Tulipánka — 1. 12. 2013 13:35

Ahoj,
měli jste někdo stejný problém? Syn má 5,5 roku a když chodí 1x měsíčně do školy na předškoláčka, tak potřebuje znát číslice. Já ho to ale ani po několika dnech nedokážu naučit. Učíme se spolu hravě, házíme kostkou, u čísla 5 je 5 teček a stejně to číslo 5 nepozná. Počítat umí dobře, jen prostě nedokáže poznat číslice. Nevíte, co s tím? Umí jen 1,2,3 ale dál se mu to stále plete. Trénujeme jen 5,6 asi 10 minut, už to umí, přidám 4 a zase v tom má bordel a nepozná to :grater:

eremuruss — 1. 12. 2013 14:27

Tulipánka napsal(a):

Ahoj,
měli jste někdo stejný problém? Syn má 5,5 roku a když chodí 1x měsíčně do školy na předškoláčka, tak potřebuje znát číslice. Já ho to ale ani po několika dnech nedokážu naučit. Učíme se spolu hravě, házíme kostkou, u čísla 5 je 5 teček a stejně to číslo 5 nepozná. Počítat umí dobře, jen prostě nedokáže poznat číslice. Nevíte, co s tím? Umí jen 1,2,3 ale dál se mu to stále plete. Trénujeme jen 5,6 asi 10 minut, už to umí, přidám 4 a zase v tom má bordel a nepozná to :grater:

Ze bude dyskalkulik,meli jsme stejny problem.Dcera si pletla hlavne 3 a 5.

Tulipánka — 1. 12. 2013 17:29

Holky, mně je z toho blbě. Já ho nedokážu naučit kromě 1,2,3 žádné číslo! Furt hádá.

lupina montana — 1. 12. 2013 18:03

Tuli, já to na vlastních dětech/vnoučatech sice nezažila, ale starší chodila do třídy s holčičkou, která prostě nebyla schopná rozlišit řády, kdyby se všichni stavěli na hlavu. Deset, sto, tisíc - všechno bylo jedno. Je to už pár desetiletí a i tehdy se s tím dokázali vypořádat poměrně inteligetně, aniž to dítě umořili - a to jsme venkovská škola. Takže předpokládám, že dnes to půjde taky, jen budete asi muset proběhnout nějakou psychoňou a pak to následně probrat s učitelkama. :pussa: Dej vědět, jak se to vyvíjí.
A on nerozezná počet, nebo tomu jen neumí přiřadit jméno? Nebo že nepozná ten znak pro číslici?

helena — 1. 12. 2013 18:13

Nemůže to bejt pouhá "nezralost"?
To nemyslím nijak zle... prostě že ten mozeček na to zatím ještě nemá kapacitu.

Dita.L — 1. 12. 2013 18:14

Nas Krystof ma stejny problem. Myslim, ze jsou na to jeste mali. Kdyby nebyli, uz by chodili do skoly :dumbom: a nemuseli by byt ve skolce.
Krystof umi dokonce uz i scitat a odecitat, vi, ze kdyz si sni jeden bonbon ze tri, zbudou mu dva, ale z cisel pozna jenom jednicku a z pismen O a E.
Zkus namisto "poznavani" cisel s nim na kostce spocitat tecky jednu po druhe a pak mu to cislo napis na papir jako 5. Vsak v prvni tride neni, ma cas

aprill — 1. 12. 2013 18:15

helena napsal(a):

Nemůže to bejt pouhá "nezralost"?
To nemyslím nijak zle... prostě že ten mozeček na to zatím ještě nemá kapacitu.

taky si myslím, že je ještě malý.... to přijde....

Tulipánka — 1. 12. 2013 19:23

Moc děkuji za podporu, snad to opravdu přijde.
Lupi, on umí sčítat dobře, pozná co je víc, co je míň, jen prostě nedokáže rozlišit ten znak. Když jsou na kostce tečky, jde mu to perfektně a pozná čísla podle počtu teček až do 10. Ale když ho teď učíme ta čísla, tak jsme si vytvořili kostku, kde jsou jen symboly čísla (2,3...) a on bezpečně pozná 1,2,3. 4 pozná, když mu to řekneme a hodí ji 2x za sebou. Jak ale mezitím hodí i nějaké jiné číslo, tak ani tu 4 bezpečně nepozná. A 5,6 - to už jen tipuje. Už ho to učíme několik dní.
No, v pondělí řeknu učitelce, ať ho v předškoláčcích z čísel nezkoušejí a před prázdninami to zkusíme znovu. Zatím aspoň budeme hrát člověče s tou upravenou kostkou a uvidíme....

dusička — 1. 12. 2013 19:23

Marky taky v pěti nerozeznala čísla. Ani jí to nezajímalo. Písmenka ano, ale u čísel si to pletla. Jestliže ti spočítá bonbony a tak, tak je to ok. Pak jí začali zajímat hodiny, každou chvilku se ptala ,kolik je, a na jakém čísle je ručička, a uměla to během pár dnů.

Tulipánka — 1. 12. 2013 19:28

Dita.L napsal(a):

Nas Krystof ma stejny problem. Myslim, ze jsou na to jeste mali. Kdyby nebyli, uz by chodili do skoly :dumbom: a nemuseli by byt ve skolce.
Krystof umi dokonce uz i scitat a odecitat, vi, ze kdyz si sni jeden bonbon ze tri, zbudou mu dva, ale z cisel pozna jenom jednicku a z pismen O a E.
Zkus namisto "poznavani" cisel s nim na kostce spocitat tecky jednu po druhe a pak mu to cislo napis na papir jako 5. Vsak v prvni tride neni, ma cas

Dito,
já mu na tu kostku kreslím i tečky, aby si spojil to rozložení teček s tím číslem. On má totiž dobrou vizuální paměť. Složila jsem mu z kartiček řadu od 1 do 6 a on vždycky, když měl poznat čísla 4, 5 nebo 6, tak počítal ty kartičky - věděl, že první je 1, pátá je 5. A když si ten symbol vybavil na 5. místě, řekl 5. Ale jak si ty tečky nespočítá, tak to prostě neví. Kreslila jsem mu ta čísla graficky. Třeba číslo 4 jako plot z pláněk a v těch pláňkách jsem černě vybarvila číslo 4. 5 byla část auta - kabina a kola a 6 byla část brýlí. Ani to nefungovalo :(

eva4444 — 1. 12. 2013 23:37

Chodila jsem se synkem na rozvojový program v 6-ti, týkalo se to rozvoje grafomotoriky a něco i počítal, ale určitě nemusel poznávat číslovky, od toho je škola, aby se to tam naučil.

eva4444 — 1. 12. 2013 23:49

Co bude dělat v matematice celé 1. pololetí v 1. třídě, když ho to učíš teď, nebude se nudit?
Nejsi jen zbytečně náročná na dítě?

Tulipánka — 2. 12. 2013 8:07

No děvčata, budete se divit, ale já ho ty čísla sama od sebe neučila, když to nechce on. Ale oni to v předškoláčkovi z těch čísel zkouší :( . Byla jsem rozčilená, protože jediný je neuměl a vím, že rodiče děti nemají učit, aby se ve škole nenudily. Pak jsem zjistila, že s dětmi se čísla učí i ve školce, a proto je děti umí. Ale Davídek se je ve školce nenaučil a bohužel ani doma. A přitom se je naučit chce, brečí mi, že se je nikdy nenaučí.

eva4444 — 2. 12. 2013 8:18

Tak bych zvážila, jestli kurz předškoláčka 1x do měsíce má smysl, když Ti tam dítě vystresují, zkoušejí... Do školy Ti půjde dítko v září? Dost času... a klidně bych to nechala až na školu. Teď by se měl učit úplně něco jiného, tvary, uvolnit ruku pro psaní, vyprávět příběh pomocí obrázků.
Ve škole se učili čísla pomocí kartiček na jedné puntíky jako na kostce a na druhé napsaná číslovka a učili se velmi pomalu, ne všech 5 čísel najednou....

Lenina5 — 2. 12. 2013 8:28

Tuli já bych ho z takovéto přípravy odhlásila. Akorát ho stresují co ještě neumí a přitom má nárok to zatím neumět. Máťa je v první třídě - je už skoro pololetí a to co ty popisuješ, tak probírají celou matematiku. Pořád na uvědomění používají tečky, kolečka, počítadla atd. Myslím, že na něj máš moc velké nároky.

Tulipánka — 2. 12. 2013 8:34

Evo,
oni ho sice zkoušejí, ale samozřejmě mu pomáhají. Ale prostě někoho vyvolají, ať na kartičce ukáže nějaké číslo od 1 do 6. Je to tedy formou hry, že se nejdřív hází kostkou, pak se ukazuje to číslo. Ale prostě to chtějí. Takže tam půjdu, ať to po Davídkovi nechtějí.

Lenino,
už jsem to tu psala. Nemám na něj nároky, jen jsem nechtěla, aby jako jediný byl na přípravném kroužku za truhlíka, která ta čísla nepozná. Tak jsem si řekla, že s ním tedy ta čísla netrénuju. Zatím jsem to ale vzdala a půjdu do školy, aby právě jeho z čísel nezkoušely. Jinak tvary, barvy.... to všechno zvládá bez problémů a ještě radí ostatním dětem :)

helena — 2. 12. 2013 8:53

jen jsem nechtěla, aby jako jediný byl na přípravném kroužku za truhlíka
Ale no tak...
Hele - musí tam vůbec chodit, když "brečí mi, že se je nikdy nenaučí"?
Náš prvňák měl rok odklad - tyhle věci uměl, ale zase se neuměl moc soustředit, u něčeho vydržet dýl... a to bys koukala, jak mu to pomohlo - úplně jiný dítě.

eremuruss — 2. 12. 2013 9:01

Ja v tom opravdu vidim dyskalkulii.Moje dcera sice sla do 1 tridy v 6,5 letech.Ale kdyz chodila do skolky nemela jsem vubec potuchy,ze by mela nejaky problem ve skole.Ve skolce se velice rychle naucila basnicky,barvy....tesila jsem se,az bude chodit do skoly,ze se bude dobre ucit.Byla aktivnejsi nez syn.Uz v polovine zari jsem vedela,ze bude problem.Pletla si 3 z 5 a nemohla se to vubec naucit.Pak ji delalo problem scitani odcitani do 10.To byl taky velky problem.Tak nas poslali do pedagogickopsychologicke poradny a tam zjistili,ze je dyskalkulik.Mela individualni plan.Mohla pouzivat kalkulacku.Dnes je ji 21 let a dodnes ma problem se scitanim a odcitanim do 50.Spocte to,ale trva ji to dele.Vyucila se a z matematiky nikdy nemela horsi znamku nez 3.Narodit se v dobe kdy ja ,tak nedodela ani celou zakladku.

Tulipánka — 2. 12. 2013 9:16

No, Heleno, věřit mi nemusíš. On do školy na předškoláčka chodit chce, učit se čísla taky chce, jen mi pak brečí, když mu to nejde. Teď jsem volala do PEPSI a řekli mi, že kdyby byl na zápisu nějaký problém, ať k nim přijdu, že nám udělají testy, jinak to mám nechat být a čísla ho zatím neučit. Ve škole to domluvím, aby po něm čísla nechtěli a zatím máme vyřešeno. Budu si přát, aby fakt nebyl dyskalkulik, v rodině manžela bohužel jsou dys manžel i jeho bratr.

helena — 2. 12. 2013 9:20

věřit mi nemusíš
Ale já ti věřím... a dokonce i rozumím tomu, že nechceš, aby byl jedinej, kdo to neumí...
Jen si říkám, jestli by nebylo lepší mu vysvětlit, že s tím učením chvíli počkáte - i když se učit chce.

dusička — 2. 12. 2013 9:40

Tuli - moc to řešíš. Do předškoláčka chodí pro zábavu, ne aby se tam učil , to co se má učit v první třídě. V první třídě se číslice učí psát a počítat. Nech to plavat, neuč ho doma, spíš si jen tak hrajte. Deset minut učení pro malý dítě je moc. :tesi:
Jen nevím, jestli 1xměsíce se vůbec vyplatí do předškoláčka chodit. Podle mě uplně stačí školka.
Marky si občas pletla 6 a 9. Některý dítka píšou zrcadlově, všechno se srovná. Chce to čas.
Já být tebou, tak bych mu řekla, no tak to neumíš, vždyt se nic neděje, zase umíš jiný věci. :)

Eva. — 2. 12. 2013 10:18

Nevěděla jsem, že budoucí prvňáčci musí znát nějaké číslice a písmenka.
Můj vnuk, kterému jsou 3 a třičtvrtě roku, zná psané číslice od 0 do 9. Ani nevím, jak se to naučil, tak nějak sám, nikdo ho to neučil. Vlastně jo, má na tabletu nějaké takové prográmky pro děti, to ho baví. Učil se tak i barvy. Počítat umí do třinácti :lol: . Ale písmenka ho nezajímají vůbec. Číslice ve více než jednociferném čísle čte ale zezadu, ne zepředu. Možná je to spojeno s tím, že bude zřejmě levák.
Číslice sice zná, ale dost špatně mluví.
Tulipánko, nestresuj synka (a tím i sebe) zbytečně. Jak píše dusička, nic se neděje. Nemůže být každé dítě Einstein či Komenský. Každý umí něco.

eva4444 — 2. 12. 2013 11:13

Evo, nemusí to znát a o tom to právě je, na co je takový kurz dobrý... možná zejména na to, aby se zaměstnal ten, kdo ten kurz provozuje a prodal službu na základě vyvolání strachu v matkách, že jejich dítě něco neumí a musí se na školu připravit. Co by mělo dítě to školy umět, o tom jsou každý rok články v časopisech, hlavně by mělo umět dítě držet tužku, být samostatný v sebeobsluze, umět mluvit, o číslovkách ani slovo...

eremuruss — 2. 12. 2013 11:19

Tulipánka napsal(a):

No, Heleno, věřit mi nemusíš. On do školy na předškoláčka chodit chce, učit se čísla taky chce, jen mi pak brečí, když mu to nejde. Teď jsem volala do PEPSI a řekli mi, že kdyby byl na zápisu nějaký problém, ať k nim přijdu, že nám udělají testy, jinak to mám nechat být a čísla ho zatím neučit. Ve škole to domluvím, aby po něm čísla nechtěli a zatím máme vyřešeno. Budu si přát, aby fakt nebyl dyskalkulik, v rodině manžela bohužel jsou dys manžel i jeho bratr.

Zrejme je to dedicne,protoze i ja mela obrovsky problem s matematikou.Moje matka to nedovedla pochopit ani u me ani u me dcery.Kdyz ji ucila nasobilku holka brecela celou dobu jak na ni babicka rvala.Pak jsem se s mamou pohadala a vyhodila ji.

dusička — 2. 12. 2013 11:28

Dobrý jsou na to hodiny. Jak už jsem psala, Marky se čísla naučila na nich. Když třeba počítala kuličky, řekla správný počet, ale už nevěděla, jak se to číslo píše. Tak si stoupla k hodinám, a počítala od jedničky, až se dopracovala k tomu číslu,které potřebovala a napsala ho podle hodin.

Tulipánka — 2. 12. 2013 16:52

Evo4444,
ten kroužek pro předškoláky pořádá právě škola, do které bude Davídek chodit. A je to zadarmo. Děti tam chodí, aby si zvykly na školu.