shaun — 18. 10. 2009 12:08

Ahoj všem, nevěděla jsem kam tohle téma zařadit, tak jsem si říkala, že na "pavlači" určitě někdo poradí. Začaly se mi hodně objevovat pigmentové skvrny, naposledy jsem je měla jako malá. Pak zmizely a po letošním létě jsem zase jako kropenatka. Nevíte někdo co s tím?

shaun — 21. 10. 2009 9:25

Vážně nikdo nemáte radu? Prosíííím

kristyna111 — 22. 10. 2009 13:46

Ahoj, a bereš nějaké doplňky stravy...?

shaun — 5. 11. 2009 11:59

No akorat betakaroten...nekdo mi to poradil, ale moc to tedy nepomaha :(

Heluška — 10. 11. 2009 9:53

Pokud myslíš to, čemu se říká stařecké skvrny, tak aspoň vím, o čem píšeš, ale radu stejně nemám. Já sama jsem jimi přizdobená docela hodně a začaly se mi objevovat po operaci  někdy před 20 lety a nikdo mi neporadil.
Pokud je to projev jater , pak je třeba si najít meducínu na jejich pravidelné pročišťování. Pokožka je vlastně taky orgán, který reaguje na nějakou nerovnováhu v těle. Nedávno jsem zkusila olivový olej s citronem, ale dost mě to dráždí sliznici v krku, tak zase nic. Jeden boreček to někde na netu uvedl jako skvělou kůru na pročištění jater.
Jinak tyhle skvrny už začínají zlobit i dceru, která jí poměrně zdravě a taky neví , co s tím.

sisi21 — 10. 11. 2009 12:04

ahojky
záleží jaký jsou ty pigmentový skvrny,

V případě, že je narušený mechanismus pigmentace a při zvýšené produkci melaninu, se objevují na kůži skvrny. Pokud se melaninobjevuje v nadměrném množství, není rovnoměrně rozloženýna povrchu pokožky, hromadí se a vytvářejí se nepříjemných skvrn. Hlavními příčinami vzniku pigmentových skvrn (solárních a stařeckých) mohou být: slunění a věk, hormonální změny během těhotenství anebo užívání antikoncepce.
skvrnyse dají odstraňovat  laserem a intenzívním pulsním světlem či chemickým peelingem. jsou různé krémy.antipigment,který skvrny zesvětluje.
a nebo je naopak zase  ztrátu pigmentace to jsou svétlé skvrny-vitiligo (okolo úst, očí, genitálu, kloubů a třísel). což má za následek ,špatný imunitní systém.dědičnost.Většinou to mívají malé děti.To se moc léčit nedá .i když některé léky myslím kortikoidy a nebo  světloléčba. 
rozhodně bych navštívila kožní a ta už ti poradí.