistit například  jednoho člena z rodiny, za to dostanu odměnu a provizi z tohoto pojištěni. Druhy mesic uz bych měla udělat dvě pojistky.Trochu si lámu hlavu jak vlastně začnu jak získám ty klienty? Nebo mi pojišťovna do zacatku pomůže? Moc dekuju.

Tady v tom musíš využít svoji komunikativnost a klienty si hledat, jak jsem uváděl, denně oslovit 5 lidí s informací, co pro ně můžeš udělat. To je 100 oslovených lidí za měsíc, s 10-ti z nich uzavřeš nějakou smlouvu a pokud budou spokojeni, protože jsi je neukecávala a oni sami se rozhodli pro to, co potřebují můžeš od nich očekávat doporučení.

a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší, protože se najde někdo kdo jim nabídne něco lepšího.

Lamatko — 8. 3. 2015 19:27

Moc děkuji za rady. Ja pokud do toho půjdu tak chci aby lidi věděli ze je do ničeho neukecavam a nechávám rozhodnuti na nich. Stejně pořad si říkám jak budu oslovovat ty lidi, moc se nepohybuji mezi lidmi tak přemýšlím jak ten můj den vlastně bude vypadat...

Lamatko — 8. 3. 2015 19:29

Ale jamar asi to jde když ma člověk pro tuto praci cit. Delas to pět let. Byly tvoje začátky určitě težké....

jamar — 8. 3. 2015 19:29

aprill napsal(a):

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

Mě říkali v kooperative ze pravé budu mít fixní plat a první mesic mam pojistit například  jednoho člena z rodiny, za to dostanu odměnu a provizi z tohoto pojištěni. Druhy mesic uz bych měla udělat dvě pojistky.Trochu si lámu hlavu jak vlastně začnu jak získám ty klienty? Nebo mi pojišťovna do zacatku pomůže? Moc dekuju.

Tady v tom musíš využít svoji komunikativnost a klienty si hledat, jak jsem uváděl, denně oslovit 5 lidí s informací, co pro ně můžeš udělat. To je 100 oslovených lidí za měsíc, s 10-ti z nich uzavřeš nějakou smlouvu a pokud budou spokojeni, protože jsi je neukecávala a oni sami se rozhodli pro to, co potřebují můžeš od nich očekávat doporučení.

a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší, protože se najde někdo kdo jim nabídne něco lepšího.

Ale nezruší, protože, to, co jim sjedná, bude to, co si vybrali sami a nikdo jim to nenabízel.

helena — 8. 3. 2015 19:30

a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší
Nedávno si stěžoval jeden bejvalej poradce, jak jsou lidi "voprsklí", páč mu někdo zrušil smlouvu a on musí vracet provizi - po X měsících, kdy už ji dávno nemá...

aprill — 8. 3. 2015 19:34

jamar napsal(a):

aprill napsal(a):

jamar napsal(a):


Tady v tom musíš využít svoji komunikativnost a klienty si hledat, jak jsem uváděl, denně oslovit 5 lidí s informací, co pro ně můžeš udělat. To je 100 oslovených lidí za měsíc, s 10-ti z nich uzavřeš nějakou smlouvu a pokud budou spokojeni, protože jsi je neukecávala a oni sami se rozhodli pro to, co potřebují můžeš od nich očekávat doporučení.

a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší, protože se najde někdo kdo jim nabídne něco lepšího.

Ale nezruší, protože, to, co jim sjedná, bude to, co si vybrali sami a nikdo jim to nenabízel.

ale zruší... znám takové ve svém okolí.. sami si vybrali, sami zrušili a to opakovaně. zrušili i tu druhou a poté i třetí smlouvu. teď běží čtvrtá.

jamar — 8. 3. 2015 19:39

Lamatko napsal(a):

Ale jamar asi to jde když ma člověk pro tuto praci cit. Delas to pět let. Byly tvoje začátky určitě težké....

Začátky byly těžké, na všechno si musí každý přijít sám, hlavně nesmí dělat něco, o čem není přesvědčen, že je dobré pro klienta jen proto, aby si vydělal. To je většina životních smluv se spořením, do kterých pojišťovny tlačí nováčky. Zeptej se těch, co budou v kanceláři déle, proč tyto smlouvy vůbec nedělají.

jamar — 8. 3. 2015 19:42

aprill napsal(a):

jamar napsal(a):

aprill napsal(a):


a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší, protože se najde někdo kdo jim nabídne něco lepšího.

Ale nezruší, protože, to, co jim sjedná, bude to, co si vybrali sami a nikdo jim to nenabízel.

ale zruší... znám takové ve svém okolí.. sami si vybrali, sami zrušili a to opakovaně. zrušili i tu druhou a poté i třetí smlouvu. teď běží čtvrtá.

Mně ty smlouvy neruší, je to i o výběru komu smlouvu udělat. Člověk, co řeší hlavně cenu, smlouvu zruší, takovému je zbytečné něco sjednávat.

jamar — 8. 3. 2015 19:50

helena napsal(a):

a z těch 10 pojištěných 5 smlouvu zruší
Nedávno si stěžoval jeden bejvalej poradce, jak jsou lidi "voprsklí", páč mu někdo zrušil smlouvu a on musí vracet provizi - po X měsících, kdy už ji dávno nemá...

Ano, u některých smluv ručí poradce až 3 roky za smlouvu a při zrušení smlouvy vrací provizi, je to odůvodňováno pojišťovnami tím, že klienti ruší smlouvu těm poradcům, co se o ně nestarají, ale v podstatě to je legální zlodějna. Klient zaplatí pojišťovně 11000 tisíc na pojistném za 11 měsíců, poradce vrací 12000 provize (100%).

Lamatko — 8. 3. 2015 19:57

Jamar, moc ti dekuji za rady. A ještě dotaz jak se ti daří oslovit přibližně těch 5 lidi denně?

helena — 8. 3. 2015 20:13

ale v podstatě to je legální zlodějna
Já jen, že je to taky dobrý vědět předem...

jamar — 8. 3. 2015 20:17

Lamatko napsal(a):

Jamar, moc ti dekuji za rady. A ještě dotaz jak se ti daří oslovit přibližně těch 5 lidi denně?

V hospodě, na fotbale, v kině, v marketu najít někoho známého, tomu to říct, tak, aby to slyšelo, co nejvíc lidí. Můžeš posílat i maily, ale tam jich musíš poslat o moc víc a úspěšnost je menší.

Lamatko — 8. 3. 2015 20:17

Moc dekuju

aprill — 8. 3. 2015 20:20

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

Jamar, moc ti dekuji za rady. A ještě dotaz jak se ti daří oslovit přibližně těch 5 lidi denně?

V hospodě, na fotbale, v kině, v marketu najít někoho známého, tomu to říct, tak, aby to slyšelo, co nejvíc lidí. Můžeš posílat i maily, ale tam jich musíš poslat o moc víc a úspěšnost je menší.

a piš si, že tě přestanou zvát na akce kde jsi dříve bývala zvána, přátelé a kamarádi se ti začnou vyhýbat....
pokud potkám kamaráda v obchodě, tak určitě mě zajímá něco víc než jeho pojišťovací záměry a nikdy se mi nestalo, že bych oslovila cizího člověka, jen protože o něčem zajímavém hovořil .

aprill — 8. 3. 2015 20:22

sama uvidíš jak ti to půjde, jestli se z toho dá vyžít nebo se poohlídneš po něčem jiném.

Lamatko — 8. 3. 2015 20:22

To je jasny ze na kamaráda v obchodě hned nevybalim hele nechceš pojistit jen se v průběhu přátelského hovoru mužů zmínit ze tuto praci dělám a vic nic.

Lamatko — 8. 3. 2015 20:23

No uvidím, nebude to lehké ale někomu se daří mě nemusí ... Zkusím a uvidim

jamar — 8. 3. 2015 21:09

aprill napsal(a):

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

Jamar, moc ti dekuji za rady. A ještě dotaz jak se ti daří oslovit přibližně těch 5 lidi denně?

V hospodě, na fotbale, v kině, v marketu najít někoho známého, tomu to říct, tak, aby to slyšelo, co nejvíc lidí. Můžeš posílat i maily, ale tam jich musíš poslat o moc víc a úspěšnost je menší.

a piš si, že tě přestanou zvát na akce kde jsi dříve bývala zvána, přátelé a kamarádi se ti začnou vyhýbat....
pokud potkám kamaráda v obchodě, tak určitě mě zajímá něco víc než jeho pojišťovací záměry a nikdy se mi nestalo, že bych oslovila cizího člověka, jen protože o něčem zajímavém hovořil .

Proč to píšeš, že by to tak mělo být? V žádném případě nesmí nikomu říkat, že má nějaké pojišťovací záměry, to by od ní nikdo nic nechtěl. Jen stačí říct, že hledala práci a našla a  teď pomáhá lidem. kteří se ozvou, když něco potřebují.

Lamatko — 8. 3. 2015 21:12

Přesně tak taky si myslím ze se během hovoru normálně zminim ze mam tuto praci...

jamar — 8. 3. 2015 21:15

Lamatko napsal(a):

To je jasny ze na kamaráda v obchodě hned nevybalim hele nechceš pojistit jen se v průběhu přátelského hovoru mužů zmínit ze tuto praci dělám a vic nic.

Správně, nic víc neříkat, tady jde spíš o to, že většina nováčků se stydí za to, že tuto práci dělají a nikomu to neřeknou.

jamar — 8. 3. 2015 21:22

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

To je jasny ze na kamaráda v obchodě hned nevybalim hele nechceš pojistit jen se v průběhu přátelského hovoru mužů zmínit ze tuto praci dělám a vic nic.

Správně, nic víc neříkat, tady jde spíš o to, že většina nováčků se stydí za to, že tuto práci dělají a nikomu to neřeknou.

Moc Ti přeju, ať jsi úspěšná a poslouchej i rady Aprill a ostatních, kteří nebudou vnímat Tvoji práci pozitivně. Pokud to nebudeš chtít jen zkusit, ale budeš se tím chtít živit a budeš poslouchat klienty, bude se Ti dařit.

Jaku — 8. 3. 2015 23:02

Dnes mnohé pojištovny,a řekla bych,že koop bude mezi nimi,dávají k dispzici i kmen klientů-dle inzerátů,takže nemusíš až tak vařit z vody.Pracovala jsem pro úplně jinou fin.instituci jako osvč,ale dostala jsem ihned kmen klientů a to byla úplně jiná práce, velmi mě to bavilo - časově jsem si ji řídila víceméně dle sebe,obnášelo to práci několik hodin týdně a peníze fantastické. Některý den jsem za jedno odpoledne,tak 3-4 hodiny, vydělala i 30 táců,stihla přitom i vyvenčit psa mezi jednotl.návštěvami klientů,ale tato úrodička tedy nebyla úplně každý den ani týden. Ale tyhle zlaté časy už dávno odvál čas,byl to moc zajímavý produkt pro lidi...

Nicméně z důvodu hrozby vracení provizí jsem nikdy nechtěla pracovat pro pojištovnu,to tam opravdu je,v dnešní době,kdy spousta lidí začne dělat fin.poradce-rychlokvašky,je opravdu spíš otázkou času,kdy ti klienta překecá  někdo jiná,lidi jsou hodně fin.negramotní a tvojí smlouvu vypoví i jen kvůli třeba dárku,který jim ten poradce nabídne,atd.
Ty tyhle provize zdaníš,zaplatíš dle jejich výše soc.a zdrav. a když ti po necelých 2 letech klient vypoví pojistku,máš smolíka,musíš provize vrátit.Jak píše Jamar,je to hodně neetické,já na tom taky vidím jen zlodějinu a z tohoto důvodu bych nikdy nešla pro ty zlodějezlodějský pracovat,protože zdarma můžu být i doma a mám klid.

Lamatko — 9. 3. 2015 7:29

To s těmi provizemi je teda blby..

jamar — 9. 3. 2015 8:36

Lamatko napsal(a):

To s těmi provizemi je teda blby..

U Kooperativy jsou pravidla o vracení provizí trochu jinak. Ručí se 24 měsíců a vrací se tolik 24tin vyplacené provize, kolik chybí do 24 měsíců. Problém s vracením smluv se týká hlavně životního pojištění, protože tam jsou vypláceny provize dopředu, aniž by bylo zaplaceno pojistné za celou dobu, u neživotního pojištění je vyplácena provoze až po zaplacení pojistného.
Životní pojištění nesjednávám nejen z důvodu hrozby vracení provizí, ale hlavně proto, že to považuji za okrádání klientů pojišťovnami strháváním nesmyslných poplatků, z nichž část jde na vyplácení provizí pro sjednatele a větší část těm, co jsou nad ním včetně samotné pojišťovny.

Lamatko — 9. 3. 2015 8:41

Určitě se musí část provizi dávat uplne stranou pro případ vraceni

Jaku — 9. 3. 2015 10:23

jamar napsal(a):

Lamatko napsal(a):

To s těmi provizemi je teda blby..

U Kooperativy jsou pravidla o vracení provizí trochu jinak. Ručí se 24 měsíců a vrací se tolik 24tin vyplacené provize, kolik chybí do 24 měsíců. Problém s vracením smluv se týká hlavně životního pojištění, protože tam jsou vypláceny provize dopředu, aniž by bylo zaplaceno pojistné za celou dobu, u neživotního pojištění je vyplácena provoze až po zaplacení pojistného.
Životní pojištění nesjednávám nejen z důvodu hrozby vracení provizí, ale hlavně proto, že to považuji za okrádání klientů pojišťovnami strháváním nesmyslných poplatků, z nichž část jde na vyplácení provizí pro sjednatele a větší část těm, co jsou nad ním včetně samotné pojišťovny.

Jsem téhož názoru a je velmi zajímavé,že stát nechává stále pojištovnám volnou ruku v oblbování lidí; asi mají zdatnou lobby.
No a mezi námi nejvíc se dá právě vydělat na životku,takže práce pro poištovnu u mě proto byla,je a bude zcela pasé.

Judyna — 9. 3. 2015 10:32

Lamatko, jeden můj známý se tím živí. A docela úspěšně, i když s velými výkyvy. On ale začal tak, že měl svoji jinou práci a při té dělal finančního poradce, takže na tom nebyl až tak závislý. Postupně, jak se vypracoval, dělá už jen toto. Už před tím, než s tím začal, měl hodně známých - je to aktivní člověk, zúčastňoval se vždy hodně akcí, takže měl základ. Navíc velice intelignetní. Životka pokud vím taky nedělá, hlavně hypotéky. Ale on má v této oblasti široký rozhled, takže když něco potřebuju, jdu za ním sama. Občas taky něco pošle mejlem, ale na to nereaguju. Jsem ten typ, že si vyberu sama a pak jdu za ním a poradím se.

Lamatko — 9. 3. 2015 11:27

Pravé mi volali, ze jsem postoupila do druhého kola. Jak se připravit na druhé kolo?
Dekuji

Jaku — 9. 3. 2015 11:40

Lamatko napsal(a):

Pravé mi volali, ze jsem postoupila do druhého kola. Jak se připravit na druhé kolo?
Dekuji

Jojo,berou všechno co má ruce i nohy; je zde obrovská fluktuace-hodně povolaných,málo vyvolených.A Co dělat - nic,zachovat klid,později pak,při vl. práci: hadr na hlavu a nohy v teple :cool:

eva4444 — 9. 3. 2015 14:11

Pracuji jako finanční poradce a sem tam taky nějaké to pojištění domu, bytu nebo rizikového sportovce u Kooperativy udělám, mám normálně on-line přístup do pojišťovny pro externí partnery a to i na smlouvy, které jsem neuzavírala já sama. Jinak myslím, že je mnohem snadnější uživit se jako finanční poradce, než se uživit jen prodejem pojistek. Jednak budeš muset prodávat pojištění Kooperativy i v situacích, kdy pro klienta by bylo výhodnější jiné pojištění (což se asi ani na školení Kooperativy nedozvíš) a potom unikne ti spousta obchodních příležitostí jako jsou hypotéky, spoření, investice. Pokud dáš klientovi investici přes pojištění, tak ho tím poškodíš. Je to nejvýnosnější produkt pouze pro zprostředkovatele a pojišťovny. Což taky asi na pojištění Kooperativy neřeknou. Pokud budeš pracovat maximálně poctivě pro klienta a nedávat mu spoření a investice do pojištění, zase se neuživíš. Je to začarovaný kruh.
Jinak, do druhého kola postoupí asi každý. Mnohdy už předem manažeři tuší, že ten žadatel o práci pojistí max. tak svoji rodinu a nejbližší, no i tak ho vezmou, protože za ten obchod a kontakty jim to stojí.

jamar — 9. 3. 2015 19:00

eva4444 napsal(a):

Pracuji jako finanční poradce a sem tam taky nějaké to pojištění domu, bytu nebo rizikového sportovce u Kooperativy udělám, mám normálně on-line přístup do pojišťovny pro externí partnery a to i na smlouvy, které jsem neuzavírala já sama. Jinak myslím, že je mnohem snadnější uživit se jako finanční poradce, než se uživit jen prodejem pojistek. Jednak budeš muset prodávat pojištění Kooperativy i v situacích, kdy pro klienta by bylo výhodnější jiné pojištění (což se asi ani na školení Kooperativy nedozvíš) a potom unikne ti spousta obchodních příležitostí jako jsou hypotéky, spoření, investice. Pokud dáš klientovi investici přes pojištění, tak ho tím poškodíš. Je to nejvýnosnější produkt pouze pro zprostředkovatele a pojišťovny. Což taky asi na pojištění Kooperativy neřeknou. Pokud budeš pracovat maximálně poctivě pro klienta a nedávat mu spoření a investice do pojištění, zase se neuživíš. Je to začarovaný kruh.
Jinak, do druhého kola postoupí asi každý. Mnohdy už předem manažeři tuší, že ten žadatel o práci pojistí max. tak svoji rodinu a nejbližší, no i tak ho vezmou, protože za ten obchod a kontakty jim to stojí.

Nás bylo 11, do druhého kola nás postoupilo 6 a vybrali jen mě.
Každé jiné pojištění je pro klienta v něčem výhodnější než to stávající, nejvýhodnější pojištění neexistuje. Nemusí klientovi prodávat nic, jen ho informovat a on ať si vybere. Pořád radím, moc neposlouchat rady na školeních, ale rady zkušenějších.

Lamatko — 9. 3. 2015 19:19

Jamar, prosím o radu jak se mam připravit na druhé kolo?

jamar — 9. 3. 2015 20:10

Lamatko napsal(a):

Jamar, prosím o radu jak se mam připravit na druhé kolo?

Na každé kanceláři to je trochu jiné, většinou chtějí slyšet proč chceš pracovat pro Kooperativu, co  tě na té práci láká a v čem si myslíš, že budeš dobrá. Pak Ti dají nějakou modelovou situaci a Ty si připravíš otázky, abys mohla modelovou situaci řešit, pak je zajímá jak si naplánuješ pracovní týden, abys zvládla stanovený počet schůzek apod. Jinak se moc připravit nejde, oni chtějí zjistit co nejvíce o Tobě a podle toho, jak se jim budeš líbit, se rozhodnou. Dnes to není tak, že berou každého, protože mají postavené peníze na průměrné provize na kancelář. To znamená, že když by viděli, že někdo pojistí jen rodinu a tím to končí, tak ho nevezmou, protože jim bude snižovat průměr a tím i plat.

Lamatko — 9. 3. 2015 20:16

Dekuju