Juraj — 12. 1. 2012 13:14

Nekupovat nové auto, když šetříte.
Platíte za tento luxus úplně nového auta "premium price", dle mého názoru skutečnězbytečně moc. Už když by jste jej chtěli na druhý den prodat, tak je jeho cena nižší, i když s ním ujedete jen domů za roh...
To ale rovněž znamená na straně druhé, že je na trhu k prodeji i plno skutečně nových aut, řekněmě do tisíc či dva tisíce ujetých kilometrů - které mají již cenu o několik tisíců či desettisíců Kč nižší, než byla prodejní. To když tedy trváte na koupi alespoň "jako" nového auta...
Věřím však, že podstatně ušetříte již při koupi auta starého 1-2 roky, resp. do např. cca 10.000 km/rok - a pořád máte téměř nové auto, jen vám jej někdo vlastně dobře "zajel", otestoval...

Nakupování starých aut (5 let a více myslím), ať již v bazarech, nebo přímo, je kapitola sama o sobě, jeslti se u toho ušetří nebo ne, myslím, záleží více na tom, jak jsme schopni při nákupu odhalit možné chyby auta, ať již vědomě zatajené ze strany prodávajícího - nebo nevědomé, neúmyslně kupujícímu nesdělené. Já měl ve svém životě zatím jen dobré zkušenosti při takovém nákupu (vždy v bazaru - měl jsme sebou někoho, kdo tomu rozuměl, jinak bych se napálit určitě nechal sem-tam) - a na straně druhé, když jsem auto prodával, taky mi auto kupující nikdy nevrátil, "neomlátil mi jej o hlavu...
Já osdobně si myslím, že se dá uštřit podstatně, když vnímáte auto jako konzumní produkt, který potřebujete na základní funkci "popojet z A do B", že je na trhu tolik aut, že se dá vybrat za slušnou cneu a solidních paramtrech - JEN SE NENECHAT NAPÁLIT PRODÁVAJÍCÍM! To považuji za větší problém. Např. že má jeho auto protočený tachometr. A jak se dá zjisit to, nechám na jiné, snad nám někdo tu radu zde dá...

Moje rada u koupi staršího auta je určitě mít sebou někoho, kdo tomu rozumí více, než jestli to auto má metalizovanou barvu apod. ;-)
Nedat se zlákat nízkou cenou.
U snad všech slušných aut vyrobených po roce 2000 se dá na speciálním kapesním testéru kvalita motoru testovat, jestli splňuje paramettry, co má mít. Takže zbývá najít někoho, kdo ten testér vlastní, ať s vámi půjde...

Xsara — 12. 1. 2012 13:32

Juraj napsal(a):

Nekupovat nové auto, když šetříte.
Platíte za tento luxus úplně nového auta "premium price", dle mého názoru skutečnězbytečně moc. Už když by jste jej chtěli na druhý den prodat, tak je jeho cena nižší, i když s ním ujedete jen domů za roh...
To ale rovněž znamená na straně druhé, že je na trhu k prodeji i plno skutečně nových aut, řekněmě do tisíc či dva tisíce ujetých kilometrů - které mají již cenu o několik tisíců či desettisíců Kč nižší, než byla prodejní. To když tedy trváte na koupi alespoň "jako" nového auta...
Věřím však, že podstatně ušetříte již při koupi auta starého 1-2 roky, resp. do např. cca 10.000 km/rok - a pořád máte téměř nové auto, jen vám jej někdo vlastně dobře "zajel", otestoval...

Otázka je, jestli ho opravu zajel DOBŘE.  Někteří "řidiči" jsou schopní zhuntovat auto během roku, stačí jim ujet pár tisíc kilometrů. A nemluvím jen o motoru.
Potom je ta úspora poněkud diskutabilní. Osobně bych si ten "luxus" asi dopřála, protože vím, že jak si auto zajedu, tak bude jezdit. Pokud koupím auto po záruce, i když má najeto zdánlivě málo, nikdy nevím, jak s ním původní majitel zacházel a jestli jsem nekoupila pojízdnou pokladničku.
Při koupi nového mám taky jednu neocenitelnou jistotu - že nekupuju žádnou černotu a že se mi jednoho krásného dne přede dveřma neobjeví policajti a já nezůstanu bez peněz i bez přibližovadla. :)

holcina — 12. 1. 2012 13:51

Zrovna teď s autem nešetřím, naopak:-( je v servisu a protože je třeba vyměnit i brzdy, mimo běžnou údržbu bude to stát asi 10tis:-( ale nedá se nic dělat, auto potřebuju

Juraj — 12. 1. 2012 13:52

Určitě Xsaro... Míru rizika má každý z nás položenou v hlavě jinde. Je to stejné, z jak prudkého svahu se spustí který lyžař - i když jsou stejně dobrí lyžaři - resp. jak pomalu ten prudký kopec jeden z nich sejde... Nebo dokonce jeden z nich odepne lyže a půjde pěšky ;-)

Když mám na LUXUS  - nebo jen  chci ukázat, "že na to mám" - určitě rovněž koupím nové auto...
I když co se týče záruky, i při prodeji auta v záruce ta záruka platí dále, když nebyly předtím samozřejmě porušeny její podmínky (pravidelný servis dle servisní knížky a pod), ale to se dá zjistit při koupi obyčejně, rovně už samotná přítonost servisné knížky s razítky oficiálního servisu zvyšuje hodnotu vozu - nebo jej naopak snižuje...

Když však člověk šetří, obyčejně otázka LUXUSU jde stranou. A tak byl   "luxus" v mém příspěvku myšlen... V jedné ruce dávám na váhu LUXUS, v druhé mám tu UŠETŘENOU KORUNU.... Jde to proti sobě, nepřímá úměra, dle mého názoru, Buď - anebo...

Xsara — 12. 1. 2012 14:27

Juraji, já ten "luxus" dala do uvozovek. Zhruba před deseti lety jsem kupovala auto. Koupě nového mě včetně toho, co jsem přeplatila na splátkách vyšla stejně jako kamaráda koupě jeho auta. On ho ale na rozdíl ode mě koupil v bazaru, 4 roky staré, taky na splátky, ale proplatil tolik, že ve finále nás ta auta přišla zhruba na stejnou cenu. Tak nevím, kdo z nás ušetřil.

Ono i u toho šetření se dobré zvážit třebas to, že do nového auta nějakou dobu nemusíš investovat. Ojetina je většinou (pokud nemáš velké štěstí) pojízdná pokladnička.

Ale jak píšeš, každý to máme jinak.

Juraj — 12. 1. 2012 15:06

Zásadně bych kupoval cash jako fyzická osoba co to nedává do nákladů někde do účetnictví. Neznám splátky, na kterých by nevydělal prodejce - a neprodělal kupující, obyčejný člověk, "co na to nemá" -a nakonec zaplatí o 50 procent více, jo jo...

Jaku — 12. 1. 2012 15:19

Juraji znáš tohle určitě taky:"Levná koupě,drahá koupě".

My jsme si vždy kupovali nová auta,po ca 5 letech prům.používání zase prodali a to v momentě,kdy bychom už museli jinak investovat do baterie např.,nebo do nového výfuku,atd.A protože jsme prodávali celkem nové auto,co to je 5 let, a třeba 130 tisíc km najeto,tak jsme za něho dostali i pěkné penízky,něco doložili a hupky šupky pro nové spolehlivé auto,které nemusíš zkoumat,abys nenaletěl.A s těma "známýma,co tomu rozumí" - tak takhle si od nás paní kupovala NIssana Almeru;chlap vlezl pod auto,já jsem při tom trnula,protože jsem s ním jednou srazila srnu a dole jsme plechy nenechi vyrovnat,dále už začal i výfuk vydávat divné zvuky-byl zralý na výměnu,takže jsem byla napnutá jak tětiva,no chlap po chvíli vylezl a řekl,že je to dobrý.Měla jsem chut dát mu hned loubanec:P

Považuji to co si napsal,za neskutečně hloupé sedlácké řeči,že když jeden den koupíš nové auto,druhý den je o 50tis.levnější.Jenom pako ho jej ale půjde druhý den prodat!!Takže to jsou jenom závistivé výkřiky těch,kteří bud skutečně na nové nemají anebo jsou škudlilové a to jim bránit si toto také koupit.Radši se pak baví nekonečnýma reklamace,vymáháním a tím vším,no zkrátka nula z nuly nakonec pojde.

Já jsem toho názoru,že když koupit auto,tak jedině nové,protože ta jistota,že kdykoli otočím klíčkem a jedu je fakt k nezaplacení - a navíc všechno krásně po x let funguje.Konkrétně tedy máme takové zkušenosti s auty automobilky NIssan,jak je to u jiných aut,to nevím.

Jaku — 12. 1. 2012 15:27

Já osobně považuju za luxusní osobní auta v ceně tak od 500tisíc nahoru. Ale když si někdo koupí nové auto za 150 táců,nedá se o luxusu mluvit,kolikrát jeto i jeho výrobní prostředek-potřebuje ho ke své práci nebo k dopravě do zaměstnání,atd.

Spíš říkám,že dnes,kdy jsou nová auta hodně laciná,je hloué,kupovat si jakéhosi zajíce v pytli alias pokladničku,jak trefně píše Xsara.

Juraj — 12. 1. 2012 15:30

Trvám na tom, Jaku, že je na druhý den po nákupu auto na trhu levnější... Ale Tvůj názor Ti samozřejmě rovněž neberu :-)
Ano, "levná koupě", může být v konečném důsledku i "drahá koupě", souhlasím... Ale taky nemusí.
Ten "odborník" co s Tebou půjde  - musí skutečně něco znát. A takového mám já. A jsem rád. :-)

Františka Škutová — 12. 1. 2012 15:48

Na YouTube je pár šikovných návodů. Ten nejrychlejší je, vyházet vše nepotřebné z kufru. Nevozte v něm zbytečnosti.

Jaku — 12. 1. 2012 17:24

Františka Škutová napsal(a):

Na YouTube je pár šikovných návodů. Ten nejrychlejší je, vyházet vše nepotřebné z kufru. Nevozte v něm zbytečnosti.

:lol::lol::lol: Myslíš z cestovního kufru?Nebot tady by to jistě opodstatnění mělo.my se ovšem bavíme o částkách ve statisících korun:dumbom:

Jaku — 12. 1. 2012 17:26

Juraj napsal(a):

Trvám na tom, Jaku, že je na druhý den po nákupu auto na trhu levnější... Ale Tvůj názor Ti samozřejmě rovněž neberu :-)
Ano, "levná koupě", může být v konečném důsledku i "drahá koupě", souhlasím... Ale taky nemusí.
Ten "odborník" co s Tebou půjde  - musí skutečně něco znát. A takového mám já. A jsem rád. :-)

to je logika jak noha teda:dumbom:

To by sis teda nemohl koupit nikdy nic nového,elektronikou počínaje,oblečením konče,vše co si koupíš nové,druhý den už za tu samou cenu neprodáš,když si teda stále trváš neopodstatněně na svým nepochopitelným  a neopodstatněným tvrzení:dumbom:

Juraj — 12. 1. 2012 17:37

Rikam neco jineho, Jaku, od zacatku...
Ze kdyz cchci setrit na koupi auta, kdyz koupim auto "z druhe ruky", at na druhy den, nebo na den treti ci po dvou mesicich - je vzdy temer nove - ale ma nizsi cenu - ale stale stejnou hodnotu - pro mne. Tedy jako kdybych koupil uplne nove... A tim usetrim. Kdyz chci - nebo potrebuji - nebo skutecne MUSIM setrit...
O nicem jinem nemluvim, ani o elektronice ani o obleceni... Ale i tam jsou urcite pravidla, ktere kdyz dodrzujes, tak usetris. Ale asi jina. Setreni na obleceni (u deti alespon] mas ZDE, jak usetrit u elektroniky muzeme psat oba ZDE. Kdyz budu mit cas, urcite i tam napisi svuj nazor, na elektronice a jejim nakupu se da usetrit i 50 procent, myslim, na obleceni i vice, kdyz nebuud hledet na znacku... To na aute vzdy nejde, az takovy pretlak na trhu neni, rekl bych...

Honza Prosecký — 17. 1. 2012 15:32

Tip k úpo*né jízdě:
Předvídat situaci např. při dojezdu k semaforu se svítící červenou. To jest dojíždět bez toho, abych přidával plyn a musel pak brzdit - avšak se zařazenou rychlostí, abych mohl v případě potřeby (naskočí zelená) jen přidat.

Honza Prosecký — 17. 1. 2012 15:35

Ke koupi auta:
Nekupovat nové auto, ale dobře zajeté. To znamená maximálně 2 roky staré, nebo maximálně do 50 000 km, abych ho mohl po dvou letech se stotisící najetými kilometry prodat s minimální ztrátou.

petrlyon — 10. 2. 2012 23:19

Já šetřím hlavně na PHM, které jsou dnes nejdražší. Kupuju je za poukázky hlavně u Tesca a OMV a díky provizím,které dostanu za platbu poukázkami ušetřím cca 5-8 Kč/litru. :supr: