Bláža.. — 10. 6. 2011 13:45

Zdravím všechny.
Hledám, pátrám, kde bych mohla podepsat listinu proti státním maturitám, za zrušení a nenalézám.  Můžete mi poradit?
Díky Bláža..

rentle — 12. 6. 2011 10:03

http://maturantiproti.cz/

Bláža.. — 14. 6. 2011 13:34

Díky rentle,
už jsem to podesala. Je mi těch dětí líto, být vystaven takovému stresu, to je nemožné.
Bláža..

Káča — 20. 6. 2011 10:05

Bláža.. napsal(a):

Díky rentle,
už jsem to podesala. Je mi těch dětí líto, být vystaven takovému stresu, to je nemožné.
Bláža..

Můžu se zeptat, kolik je Ti let? O jakém stresu mluvíš, že mají mít znalosti hodné maturity?

Bláža.. — 20. 6. 2011 12:22

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Kuty — 20. 6. 2011 12:45

Žádný tunel,to jen nová košťata musí předvést,že "umí" zametat.A my všichni ty výplody chorých mozků zaplatíme!

JInak nemám nic proti tomu,aby se zvýšily požadavky na maturanty,protože se to posl.roky hodně zvrhlo a maturitou už se oháněl opravdu každý.A to je špatně.

Káča — 20. 6. 2011 15:45

Bláža.. napsal(a):

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Aha, tak to jo, já myslela, že jsi nějaká hodně mladá kočena :D .
No nevím, ale nějak se mi zdá, že by měly být přísnější kritéria, vždyť my jsme to taky přežily, no ne?
Úroveň škol jde opravdu rapidně dolů a o znalostech dnešních maturantů (nechci říkat všech) se nebudu raději ani vyjadřovat, je to hrůza a ostuda. Neví základní věci, je mi z toho smutno.

Káča — 20. 6. 2011 15:47

Kuty napsal(a):

Žádný tunel,to jen nová košťata musí předvést,že "umí" zametat.A my všichni ty výplody chorých mozků zaplatíme!

JInak nemám nic proti tomu,aby se zvýšily požadavky na maturanty,protože se to posl.roky hodně zvrhlo a maturitou už se oháněl opravdu každý.A to je špatně.

Jojo, prachy to stojí, ale snad to něčemu pomůže, já jsem naopak pro...

Káča — 20. 6. 2011 15:49

Vždyť za nás se na střední s trojkama nikdo nedostal a když slyším, že dnes normálka a někdy dokonce i nějaká ta čtverka...no potěš koště :-(

Frigo — 20. 6. 2011 16:06

Chtějí po nich u státních maturit věci, které v životě nebude většina potřebovat.
Třeba nechápu, co má s češtinou společného otázka, kdy se narodí malé vlče..  Bylo to spíš o logice..
Matiku jsem neviděla, takže nemohu posoudit..
Určitě by se to dalo udělat levnějc..  A zaslechla jsem, že je podepsaná smlouva na 4 roky, dotovalo se prý to z peněz EU a jinak bychom museli vracet..

Wiki — 20. 6. 2011 17:18

Bláža.. napsal(a):

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Blážo, já se k tobě přidávám. Souhlasíms tím , co píšeš.  Moje dcera nyní maturovala, a můžu ti říct, že to byl opravdu nervák. Maturita začla někdy v dubnu - písemkou a až v pátek 17.6.se dozvěděli - neoficiálně, že maturitu udělali. jen tedy ano/ne. Měli se to prý dozvědět až na "vyřazení" , kam si chudáci  pozvou celé příbuzenstvo. Což je zítra. 
Hodnocení ústních m. bylo nejednotné. Některé třídy měly tolerováno třeba v čj (ve stejné úrovni) - vyprávět obsah, někteří byli zastaveni nebo rovnou snížena známka.  Zdejší škola kadeřnic (jakoby učnák s maturitou - soukromý)- má lepší výsledky, než gymnázium. :D

Otázky z čj byly opravdu nesmyslné a patřily spíše do všeobecných znalostí nebo testu inteligence. Viz vlčice  apod.

Navíc nikdo pořádně nic nevěděl,některé informace jim nedokázaly říct ani učitelky, víceméně improvizovaly.

Je fakt , že v zahraničí to funguje, ale vš stejně zde nepřikládají úrovni maturit (vyšší/nižší) význam.
Bylo mi těch študáků letos docela líto.

Frigo — 20. 6. 2011 17:38

Wiki, nechápu, co jim mohlo na vyhodnocování trvat tak dlouho.. vlastně přesně měsíc.. Když podle mně mohla stačit nějaká šablona a mohla vyhodnocovat škola. když ústní stejně škola dělala.
Asi je akorát rozdíl, mezi gymlem a školy jako učňáky. Na gymplu by měli přeci jen vědět trochu více.
Syn třeba dělal dvě češtiny.. jednu školní ústní, podle toho, jak má zavedené škola a pak další.. státní ústní  a ty :) písemné..  A jestli jsem to dnes pochopila dobře, budou mít vždy dvě maturitní vysvědčení.. jedno, co vystavuje cermat ze státních zkoušek a druhé.. z té školní části.. (ale to si jen myslim, neb trdlo neudělal školní anglinu, takže budu vědět až v září, jak to vlastně je).

Myslím si, že by bylo daleko jednodušší, kdyby dělali zkoušky Scio a některé VŠ je používají místo přijímaček.  A nemuselo to stát takové miliony.

Bláža.. — 21. 6. 2011 10:04

Káča napsal(a):

Bláža.. napsal(a):

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Aha, tak to jo, já myslela, že jsi nějaká hodně mladá kočena :D .
No nevím, ale nějak se mi zdá, že by měly být přísnější kritéria, vždyť my jsme to taky přežily, no ne?
Úroveň škol jde opravdu rapidně dolů a o znalostech dnešních maturantů (nechci říkat všech) se nebudu raději ani vyjadřovat, je to hrůza a ostuda. Neví základní věci, je mi z toho smutno.

Káčo, mě se vůbec nezdá, že úroveň středních škol jde dolů. Mladí jsou šikovní, vzdělaní,
myslím si, že toho znají více než my před 40 lety jsme potřebovali znát. Vzdělanost je celkově
vyšší. Je toho k životu třeba čím dále více. Skoro každý má řidičák, umí na počítači, pořád se něco
vyplňuje a počítá, doba je celkově náročnější na duševní práci, spíše zvažuji, jestli to není ke škodě zdraví, mladí jsou více tlustí než jsme byli my, co jsme se jako děti vyběhali, máme lepší kostry.
Já bych tedy na oplátku nechala změřit IQ těch co o státní maturitě rozhodovali.
A kolik je Tobě let? Káčo?

Bláža.. — 21. 6. 2011 11:15

Ještě bych doplnila.
Mě se vůbec nelíbí typ "vzdělanosti", který se u nás prosazuje v současnosti.
Připadá mi, že vedoucí v minulých dobách, cca před 30-40 lety tomu co vedl tomu i rozuměl, a mohl radit podřízeným.Kdežto dnes, co jsou to manažeři a hlavně někteří, co mají tituly, mají hodně znalostí, ale takových, závislých spíše na paměti, co jsou nepotřebné do praxe. Jednou jsem řekla, že tolik blbých vedoucích jsem dříve nepotkávala, s prominutím. Protože neumí řešit, umí jen tlačit na lidi a to i tam, kde by měli myslet. Dříve vedoucí pomáhal, dnes manažer někdy ani neví, co podřízení dělají.
Já bych vůbec dala přednost kanadskému typu vzdělání. Škola do 17 let. maturitu všichni.
Potom všichni od rodičů, živit se a kdo na to má, při zaměstnání např. doplnit vzdělání na zdravotníky aj. Prostě nejprve praxi a potom další.
Dnes máme povinnost živit děti do 26 let a dnešní mládež je v jistém směru i rozmazlená,
někteří i zkažení. Někteří si to opravdu nezaslouží, co jim rodiče poskytují.
Jdu do tramavaje, někteří mě pouští sednout a další jsou již od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.

helena — 21. 6. 2011 11:46

dnešní mládež je v jistém směru i rozmazlená, někteří i zkažení. Někteří si to opravdu nezaslouží... jsou již od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.
„Naše mládež miluje luxus. Má špatné chování a opovrhuje autoritami – neprokazuje úctu starším a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.
Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. Už se nepostaví, když někdo starší vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele.“
Sokrates, asi 400 let před naším letopočtem
:D :D :D
Nejseš ty zakyslá důchodkyně??? :lol:

Bláža.. — 21. 6. 2011 12:44

helena napsal(a):

dnešní mládež je v jistém směru i rozmazlená, někteří i zkažení. Někteří si to opravdu nezaslouží... jsou již od pohledu sebevědomí, útoční, jako kdyby mě chtěli vyzvat na souboj.
„Naše mládež miluje luxus. Má špatné chování a opovrhuje autoritami – neprokazuje úctu starším a místo pohybu a cvičení raději plácá hlouposti.
Děti jsou dnes tyranské; doma vůbec nepomáhají. Už se nepostaví, když někdo starší vstoupí do místnosti. Odmlouvají a vzpírají se svým rodičům, ve společnosti mluví hlouposti, nenasytně hltají jídlo a tyranizují učitele.“
Sokrates, asi 400 let před naším letopočtem
:D :D :D
Nejseš ty zakyslá důchodkyně??? :lol:

Zakyslý může být každý ve svém směru.
Vidím to zase takhle, že tenhle názor není jen můj. Na linku pro seniory Život 90 volá 300 lidí
za rok. Z důvodu agresivního jednání dětí vůči rodičům, z důvodu pokusu o násilné převody majetku. Což před několika lety nebylo. Není jen můj názor, že dnešní mládež někdy má sklon dupat po starších. Fakt mi připadá, že dostávají moc.
To by potom nikdo, kdo má názor nemohl nic říct. Je snadnější řešit diskutéra než problém.

helena — 21. 6. 2011 13:05

Což před několika lety nebylo.
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, víš. A spousta lidí se ještě víc než dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protože nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnější a jistější, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můžeš vědět, že všech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaží najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
Fakt mi připadá, že dostávají moc.
Dostávají víc a jinak, než před 40 roky většina nás... jenže i tehdá byla zlatá mládež, která měla to, o čem se jiným ani nesnilo.
Je snadnější řešit diskutéra než problém
A nebereš legraci http://fora.babinet.cz/img/smilies/big_smile.png

Bláža.. — 21. 6. 2011 13:19

helena napsal(a):

Což před několika lety nebylo.
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, víš. A spousta lidí se ještě víc než dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protože nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnější a jistější, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můžeš vědět, že všech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaží najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
Fakt mi připadá, že dostávají moc.
Dostávají víc a jinak, než před 40 roky většina nás... jenže i tehdá byla zlatá mládež, která měla to, o čem se jiným ani nesnilo.
Je snadnější řešit diskutéra než problém
A nebereš legraci http://fora.babinet.cz/img/smilies/big_smile.png

Heleno, někdy legraci úplně nerozumím, souhlas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale bylo... zas nebyly ony linky bezpečí, víš. A spousta lidí se ještě víc než dneska styděla za svoje děti, jejich chování brali jako své selhání, tak o tom mluvili míň, protože nebylo s kým. Taková linka je přeci jen anonymnější a jistější, co se roznesení informací týče. Ostatně jak můžeš vědět, že všech 300 volajících má skutečné problémy a nejsou mezi nimi i ti, kteří se snaží najít třeba způsob, jak děti o majetek připravit, dostat z bytu, případně trpí nějako stařeckou poruchou osobnosti?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heleno, tohle vím od lidí, kteří v oboru pracují. Dříve nešlo o tolik a lidé si tolik nedovolili.
Majetek neměl takový význam. Proto je to konstatování. Je to skutečnost, je toho mnohem víc.

Frigo — 21. 6. 2011 13:44

Dovolím si nesouhlasit s tím, že dřív majetek neměl význam. Myslím, že je to stále stejné.
Jen teď se o tom může volně mluvit. 
Mladí mají větší přístup k informacím, než jsme měli my. Pamatuji si, jak jsem se musela biflovat k matuře ty šílené otázky z čj, ruštiny..  a stejně si z toho pamatuji minimum.. jen to, co mi fakt zajímalo. 
Nesouhlasím s provedením matur. otázek, ale na druhou stranu, proč by se měli biflovat všechno.. když něco budou potřebovat vědět, mají to za pár minut na netu nalezené.
Možná by se mohlo z češtiny maturovat už ve druhé třídě.. když už uměj přijatelně číst. Víc toho nepotřebují.
Včera jsem debatovala s dcerou (je v prváku na OŠ) o češtině a docela mi šokovala..
paní profesorka jí poradila, jak zjistit, jestli se někde píše mně nebo mě..  že prý tuto pomůcku používá také, protože jinak by byla v háji..   Je to vlastně k ničemu.. když nebudu vědět, jak správně slovo napsat, napíšu tam jiné..  :vissla:  nebo napíšu celou větu jinak..

helena — 21. 6. 2011 13:55

ve druhé třídě.. když už uměj přijatelně číst
No - někteří neumějí číst ani u tý maturity... nebo přečtou, leč neporozumějí.
Jinak souhlas - ještě v době neinternetové jsem děti učila, že není nutné všechno vědět, ale jen vědět, kde to najdou. Dodnes nemají problém pracovat se slovníkem, encyklopedií a pod. a nakonec i na tom netu se jim líp hledá.
Ale jinak, jak jse tak letem světem koukala na otázky, krom matiky bych odmaturovala z fleku, bez učení, jen z toho, co mám v hlavě.

Frigo — 21. 6. 2011 14:12

Ale jinak, jak jse tak letem světem koukala na otázky, krom matiky bych odmaturovala z fleku, bez učení, jen z toho, co mám v hlavě.
já asi ne.. nechala jsem toho u otázky č. 16..  a začala jsem přemýšlet, jak mi někdo může určit, že zrovna ta jedna odpověď je správná, když já bych zvolila jako správnou jinou, nebo třeba dvě...  :)
Trochu mi to přišlo, jako výklad básničky..  jak zrovna učitel může vědět, co tím básník chtěl říct.. každý člověk může mít názor jiný a můžou být špatné oba. Tedy pokud básník nežije a nenapíše sám, co tím chtěl říct.. :vissla:

Petra101 — 21. 6. 2011 18:08

http://uciteleproti.cz/

Wiki — 25. 6. 2011 16:03

Frigo napsal(a):

Wiki, nechápu, co jim mohlo na vyhodnocování trvat tak dlouho.. vlastně přesně měsíc.. Když podle mně mohla stačit nějaká šablona a mohla vyhodnocovat škola. když ústní stejně škola dělala.
Asi je akorát rozdíl, mezi gymlem a školy jako učňáky. Na gymplu by měli přeci jen vědět trochu více.
Syn třeba dělal dvě češtiny.. jednu školní ústní, podle toho, jak má zavedené škola a pak další.. státní ústní  a ty :) písemné..  A jestli jsem to dnes pochopila dobře, budou mít vždy dvě maturitní vysvědčení.. jedno, co vystavuje cermat ze státních zkoušek a druhé.. z té školní části.. (ale to si jen myslim, neb trdlo neudělal školní anglinu, takže budu vědět až v září, jak to vlastně je).

Myslím si, že by bylo daleko jednodušší, kdyby dělali zkoušky Scio a některé VŠ je používají místo přijímaček.  A nemuselo to stát takové miliony.

Souhlasím s tebou. Jsou náročnější, než matura, jsou srovnatelné, jsou certifikované a vš je berou. Některé.
Myslíš také  ty národní srovnávací zkoušky?
Dostali maturitní vysvědční a nějaký protokol o výsledcích části mat. zk a europass

Judyna — 25. 6. 2011 19:26

Ŕíká se, že Scio testy jsou poměrně náročné, ale třeba můs syn je dělal před pár lety z matiky, percentil měl 87, tedy docela dobrý (na přijetí na VŠ mu stačil 70) a přitom na gymnáziu měl maturitní známku z matiky 3.

Frigo — 26. 6. 2011 0:05

Syn dělal scio na začátku gymplu a pak každé dva roky.. poslední letos a měl skvělé výsledky, snad kromě dějáku, kde to měl průměrné. Vš, na které jsem koukala, to brali místo zkoušek a určitě to nestojí takový balík, jako státní maturita.  Je to prostě jeden z tunelů, který se nemůže z nějakého důvodu zrušit.  Teď už jsem jen zvědavá, jestli zavedou povinnou matiku nebo ne..
Myslím, že by to byl daleko větší průser, než celá maturita, zvlášť pro některé odborné a umělecké školy..

Judyna — 26. 6. 2011 9:11

Jaký výsledek bereš jako průměrný?

Jinak ano - ty maturity jsou neskutečně předražené. To se na nich zase napakovalo lidí a vytvořilo nových pracovních míst. Ale když už jsou, ať se proboha zveřejní výsledky. A nejen u státních škol, ale hlavně u těch soukromých. Vždy´t i tam stát hodně sype.

Frigo — 26. 6. 2011 9:44

Judyno, nepamatuji si body a percentily a já nevím co všechno to tam bylo..  ale byly tam pod tabulkou i slovní komentáře.. nadprůměrné.. průměrné... a tak..
V tabulce byla procenta se srovnáním ve třídě, v gymplech, ve všech školách a vše bylo v procentech..  Ale musela bych na to kouknout znovu.. 

Taky nechápu, proč nezveřejní výsledky všech škol, spousta rodičů by se podle toho mohla orientovat, kam své dítě dát nebo nedat.  A co se týká financí, které stát do škol cpe, tak si myslím, že dává stejně na žáka, ať je to státní nebo soukromá škola. U státní však platí asi ještě
i provoz. Na soukromé nesou větší část asi rodiče a není to málo... my jsme začínali na 27 tis. a končili po 8mi letech na 40ti.  Ale nelituji toho, do vzdělání mých dětí jsem ochotna to dát.
Dcera šla loni na státní střední a byla jsem docela v šoku, že jsme museli koupit i všechny učebnice, nejen učebnice a pracovní sešity  na jazyky.. A dcera říkala, že spousta spolužáků ty doporučené knihy vůbec neměla, což nějak nechápu.  (ale teď se asi dám na modlení, aby tu matiku povinně neodsouhlasili, protože by to byly zbytečné 4 roky.. šanci by nejspíš neměla).

Judyna — 26. 6. 2011 10:27

Ano, na všech středních školách si žáci učebnice kupují, stát je neposkytuje. Určitě existují dobré soukromé školy. ale na předních žebříčcích podle výsledků státních maturit jich je velice málo. Podle tohoto žebříčku daleko lépe dopadly školy veřejné. A také vím, že do této doby děti, které měly na střední škole problémy a pak přešly na soukromou, tak ji v pohodě udělaly. Což o něčem svědčí. Mluví o svém okolí. Ale znovu opakuji, určitě existují i kvalitní soukromé školy.

Frigo — 26. 6. 2011 17:28

A teď je otázka, jestli to těm dětem jde na soukromých lépe proto, že jsou tam lepší profesoři, nebo proto, že je rodiče chytli pod krkem.:vissla: O tom by se mohlo docela polemizovat a to nechci. Nebo spíš nemůžu. Syn se tenkrát na státní nedostal a po debatě a doporučení  jeho první učitelky a tenkrát i třídní na soukromý gympl šel.  Ony dvě paní učitelky mi přemlouvali, abych ho na základce nenechávala a pokud je to jen trochu v mých silách, soukromou platila.A on tam chtěl. Byla to dobrá škola, reference super..  Naučil se hodně, ale poslední dva roky už ta kvalita z mého pohledu klesla.. Ale nechodila jsem tam s ním, takže to může být i tím, že "nevěděl, co se s ním děje" :vissla: Že přestal být šprt, i když nevím, jak k tomu přišel, protože fakt nešprtal, jen dával asi ve škole pozor a neotravoval profesory.

Judyna — 26. 6. 2011 20:06

Frigo napsal(a):

A teď je otázka, jestli to těm dětem jde na soukromých lépe proto, že jsou tam lepší profesoři, nebo proto, že je rodiče chytli pod krkem.:vissla: O tom by se mohlo docela polemizovat a to nechci. Nebo spíš nemůžu. Syn se tenkrát na státní nedostal a po debatě a doporučení  jeho první učitelky a tenkrát i třídní na soukromý gympl šel.  Ony dvě paní učitelky mi přemlouvali, abych ho na základce nenechávala a pokud je to jen trochu v mých silách, soukromou platila.A on tam chtěl. Byla to dobrá škola, reference super..  Naučil se hodně, ale poslední dva roky už ta kvalita z mého pohledu klesla.. Ale nechodila jsem tam s ním, takže to může být i tím, že "nevěděl, co se s ním děje" :vissla: Že přestal být šprt, i když nevím, jak k tomu přišel, protože fakt nešprtal, jen dával asi ve škole pozor a neotravoval profesory.

Ještě je tady jedna varianta. Źe rodiče chytnou pod krkem kantory... A to i na státních školách....

Tvůj syn je určitě šikovný, gympl rozhodně není lehká škola. Ten můj dělal taky osmiletý, i když já jsem chtěla, aby po čtyřech letech přešel na průmyslovku, aby měl nějakou kvalifikace. Sama totiž gympl mám taky, tak vím, že je to docela těžká škola, ze které nejsi vlastně nic. A když Ti pak nevyjde VŠ, tak je to blbé. No ale synáčkovi se tam taky moc líbilo, tak zůstal.

Frigo — 26. 6. 2011 21:23

Judy ano, někteří rodiče jsou zvláštní.. Přiznám se, že občas jsem měla taky takové záchvěvy, ale nic dobrého to většinou nepřineslo..  hlavně tedy s problémovou  holčičkou..(bože..po kom to dítě je..:lol:) ..  Vím, že gympl je na prd a teď si taky říkám, jestli neměl přejít na školu, která by mu snad lépe umožnila dělat to, co by chtěl dělat... vlastně už od malinka. No, blbé na té škole bylo, že spolužáci měli asi krapet jiný přístup k financím .. pár jich dostalo k 18ti nám mercedesy a podobná vozítka.... muselo to pro něj být asi docela náročné i v tomto směru....

Občas přemýšlím, jestli se nemají lépe ti s nějakým dobrým vyučením...

Judyna — 26. 6. 2011 22:04

A co chce synek dělat? Ten můj je teď na technice a gympl byla procházka růžovým sadem....

Jo a k těm maturitám - děcka u nás na gymplu zjistila, že státní maturita je pro ně tak lehká, že prý každodenní docházka do školy nebude nutná. No tak to taky není dobré. Měli to nechat, jak to bylo dřív. Maturity prakticky státní - určitý okruh měla gymnázia a ta měla pak srovnání mezi sebou, jiný obsah učiva zase měly ekonomky, průmyslovky...Jestliže tato státní maturita je pro gymnazisty příliš lehká, tak to nepovede k ničemu dobrému. Je pravda, že letos to bylo poprvé, takže příštím rokem si budou brát více tu těžší formu a kdyby k tomu přihlédly i VŠ, tak by to svůj smysl mělo. Jinak ne. Zvlášť, když - nevím proč - chce Dobeš poslat detailní informace na školy až v září. A nezveřejnění výsledků znemožní rodičům budoucích středoškoláků ještě na poslední chvíli dát děti na kvalitní školu.

Frigo — 26. 6. 2011 23:13

Jo a k těm maturitám - děcka u nás na gymplu zjistila, že státní maturita je pro ně tak lehká, že prý každodenní docházka do školy nebude nutná.
Jo, tak to mi něco připomíná...:lol Také si myslím, že to není dobré.. A myslím si, že dokud nebudou vš uznávat státní maturitu, tak vůbec není nutné, aby na gymplech dělali těžší verzi.. Proč si komplikovat život..  Vždyť my jsme také dělávali státní jednotné maturity, ať to bylo na učňáku nebo na jakékoliv
střední..  Možná byl pak jen rozdíl v té školní části. Ale já si pamatuji, jak u nás měli profesoři možná větší strach než my. A vlastně totéž mi líčil i syn u všech předmětů.. a tak na poslední zkoušku už úplně vypustil.. i přípravu na potítku. Akorát už si nepamatuju, jak šly ty jednotlivé předměty za sebou,
ale kluk to měl šílené.. první češtinu v 8 ráno, druhou v 11, pak ve 3 biologii a na konec tu slávu..:vissla:

Technika musí být šílený záběr.. , ale ono je to asi všude.. Co pak může dělat ?
Kluk by chtěl být (zjednodušeně) policajt.. právo ale studovat nechce a myslí si, že jako civil by i na té jejich škole neměl šanci, že by to byla jen práva.  A teď nemá ani šanci nastoupit do práce a šlapat ulici..
takže vymyslel.. minulý týden, že půjde na ekonomku.  Tak uvidíme..  Každopádně to bude asi záhul pro nás oba..  (tatínek už se těšil, že bude konečně ve vatě, že mu odpadne jedno placení..:vissla: Trochu to nechápu, protože sám ma také jen gympl a ví, že vlastně nic neumí..)

Frigo — 26. 6. 2011 23:15

a Dobeš..asi má nějakého kámoše na škole, která neuspěla.--toť můj názor. A co ten pán vypouští za perličky, to je na přes ústa..

Káča — 3. 7. 2011 20:51

Bláža.. napsal(a):

Káča napsal(a):

Bláža.. napsal(a):

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Aha, tak to jo, já myslela, že jsi nějaká hodně mladá kočena :D .
No nevím, ale nějak se mi zdá, že by měly být přísnější kritéria, vždyť my jsme to taky přežily, no ne?
Úroveň škol jde opravdu rapidně dolů a o znalostech dnešních maturantů (nechci říkat všech) se nebudu raději ani vyjadřovat, je to hrůza a ostuda. Neví základní věci, je mi z toho smutno.

Káčo, mě se vůbec nezdá, že úroveň středních škol jde dolů. Mladí jsou šikovní, vzdělaní,
myslím si, že toho znají více než my před 40 lety jsme potřebovali znát. Vzdělanost je celkově
vyšší. Je toho k životu třeba čím dále více. Skoro každý má řidičák, umí na počítači, pořád se něco
vyplňuje a počítá, doba je celkově náročnější na duševní práci, spíše zvažuji, jestli to není ke škodě zdraví, mladí jsou více tlustí než jsme byli my, co jsme se jako děti vyběhali, máme lepší kostry.
Já bych tedy na oplátku nechala změřit IQ těch co o státní maturitě rozhodovali.
A kolik je Tobě let? Káčo?

Je mi 47let

váhavá — 4. 11. 2011 18:39

Také jsem podepsala petici proti státním maturitám.Moje dcera sice úspěšně maturitu zvládla,ale stejně srovnání škol o ničem nevypovídá.Při didaktickém  testu ,(který byl součástí státní maturity) u dcery ve škole pečlivě hlídali,aby nikdo nemohl opisovat,ale ve škole kam chodila kamarádky dcera to byla kolektivní práce.Obě dívky chodily na SOŠ státní ve stejném městě,ale každá na jinou.

holcina — 4. 11. 2011 18:49

státní maturita je nesmysl, hlavně pokud má něco srovnávat nebo by se dle ní přijímalo na VŠ. Nejde srovnávat gymnázia s odbornými školami. Už jen počet hodin matiky týdně se liší

Georg — 3. 1. 2012 22:51

Státní maturity se v naší zvláštní zemi připravují mnoho let. Nevím přesně ale tuším deset let. Tento projekt stál daňové poplatníky miliony. I toto je důvod proč se tento projekt uskutečňuje přes odmítavé reakce veřejnosti i mnoha politiků.         :mad:

REŇAS — 3. 5. 2012 18:25

Nepodceňovala bych úroveň a znalosti dnešní mládeže. Jen se možná jeví,že nic neumí,jsou sebevědomí a zajímají je jen pařby. A ani si nemyslím,že to mají lehčí než kdysi. Mimochodem mě matura, ta státní na státní škole, čeká příští školní rok. Má chytrá kamarádka ji absolvovala,už před více léty na té samé škole a stejný obor a říká,že teď,už by to nezvládla  a že se to vůbec nedá srovnat s tím,co je tehdy učili a z čeho pak maturovala! To samé její sestra,která kdysi studovala a nyní maturuje i její dcera na gymnáziu a ta má výborné studijní výsledky.
A mám spoustu známých maturantů v mém věku nebo starších a říkají,že jsou rádi,že,už maturitu mají a nemusí ji absolvovat nyní.. A zase naopak kamarádky mám i ve věku 23-29,které studovaly SŠ a nyní VŠ a velmi dobře a řekla bych,že spíš náročnost je dnes větší. Kvanta učiva,které jsme se kdysi ani my nebo Vy neučili a možná některé věci jsou,až zbytečné,protože to v životě k ničemu nepoužijí a sotva vylezou ze školy,spoustu toho zapomenou,né proto,že by byli hloupí,ale protože to je více méně samá teorie plná odborných výrazů,pouček,především v některých odborných předmětech.
A odbornost škol si také nemyslím,že klesla,ba naopak.

Ivana — 3. 5. 2012 19:23

Moc tomu humbuku se státními maturitami nerozumím. Já jsem maturovala před 34 lety, naše maturita byla státní, pro všechny střední školy stejné otázky z matiky, češtiny a ruštiny, zbytek byly buď odborné předměty (průmyslovky) nebo volitelné předměty (gymply).
Myslím, že úroveň maturit šla dolů tím, jak každý učňák nabízí maturitu. Za chvíli bude i zedník s maturitou.
Někde jsem četla, že to, co uměl maturant z matiky za Rakouska, umí dnes s bídou vysokoškolák u státnic. Takže úroveň vzdělanosti klesá a klesá.
Tyhlety čachry se státními maturitami mi jdou proti srsti, ale obecně si myslím, že by měla být úroveň maturantů stejná, ať maturují na jakékoli škole.

REŇAS — 3. 5. 2012 22:39

Ivana napsal(a):

Moc tomu humbuku se státními maturitami nerozumím. Já jsem maturovala před 34 lety, naše maturita byla státní, pro všechny střední školy stejné otázky z matiky, češtiny a ruštiny, zbytek byly buď odborné předměty (průmyslovky) nebo volitelné předměty (gymply).
Myslím, že úroveň maturit šla dolů tím, jak každý učňák nabízí maturitu. Za chvíli bude i zedník s maturitou.
Někde jsem četla, že to, co uměl maturant z matiky za Rakouska, umí dnes s bídou vysokoškolák u státnic. Takže úroveň vzdělanosti klesá a klesá.
Tyhlety čachry se státními maturitami mi jdou proti srsti, ale obecně si myslím, že by měla být úroveň maturantů stejná, ať maturují na jakékoli škole.

No tak já například jsem na škole,kde jsou učební obory,ale i studijní, např.hotelovka,polygrafie atd. Všude se píše,že by se člověk měl stále vzdělávat,takže já nevidím nic špatného na tom,že si třeba i ten zedník dodělá maturitu,možná to totiž kdysi ve škole jen flákal a teď si to uvědomil a chtěl by něco více! A nemyslím si,že opravdu každý zedník má na to,aby si tu maturitu udělal. Tím to nemyslím nijak urážlivě,já si naopak všech řemeslníků a podobných profesí vážím. Ale prostě některý  zedník je spíše třeba odborník ve své práci,je zručný,šikovný, ale na  studium nemá buňky.  Navíc,dnes opravdu se nás týká státní maturita jako všech ostatních,takže bez rozdílů,navíc nám samí přiznávají učitelé,že my to máme ještě naopak o něco stížené,tím,že máme školu jen jedenkrát týdně,ale musíme zvládnout to stejné kvantum učiva co na denním studiu,kdy se samozřejmě chodí do školy každý den a ti 15-18 letí studují ty stejné věci jako my!! A některé věci ani nestíháme a musíme si to sami nastudovat! Takže já si nemyslím a právě teď tím obzvlášť,že by někomu tu maturitu dali pro jeho krásné oči.. :kapitulation:

sahleb — 9. 5. 2012 22:02

Statni maturity ano, ale radne pripravene. Nechapu dnesni svet, driv preci za mych mladych let byly maturity samozrejme statni. Dneska taky a kupodivu se pripravuji pres 10 let astoji miliony a miliony. Proste tunel.

Ovsem tohle me zaujalo:

"Zdejší škola kadeřnic (jakoby učnák s maturitou - soukromý)- má lepší výsledky, než gymnázium."

To je preci katastrofa pro ceske skolstvi. Samozrejme v realu kadernice nejsou lepsi na jazyky, fyziku a matiku , cestinu nez gymnasisti, ale nejak prosly s tou lehci maturitou. Tenhle vymysl s lehci a tezsi maturitou povazuji za skandalni, kadernice ukazaly zretelne proc.

Bydlim v zahranici a dodavam, ze maturita v normalnim state je pozvanka  na vysoko skolu. Maturitu muze delat pouze a jedine zak gynmnasia. Nikdo jiny. Zadny stat, kteremu zalezi na vzdelani obyvatel, si nemuez dovolit rozdavat matruritu treba tem kadernicim. Svym zpusobem jim toto ceske zrizeni dalo pozvanku na universitni vzdelani. A to je nesmysl.

Pandorraa — 11. 5. 2012 9:27

Bláža.. napsal(a):

Káčo, bude mi 60.
Vždy v okolí někdo maturuje. Ale co je letos, to nebylo nikdy. Líčily mi to letošní maturantky.

Souhlasím, že mají mít znalosti hodné maturity.
Ale nesouhlasím s touhle formou maturit. Připadá mi to, že je to zase nějaký tunel.

Ano, je to tunel jako prase, protože i státní maturity by daly udělat za daleko menší cenu, než to stálo, stojí a stát bude.
Nicméně "děti" netřeba litovat. Ty, co poctivě celé roky studují, se ze státní maturity hroutit nemusí - letošní jsem neviděla, ale loňské byly sranda podnik - a ty, co na to kašlou, se alespoň proberou, protože šance to nějak ošidit je menší a menší :jojo:

REŇAS — 11. 5. 2012 22:57

sahleb napsal(a):

Statni maturity ano, ale radne pripravene. Nechapu dnesni svet, driv preci za mych mladych let byly maturity samozrejme statni. Dneska taky a kupodivu se pripravuji pres 10 let astoji miliony a miliony. Proste tunel.

Ovsem tohle me zaujalo:

"Zdejší škola kadeřnic (jakoby učnák s maturitou - soukromý)- má lepší výsledky, než gymnázium."

To je preci katastrofa pro ceske skolstvi. Samozrejme v realu kadernice nejsou lepsi na jazyky, fyziku a matiku , cestinu nez gymnasisti, ale nejak prosly s tou lehci maturitou. Tenhle vymysl s lehci a tezsi maturitou povazuji za skandalni, kadernice ukazaly zretelne proc.

Bydlim v zahranici a dodavam, ze maturita v normalnim state je pozvanka  na vysoko skolu. Maturitu muze delat pouze a jedine zak gynmnasia. Nikdo jiny. Zadny stat, kteremu zalezi na vzdelani obyvatel, si nemuez dovolit rozdavat matruritu treba tem kadernicim. Svym zpusobem jim toto ceske zrizeni dalo pozvanku na universitni vzdelani. A to je nesmysl.

Opravdu nemůže kadeřnice umět stejně dobře jako ten maturant na gymnáziu??  Mám známou na gymnáziu,která nyní maturuje a srovnávala jsem její vypracované otázky z literatury s tím,co si já pomalu připravuji. Nevidím tam žádný rozdíl,teda snad jen v tom,zda si ona vybere 20 děl od autorů nebo 40  děl autorů,tzn.těžší verzi. Také češtinu si myslím,že ta kadeřnice může umět velmi dobře nebo je snad nějaký rozdíl mezi českou gramatikou pro gymnazisty nebo studenty sš? Pak jsem si vzpomněla na matematiku,má spolužačka měla na doučování vysokoškoláka,který právě původně studoval dříve gymnázium,s něčím ji poradil a s něčím si prostě nevěděl rady.. Takže já bych netvrdila,že ten gymnazista musí mít rozhodně lepší znalosti než ten žák na sš.. A pokud vím i ten gymnazista má právo výběru u těch základních předmětů. Pokud vyloženě nehodlá dále studovat čj,třebaže by ji chtěl vyučovat,může si vybrat také lehčí formu. Ale samozřejmě  v něčem můžou být gymnazisté lepší,tak stejně jako na středních školách mají žáci znalosti u svých odborných předmětů. Já například budu kromě těch základních,povinných předmětů maturovat také z práva,managmentu,mezinárodního obchodu,ekonomiky,účetnictví a volitelného předmětu.. Dále musím vypracovat písemně práci,která bude mít 10 stran a ty zmíněné znalosti z těch předmětů,které jsem vyjmenovala tam musí být obsaženy a tuto práci musím obhájit u maturity.
Nemyslím si,že by maturita měla být jen pro studující na gymnáziu. Můj názor je,že je více než dobře,že jsou sš odborné,průmyslovky,umělecké školy.. Proč by můj syn měl jít studovat gymnázium,aby měl maturitu,když by ho to tam nebavilo,protože je  dobrý v něčem jiném,zajímá ho to od malička,věnuje se tomu maximálně,připravuje podklady dospělým,kteří se tím zabývají s ním a vybral si právě školu,která má toto zaměření a bude ho to bavit? A základní předměty tam bude mít tak stejně, matematiku,čj,minimálně 2 cizí jazyky,fyziku,chemii atd. a samozřejmě ty odborné.. a maturitu mu také bez znalostí nikdo nedá zadarmo.

Judyna — 11. 5. 2012 23:23

Na státních maturitách se asi napakoval kde kdo, je to až neskutečné, kolik let a paněz se tomu věnovalo a co z toho vzniklo...
Ale o tom, že je potřeba, aby úroveń středoškoláků šla opět nahoru, o tom žádná. Teď teda opravdu nic moc.

laminanonte — 12. 5. 2012 23:12

no,tak letošní maturita z matematiky byla tak obtížná, že ji v limitu nezvládl ani vzorek vysokoškoláku,ani sám předseda Cermatu.
Těžší verzi si prý vybralo 1700 studentů a bez chyby jí zvládlo jen 5. Nemyslím, že by to bylo tím, že mají SŠ tristní znalosti..

Bláža.. — 13. 5. 2012 1:18

Zaujaly mne reakce, kde se srovnávala úroveň maturantů na středních školách odborných, gymnasiích a na odborných učilištích s maturitou.
Ještě doplním svůj názor. Mě se líbí systém o kterém jsem slyšela, že je v Kanadě. Všichni chodí do školy do 17 let a končí nějakou zkouškou nazpůsob naší maturity. Potom nastupují buď na vysoké školy nebo jdou pracovat a při práci si dělají nástavbu. Kdo pracuje v nemocnici, ten si dělá zdravotnický kurz, v podstatě nástavbu, jakou si u nás dříve dělali absolventi gymnasií, kteří nepokračovali na vysoké škole, aby měli nějaký obor. To samé je prý u technických směrů. Je to pružné a člověk si takhle může měnit kvalifikaci i ve středním věku, ne jako u nás, kde se někdo náhodou vyučí obuvníkem a kdyby se naučil opravovat auta jako Pánbůh, tak mu nepovolí živnost na opravu aut, protože naše ministerstva nejsou schopná najít odborníky, kteří by takového člověka přezkoušeli a dali mu osvědčení. Takový člověk si musí najít odborného, zástupce, který se tím kdysi vyučil, dnes už tomu vůbec nerozumí a je to úplně jedno. Za to doktorů a vědátorů na všechno možné, co si dělají o našem školství vědecké práce, máme dost. Mě připadá náš systém vzdělávání těžkopádný, zatuhlý, přežilý. Vůbec se mi zdá, že rozdíl, jak se dnes říká úroveň, mezi středními školami a některými učilišti není téměř žádný. Třeba letecký mechanik nebo autoelektrikář či zlatnice nebo i prodavači složitých přístrojů musí mít hluboké znalosti a stále je obměňovat.
Maturita měla cenu podle mne, spíše za Rakouska-Uherska a ještě za první republiky, kdy bylo studium na střední škole oproti praktickým, pokračovacím učebním směrům intelektově  náročnější, rozdíly ve znalostech byly propastné a maturita to bylo určité vyznamenání a důkaz duševní způsobilosti. Ale dnes je vše již složitější a úroveň znalostí, které jsou potřebné pro běžný život se stále rozšiřuje. Řekla bych, že dnes, rozdíl je spíše mezi vysokoškoláky a společně mezi vyučenými a maturanty.
Připadá mi, že naše společnost je přeintelektuovaná, úroveň řídících pracovníků díky jejich letitému studiu, úplně odlehlého praktickému životu a nepraktické přeštudovanosti klesá.
Umějí spoustu složitých statistik, umí anglicky, ale kolikrát pořádně neví co řídí. Na to mají nižší kádry, dávají někdy až nesmyslné pokyny a komplikují život tam, kde by měli sloužit a být ku prospěchu. Za to rozdíl ve mzdách oproti nižším pracovníkům stoupá. To Vám teda můžu říct, to dříve nebylo, takové rozdíly. Každý druhý je manažer, na pozicích, které se dříve obsazovali předáky, kteří rozuměli oboru. Vůbec se mi zdá, že naše děti stále studují, jen aby měli papír, jedno na co, rodiče je dlouho živí, děti nemají prostor na to, aby si vydělávali na své kapesné a aby věděli co je život.

Judyna — 13. 5. 2012 10:36

laminanonte napsal(a):

no,tak letošní maturita z matematiky byla tak obtížná, že ji v limitu nezvládl ani vzorek vysokoškoláku,ani sám předseda Cermatu.
Těžší verzi si prý vybralo 1700 studentů a bez chyby jí zvládlo jen 5. Nemyslím, že by to bylo tím, že mají SŠ tristní znalosti..

Ano, jednalo se o tu obtížnější verzi. Jak je možné, že po tolika letech příprav a utracených peněz k tomuto došlo? Copak tam nemají odborníky?

haiel — 13. 5. 2012 15:57

Naprosto souhlasím, Blážo, vidím to stejně jako Ty.  Požadavky na schopnosti dospělého člověka jsou dnes úplně někde jinde než v minulosti a současný způsob vzdělávání za nimi jen trapně škobrtá.  Stále se jaksi vychází z mylného předpokladu, že platí přímá úměra mezi úrovní vzdělání a šancemi na uplatnění v životě. A přitom nikdy to neplatilo zcela a dnes to neplatí téměř vůbec.  To, co se chce nazývat vzděláním, je z velké části zcela mimo toho, co může člověka potkat v samostatném životě v dnešní době.  Student je napěchován informacemi, ale jinak zcela nepřipraven,  v životě neustále překvapován, nachytáván při neschopnosti správně reagovat a ve finále i podveden. Protože s tím, co „umí“, ho nenaučili zacházet :/
Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu :skurt:

Pandorraa — 13. 5. 2012 22:10

Děvčata v mnohém s vámi souhlasím, jen v jednom jste celkem mimo. A to v tom, že student je napěchován informacemi. To není a když, tak jen na tu jednu chvíli vyzkoušení a nebo písmky. Pak to klidně pustí z hlavy a láduje do sebe další nesmysly, jen aby prošel u nějaké další nesmyslné vědomosní zkoušky. Děcka neumějí samostatně myslet, jen v lepším případě chroustaj info na zkoušky - a něco jim v hlavě pece jen zůstane - v horším případě kopírují z netu a vydávají to pak za svou vlastní práci, což je jim tolerováno.
No to, že umějí anglicky, tak to bych zase taky až tak netvrdila. Někteří dají dohromady gramatický text, ti schopnější se i domluví, ti ostatníé nějak proplouvají.
Je to prostě ještě horší, než to zvenku vypadá....

Míša Kulička — 13. 5. 2012 22:42

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu :skurt:

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... :)

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.

Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chuť vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... :)
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.

haiel — 13. 5. 2012 22:45

Pandorraa napsal(a):

Děvčata v mnohém s vámi souhlasím, jen v jednom jste celkem mimo. A to v tom, že student je napěchován informacemi. To není a když, tak jen na tu jednu chvíli vyzkoušení a nebo písmky. Pak to klidně pustí z hlavy a láduje do sebe další nesmysly, jen aby prošel u nějaké další nesmyslné vědomosní zkoušky. Děcka neumějí samostatně myslet, jen v lepším případě chroustaj info na zkoušky - a něco jim v hlavě pece jen zůstane - v horším případě kopírují z netu a vydávají to pak za svou vlastní práci, což je jim tolerováno.
No to, že umějí anglicky, tak to bych zase taky až tak netvrdila. Někteří dají dohromady gramatický text, ti schopnější se i domluví, ti ostatníé nějak proplouvají.
Je to prostě ještě horší, než to zvenku vypadá....

Já to nechtěla až takhle rozmazávat :D
Je to pravda, bohužel, některá studia lze absolvovat, aniž by se student za celé roky dopustil jediné samostatné myšlenky.  A jedná-li se o absolventa pedagogické fakulty, průser se pak v praxi tragicky násobí.  Stačí, když žáček něco, cokoliv, pěkně odříká tak, jak to paniučelka chtěla a fajn, není co řešit :D  Čím dál častěji mě napadá, že je to snad něčí zlomyslný záměr a ocitám se na pomezí konspiračních teorií :cool:

haiel — 13. 5. 2012 22:55

Míša Kulička napsal(a):

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu :skurt:

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... :)

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chuť vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... :)
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  :/  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. :/

KALIK — 13. 5. 2012 23:00

haiel napsal(a):

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  :/  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. :/

Zcela souhlasím. Ono to souvisí s nedostatkem práce (placené) a následnou inflací vzdělání. Za chvíli budou muset mít metaři vysokou školu, aby je vůbec někdo zaměstnal. To ovšem znamená, že ti bez vejšky budou trvale nezaměstnaní a v pásmu deklasovaných.

Míša Kulička — 14. 5. 2012 9:08

haiel napsal(a):

Míša Kulička napsal(a):

haiel napsal(a):

Jsem si jistá, že drtivá většina ekonomů a jiných odborníků, kteří přivedli hospodaření civilizované společnosti do toho marastu, ve kterém se nyní nachází, má z matematiky, ekonomiky a společenských věd minimálně maturitu :skurt:

No minimálně za posledních 10 let ve vládě žádný ekonom nebyl ... a o odbornosti většiny poslanců by se též dalo s úspěchem pochybovat ... :)

Myslím, že nelze všechny školy házet do jednoho pytle. Jsou školy, kde se stále memoruje a jsou školy, kde se studenti učí vyhledávat informace a přemýšlet o nich ... a jsou školy, kde se děje to i to ...

Taky hodně záleží na studentech. Mám zkušenost, že dálkaři jsou, aniž by se předmět a obsah výuky lišil, daleko víc tvůrčí, přemýšlí, hledají nová řešení, nové informace ... denňáci raději bezmyšlenkovitě memorují. Určitě je to tím, že dálkaři mají ujasněno co a proč studují, mají cíl ... motivaci ... což denním studentům zjevně chybí.
Někde vedle dala Pandora odkaz na "Bosou univerzitu" ... To je tak úžasný nápad, že i můj drahý skeptický polovička, když se na to dnes díval, prohlásil, že má chuť vrátit tituly a jít učit indické babičky stavět solární elektrárny ... :)
Je to přesně o tom, že ti lidé vědí, co a proč potřebují ... nechtějí titul, chtějí mít znalost a dovednost.
U nás je to přesně obráceně.

Ano, to je pravda.  To, že denním studentům chybí motivace ale není jejich chyba. Oni vidí, jaké mají šance. Dnes tedy "šance".  :/  Je to tak, jak píše kdesi tuším Liessmann.  Vzdělanost dnes už není něčím jako výtahem do bezpečnějšího světa nebo nějakou pojistkou slušnýho živobytí, dnes už je nutností k tomu, aby se zminimalizovala pravděpodobnost pádu do problémů spojených s nezaměstnaností a potažmo bídou. :/

To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla především vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepším výdělkem bývají většinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.

Bramborka — 14. 5. 2012 11:53

Já myslím, že studentům obecně chybí požadavky. Že po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, už dávno před nástupem do školy rodiče předstírali lásku, zájem, .........  Ten zájem je kruciální. Další kruciální je práce, myslím, že taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice. 
Motivace zaměstnaností je možná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, že nedostatečná.
A takové to studium ne pro školu, ale pro život ....... co je to život? Jaký život? Čí život? Kdo to určí? Kdo stanoví životy? Sedění u kompu?  V podstatě teď stačí čtení, počty, uživatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost?

haiel — 14. 5. 2012 15:15

Míša Kulička napsal(a):

.....................
To mi připadá, jako výmluva, Haiel. Vzdělanost by měla především vycházet z touhy něco poznat, něco vědět, něco umět ... Lidé, kteří ji mají spojenou pouze s lepším výdělkem bývají většinou zklamaní, páč o tom to skutečně není. To je přesně ten směr, který míří do slepé uličky.

Jedna otázka, Míšo Kuličko. Jakou šanci na získání alespoň špatně placené práce má dnes člověk bez formálního vzdělání?
(Nikde nikoho nezajímá, co znáš. Všude všechny zajímá, máš-li nějakej důležitej papír.)


Ad motivace ke vzdělání – zhruba do předškolního věku jsou všechny děti stejně zvídavé.  Nástupem do školy to na 1. stupni vydrží asi tak menší polovině, později jsou už téměř všichni intoxikovaní stupiditou vzdělávacího systému. Jsou snad děti dnes méně zvídavé než byly v minulosti? Byli jsme méně zvídaví než naši rodiče….?   To, že jim přirozený zájem nevydrží ani do pátý třídy, je jejich vina???   Ráda bych věděla, kde se bere  přesvědčení některých pedagogů o tom, že děti by měly být plny zájmu o všechno, co dotyčný přednáší, aniž by mnoho těch učitelů bylo vůbec schopno udržet alespoň  původní přirozený zájem žáků při životě.  V to, že by mohli rozdmýchat nějaký nový zájem a zapálit děti nadšením pro něco nového, se snad už ani nedoufá. To se podaří  Gatesovi, Zuckerbergovi, sportovcům, hercům atd... :) Kantorům se to z nějakého důvodu nedaří :|  Kdo by se snažil, že, když má třídu plnou nevychovaných ignoratských drzounů bez špetky zájmu o……….. náplň osnov :/   Zde se argumentuje výchovou v rodině a já k tomu mám jenom tolik: dítě dnes může mít každý, stačí, když je toho fyzicky schopen (dnes vlastně už nemusí ani to, medicína to umí za něj) jenže dítě vzdělávat, profesionálně vzdělávat, může jen profesionál.  Člověk k tomu spec. školený. A to profesionálně pojaté vzdělávání se úzce pojí s výchovou. Nelze člověka vzdělávat, aniž by byl přitom vychováván. Zdá se, že si učitelé tuto svoji obrovskou moc neuvědomují. Skutečnost je ale jiná – oni za ni nechtějí nést zodpovědnost.  A protože ryba smrdí od hlavy, je společnost zčásti taková, jak ji uplácali laičtí rodičové (ovlivněni učiteli neb i rodiče chodili do školy) a z podstatné části taková, jak ji vzdělali a vychovali pedagogové. 

Ještě jedna otázka. Máš dítě – velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky….vybere si studijní obor, o němž ty s jistotou víš, že ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez šancí na slušnou práci. A do podnikání nepůjde, protože na to holt nemá vlohy.  Jak ho povedeš, jak usměrníš, čím ho budeš motivovat? Jak ho uchráníš od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuješ?
  Mít za cíl alespoň uspokojivé živobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr?   V době, kdy mnohé vysokoškolačky jsou rády za hadr a smeták?  :co: 
V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....:co:

haiel — 14. 5. 2012 15:28

Bramborka napsal(a):

Já myslím, že studentům obecně chybí požadavky. Že po nich nikdo nic nechce. A po nikom nikdo nic nechce.
Po učitelích nikdo nic nechce, po rodičích nikdo nic nechce, po politicích nikdo nic nechce. Studenti předstírají studium,učitelé předstírají výuku, už dávno před nástupem do školy rodiče předstírali lásku, zájem, .........  Ten zájem je kruciální. Další kruciální je práce, myslím, že taky chybí.
Prostě jedna velká Potěmkinova vesnice. 
Motivace zaměstnaností je možná, ale ke vzdělání, ke studiu myslím, že nedostatečná.
A takové to studium ne pro školu, ale pro život ....... co je to život? Jaký život? Čí život? Kdo to určí? Kdo stanoví životy? Sedění u kompu?  V podstatě teď stačí čtení, počty, uživatelské ovládání Gatesových programů (nebo jak se tomu říká) a schopnost orientace na internetu, k tomu bazální kompjůtrová angličtina. Tohle jako vzdělanost
?

Bramborko :( :( :(   to, že vystuduješ (vbrzku se tím dokonce i mile zadlužíš) a nenajdeš práci. To, že se něčím vyučíš a nebude o tvé schopnosti zájem. To, že když už práci získáš, netušíš, kdy o ni zase přijdeš. To, že na překvalifikování nebudeš mít podmínky. To, že když máš práci a založíš rodinu, může přijít propouštění, krach firmy, zadlužení…..nemoc dítěte, nemoci starých rodičů a špatně fungující zdravotnictví, nevěra a rozvod, …..to, že když podnikáš, nemáš možnost ovlivnit udržitelnost podmínek, to že nikdo, opravdu nikdo není nekonečně flexibilní , nekonečně trpělivý, kreativní a splachovací, to, že když půjdeš k volbám, zvolíš si akorát svého vlastního lapku….to, že není kam utéct, na rozdíl od minulého režimu, protože všude je to stejné…..to je ten život, na který ten člověk není z té školy připravený. Ne, že vysedává u kompu. Závisláctví a apatie jakéhokoliv druhu už je jen důsledkem nemocné společnosti.  A jak už jsem psala teďka Kuličce, společnost je taková, jací jsou lidé a lidé jsou tací, jak je upiplali rodiče a jak měli možnost tuto upiplanost usměrnit profesionálové – pedagogové a vzdělavatelé a potažmo vychovatelé, s nimiž koneckonců mladý člověk tráví více času než s vlastními rodiči.  Oni jsou těmi, kdo mají na stav společnosti ten nejpodstatnější a největší vliv.  A tedy také největší odpovědnost. Protože kdo jiný má takový vliv?  Je vůbec někdo, kdo má větší vliv? Ekonomové? Umělci? Sportovci? Politici? Kuchaři? Doktoři? Papež?  Kdo kurňa, kdo má větší vliv než kantoři??? Všichni, úplně všichni procházeli rukama profesionálních vzdělavatelů ! 
  S čím jde člověk studovat pedák? S tím, že jinam by ho nevzali? S tím, že bude mít prázdniny? S tím, že  bude mít stálý plat?  S tím, že někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a že rodiče se postarají o to, aby rozjívená děťátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, že? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se našprtat na zkoušky? :grater:

Míša Kulička — 14. 5. 2012 15:45

haiel napsal(a):

Ještě jedna otázka. Máš dítě – velmi chytré, zvídavé, nadané, rádo se vzdělává, má výborné výsledky….vybere si studijní obor, o němž ty s jistotou víš, že ač v rámci přirozeného záběru tvého děcka, jinak velmi neperspektivní. Jinak řečeno děcko bude vzdělané, ale bez šancí na slušnou práci. A do podnikání nepůjde, protože na to holt nemá vlohy.  Jak ho povedeš, jak usměrníš, čím ho budeš motivovat? Jak ho uchráníš od nepříjemností, které v jeho budoucnosti s tímto spatřuješ?
  Mít za cíl alespoň uspokojivé živobytí je dnes podle Tebe nemístný motiv? V době, kdy vlastně ani není na výběr?   V době, kdy mnohé vysokoškolačky jsou rády za hadr a smeták?  :co: 
V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....:co:

Ani nevíš, jak jsi se trefila :)

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. :)

PavlaH — 14. 5. 2012 16:04

Bramborko, zas takhle hrůzné to opravdu není....

PavlaH — 14. 5. 2012 16:09

haiel, a víš kde ztroskotává osobně moje přemýšlení o pedagogice a jejích možnostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do školy přicházejí, které se zásadně liší od hodnot mých, možná i společenských, když děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i když většina jejich okolí je totálně zpruzená.

haiel — 14. 5. 2012 16:10

Míša Kulička napsal(a):

................Ani nevíš, jak jsi se trefila :)

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. :)

Inu….nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to víš sama nejlíp :)

Proč mám pocit, že mi podsouváš cosi o násilném směřování? :|   Řeč byla o reálných šancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trváš na tom, že motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, že to nestačí, protože člověk holt musí být také něčím živ.  Což mi nakonec potvrzuješ příběhem dcery.  Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chuť.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole :)

Bramborka — 14. 5. 2012 16:13

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, ať studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak ať studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.

haiel — 14. 5. 2012 16:20

PavlaH napsal(a):

haiel, a víš kde ztroskotává osobně moje přemýšlení o pedagogice a jejích možnostech? Nakolik jsem schopná ovlivnit hodnoty, se kterými děti do školy přicházejí, které se zásadně liší od hodnot mých, možná i společenských, když děti ani rodiče změnu nechtějí a situace jim vyhovuje jaká je a v podstatě mají pravdu. Oni na tom v současném stylu doby vydělávaj,í i když většina jejich okolí je totálně zpruzená.

Jasně, ztroskotává na tom, s čím byli ztotožněni a jaké páky a schopnosti měli ti, kdož se zásadně podíleli na výchově lidí, kteří se dnes nechcou rýmovat s Tvými hodnotami.  A oni byli taky někým vychovávaní a vzdělávaní a tamti před nimi taky a ti ještě před nimi taky..... ........
a o Komenském se děti učí, kdy se narodil, co napsal a kdy umřel :/
Tož tak :)

haiel — 14. 5. 2012 16:37

Bramborka napsal(a):

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, ať studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak ať studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.

To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala.  Jen je strašně smutné, že ti nejlepší mají dnes šanci zanechat přinejlepším  ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém životě mnohdy.....nedostačující.  Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to všechno buď nestačí anebo je takových strašně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umožní, aby jich bylo co nejvíc :)  A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama :D kurňa ti nejlepší kantoři by ho měli vytvořit!!!  Včera bylo pozdě. :/

Ziki — 14. 5. 2012 17:32

haiel napsal(a):

Míša Kulička napsal(a):

................Ani nevíš, jak jsi se trefila :)

Mám dítě, které, ač bylo na ZŠ hvězdou matematických, chemických a fyzikálních olympiád, udělalo z hecu  talentovky na střední uměleckou školu ... čímž pádem znalosti z oborů, které jí do té doby nečinily problém a dávaly předpoklad, že by na trhu práce jednou mohla být žádaným odborníkem technického zaměření, poněkud zakrněly ... co mohu dělat? Nic, jsem rodič, podpora ... ale život jí lajnovat nehodlám - nepříjemnosti částečně vítám, protože právě ty ji formují a motivují - daleko lépe, než bych to dělala já sama. A ano, i na ten hadr a smeták došlo. Dělá nám v práci uklízečku ... tedy při studiu ... naštěstí ví, čeho chce dosáhnout a jde si za tím ... a kupodivu dnes dokáže zúročit i ty výtvarné znalosti, které získala na SŠ ... a začíná tvořit a prodávat ... sama. Já proto nemusím hnout prstem. Je přece dospělá.

No co tím chci říct. Někdy je lepší pustit tu ruku, za kterou své ratolesti držíme a nechat je, aby si nabily šňupáček. A budeme se divit, jak najednou umí zabrat bez motivace a násilného směřování. Právě taková děcka jsem měla mezi dálkaři a byla radost je učit. :)

Inu….nakolik jsem se doopravdy trefila, to já nemohu zhodnotit, to víš sama nejlíp :)

Proč mám pocit, že mi podsouváš cosi o násilném směřování? :|   Řeč byla o reálných šancích na uplatnění versus motivace ke vzdělání. Ty trváš na tom, že motivací by měla být výhradně touha po poznání a vzdělání. Já si myslím, že to nestačí, protože člověk holt musí být také něčím živ.  Což mi nakonec potvrzuješ příběhem dcery.  Tak jaképak násilné směřování?
Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chuť.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole :)

Já jsem měla v práci dvě kolegyně,které si dálkově doplňovaly vzdělání čistě kvůli lepšímu uplatnění. Sestra mojí kamarádky má střední školu a dělá stejnou práci jako její předchůdkyně s vš,a stejně kvalitně,ale s o dost nižším platem..a šéfová jí řekla,že dokud bude jen sš,tak to tak bude,bez ohledu na cokoli ostatního.

Pandorraa — 14. 5. 2012 21:30

haiel napsal(a):

V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....:co:

No...v prváku střední školy nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má už jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného než o výše zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého školení na druhé, každá změna mimistra, což se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové požadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu už nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.

Pandorraa — 14. 5. 2012 21:35

haiel napsal(a):

S čím jde člověk studovat pedák? S tím, že jinam by ho nevzali? S tím, že bude mít prázdniny? S tím, že  bude mít stálý plat?  S tím, že někdo shora se postará o to, aby se mu dobře učilo a že rodiče se postarají o to, aby rozjívená děťátka jim tu selanku nekazila? Jistě ne, že? Tak s čím, kurňa??? Jak se hodnotí a jak formují vlohy a schopnosti těch budoucích vzdělavatelů? Jak? podle čeho? Podle toho, jestli je schopen se našprtat na zkoušky? :grater:

Tak začíná s iluzemi, končí ve tvrdé realitě...
Proto jsem taky školu před dvaceti lety opustila.
A když se do ní na chvíli na skok vrátím, vyvolám stejný odpor jak u studentů, tak kolegů - dovolujui si po nich totiž chtít, aby samostatně mysleli... Nu, když jsem tam na skok, tak si to dovolit můžu ;)

Pandorraa — 14. 5. 2012 21:43

haiel napsal(a):

Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chuť.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole :)

Obecně nejsou, větší motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do školy si přišli hlavně pro papír a snaží se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.

Prostě jak kde, nedá se zevšeobecňovat.

Pandorraa — 14. 5. 2012 21:48

haiel napsal(a):

Bramborka napsal(a):

Haiel, já ti v tomhle rozumím! Moji oba stařičcí rodiče učili a učí, záleží jim na tom. Jsou a byli s establišmentem (včetně pedagogického) v konfliktu téměř permanentním.
S kantory je to téměř stejné, jako s policajty a politiky podle Raymonda Chandlera, měli by to být ti nejlepší ze všech. Na rozdíl od práce politiků a policistů si myslím, že na téhle práci je něco, co takové lidi může lákat.
Vůbec si nejsem jistá, podle čeho by se měl hodnotit pedagog, myslím, že různé hodnotící systémy vznikly a některé nebyly blbé.
Přesto, protože moje dcera absolvovala prestižní střední školu založenou "novými pedagogy" vím, že většina věcí, jež jsou ve směrnicích, osnovách a návrzích nakonec, v reálu, vůbec nejsou důležité. Jenomže to už nikdo neví. Důležitý je zájem, vášeň, nadšení,l laskavost, nasazení, pracovitost, vytrvalost, otevřenost, nepředpojatost, sebevědomí, charakter.
Na život nebudou dostatečně připraveni nikdy. Na ten se připravují jeho žitím.
Takže bych, bez ohledu na budoucí zaměstnání, dopřála dětem skutečné vzdělání. Čili aby se věnovaly oboru, v němž lze něčeho takového skutečně dosáhnout. Aby tam existovali lidé, kteří mají erudici, které to zajímá, aby získaly nějaké dovednosti.
A pokud jde o dejme tomu studium pedagogiky, ať studují to, co milují. Pokud milují dejme tomu ruštinu, tak ať studují ruštinu, i když o tu třeba teď není zájem.
Vryp v mém mozku a charakteru zanechali jen ti, kteří milovali svůj obor, kteří ho považovali za životně důležitý. I když jsme se jim tehdy smáli .........
Ono je nakonec jedno, čím se budou živit, když to nebudou sviňárny a ony budou sto poznat, že jsou nebo nejsou.
A to vzdělání myslím si, je pro život k tomu, aby ho měly a aby to poznaly. Ne aby ho používaly v běžném zaměstnání. To by si ta škola pořád jen honila ocas.

To je ono, Bramborko, krásně jsi to popsala.  Jen je strašně smutné, že ti nejlepší mají dnes šanci zanechat přinejlepším  ten vryp v mozku a charakteru. Ono je to v praktickém životě mnohdy.....nedostačující.  Osobnost kantora, jeho způsob vedení, jeho nasazení...to všechno buď nestačí anebo je takových strašně málo. Proto vidím jako klíčové vytvořit nějaký funkční systém, který umožní, aby jich bylo co nejvíc :)  A kdo by ho měl vytvořit?? Odpovím si sama :D kurňa ti nejlepší kantoři by ho měli vytvořit!!!  Včera bylo pozdě. :/

Ti nejlepší kantoři jsou obyčejně ve škole za podivíny....považte: mají rádi svou práci a světe div se, mají rádi děti!
V poslední době mi to tak příjde víc a víc... Doufám, že jsem jen "škarohlídská" a není to tak :)

Judyna — 14. 5. 2012 22:10

Pandorraa napsal(a):

haiel napsal(a):

V době, kdy mnohé školy plní funkci jakýchsi hlídáren omladiny, aby se nepotloukala po ulici, páč o práci by nezavadila....aby se tímto alespoň naoko snížila nezaměstnanost.....:co:

No...v prváku střední školy nezřídka sedí 20 - 22ti letý student a předstírá touhu po vzdělání.... přitom má už jednu maturitu v kapse a nejde o nic jiného než o výše zmíněné...
Nu a kantoři?
Stávají se z nich úředníci běhající z jednoho nesmyslnmého školení na druhé, každá změna mimistra, což se děje v průměru jednou za dvanáct měsíců, znamená nové požadavky, představy, tabulky, dotazníky, výkazy....
Na učení a výchovu už nezbývá moc času.
Blbadlo non plus ultra.

Přesně popsáno.

Míša Kulička — 15. 5. 2012 15:01

Pandorraa napsal(a):

haiel napsal(a):

Jasně, že dálkaři jsou víc v obraze. Jsou většinou starší, zkušenější, nějakou práci už většinou mají nebo jim vbrzku něco kyne, to je pak do života hnedle jinačí chuť.  Vědí, proč a co je třeba se naučit.  Anebo jsou jenom rádi, že si můžou odpočinout ve škole :)

Obecně nejsou, větší motivaci vzdělávat se a poznávat nemají, do školy si přišli hlavně pro papír a snaží se to nějak "přetrpět a očurat" stejně jako deňáci.

Prostě jak kde, nedá se zevšeobecňovat.

Záleží na předmětu, který učíš. V odborných předmětech makají jak fretky, protože ví, že bez znalosti oboru by byli namydlení papír nepapír ... proto má "bosá univerzita" takový úspěch. Učí to, co lidi potřebují vědět. :)

Haiel, četlas Martina Edena? London tam má velmi dobře popsáno, za jakých okolností člověk sám od sebe studuje společenskovědní obory ... teprve až sám zjistí, že i to k životu potřebuje ... a teprve pak také chápe, co se to vlastně učí ... zatímco u nás to do studentů lijeme pod tlakem, aniž by chápali jediný důvod, proč, takže jen bezmyšlenkovitě memorují ... v lepším případě.

Judyna — 15. 5. 2012 15:14

Bohužel, co já mám zkušenost, tak právě v těch odborných předmětech se to změnilo. Dříve to tak bylo - i když jinak jim učení moc nešlo, v odbornýchpředmětech i excelovali. Nyní se jim nechce učit ani pracovat. Oni si dnes téměř všichni myslí, že budou manažeři. Mluvím o deňácích a i tym jsou samozřejmě světlé výjimky.

holcina — 9. 6. 2012 11:23

Státní maturita mě opět naštvala. Dcera má 11 dní po ústní zkoušce a neví výsledky písemných prací. Děsný systém

Judyna — 10. 6. 2012 19:10

"......Ministr školství Petr Fiala dnes šéfa Cermatu odvolal. To byl dlouho očekávaný, samozřejmý krok. Nejde vlastně o Cermat, nejde o jeho suverénního šéfa Pavla Zeleného, jde o ty, kteří to připustili. O všecky ty ministry a pseudoministry školství, kteří podporují nepromyšlené změny, experimenty s mladými lidmi, šílenou vášeň testovací, absurdní vysoké školy atd. Jde o to, že ve vládě Petra Nečase (ODS) mohl sedět Josef Dobeš (VV). Nikoli jako vězeňský psycholog, ale jako ministr školství.."

http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/glos … 36879.html

laminanonte — 10. 6. 2012 22:13

holcina napsal(a):

Státní maturita mě opět naštvala. Dcera má 11 dní po ústní zkoušce a neví výsledky písemných prací. Děsný systém

to je divný..syn byl v pátek ve škole, kvůli slohům, které dorazily ve středu a viděl už své maturitní vysvědčení. Mám z něj radost. Hlavně kvůli tomu, že se teprve minulé léto začal učit angličtinu (ve škole má NJ) a rozhodl se z ní i maturovat. Bude z ní mít dvojku.

holcina — 11. 6. 2012 8:14

Tak dcerce volal zrovna ředitel, že slohovku napsali všichni. Výsledky opravdu trvaly. když tak poslouchám letošní maturanty jsou znechucení systémem a ztrácí motivaci, i díky novým maturitám

Judyna — 11. 6. 2012 8:53

laminanonte napsal(a):

to je divný..syn byl v pátek ve škole, kvůli slohům, které dorazily ve středu a viděl už své maturitní vysvědčení. Mám z něj radost. Hlavně kvůli tomu, že se teprve minulé léto začal učit angličtinu (ve škole má NJ) a rozhodl se z ní i maturovat. Bude z ní mít dvojku.

To jako opravdu se naučil celou středoškolskou angličtinu tak, aby z ní odmaturoval na dvojku? To snad ani není možné.

laminanonte — 11. 6. 2012 9:36

Judyna napsal(a):

laminanonte napsal(a):

to je divný..syn byl v pátek ve škole, kvůli slohům, které dorazily ve středu a viděl už své maturitní vysvědčení. Mám z něj radost. Hlavně kvůli tomu, že se teprve minulé léto začal učit angličtinu (ve škole má NJ) a rozhodl se z ní i maturovat. Bude z ní mít dvojku.

To jako opravdu se naučil celou středoškolskou angličtinu tak, aby z ní odmaturoval na dvojku? To snad ani není možné.

taky jsem si říkala, že si možná ukousl velký krajíc..ale didaktiku z AJ měl za dvojku (opravoval cermat) , ústní dal za 1. Z 39 možných bodů měl 36 a sloh neviděl, ale celková známka je dvojka.
On je možná trochu rozdíl mezi školní výukou a soukromou výukou. Říkal třeba, že neměl problém porozumět jednomu ze zkoušejících, na kterého si někteří spolužáci stěžovali, že mluvil rychle.

laminanonte — 11. 6. 2012 9:40

holcina napsal(a):

Tak dcerce volal zrovna ředitel, že slohovku napsali všichni. Výsledky opravdu trvaly. když tak poslouchám letošní maturanty jsou znechucení systémem a ztrácí motivaci, i díky novým maturitám

tak to je dobře.
Jsem taky ráda, že maturita je úspěšně za námi. Teď má čas na přípravu na přijímačky.