Janči — 2. 6. 2009 11:08

ahoj děvčata, něco přes měsíc mám auto :) a protože jsem řidičák dělala někdy v 18 a pak léta nejezdila, potýkám se s řadou problémů. Teď zrovna řeším otázku, jak správně popojíždět v koloně, aby mi neodešla spojka :/ ...na rovině a s kopce střídám jedničku s neutrálem, ale včera jsem uvízla v koloně do mírného kopečka a fakt jsem nepřišla na nic lepšího, než tu spojku mačkat, abych neposkakovala a nechcípalo mi to - tak nevím, určitě to jde líp... :( poradíte mi? díky předem :))

erace — 2. 6. 2009 13:03

Když dojíždím auto před sebou (v koloně, která zastavuje, resp stojí), vyřadím, dobrzdím sešlápnutím brzdy ( ne ruční!!!! se známou jsem jela minulý týden autem a ona na STOPce zatáhla ruční brzdu, to jsem tedy nezažila). Jakmile se kolona pohne, v klidu zařadím rozjedu se na jedna, pokud se jede - no tak pak dáš normálně dvojku a pokračuješ, pokud se zase dojíždí na zastavení, vyřadím a zabrzdím ...nic na tom není.

erace — 2. 6. 2009 13:07

Když budeš mít zařazeno pak tedy skutečně poskakuješ a nebo vlítneš někomu do kufru. Spojku nepotřebuješ, prostě vyřaď a brzdi. Jezdím od 1979 bez nehody

Janči — 2. 6. 2009 13:44

ahoj a díky, jooo po rovině to dělám taky tak - ale když ono to bylo DOKOPCE!!! to přece budu couvat,ne? :/

lupina montana — 2. 6. 2009 15:39

Máš vyřazenou rychlost, nohu na brzdě a stojíš v koloně do kopce, jo? Jak se to pohne, zařadíš, ale brzdu pořád držíš. Pustíš spojku a brzdu a přidáš plyn. :) Učí se taky mít nohu současně na plynu a brzdě - patou brzdu, špičkou plyn - aby to bylo plynulejší. To neumím, já se do kopce rozjíždím na spojku v záběru - ale to chce cvik. Stejně si radši najdi nějakej krpálek, kde toho moc nejezdí, třeba večer, nebo tak a trénuj - v koloně jde na člověka potom mrákota, žejo.

ajka — 2. 6. 2009 16:16

No já bych vyřadila, dojela, dala nohu na brzdu. A pokuď jsem v kopci použiji ruční brzdu. A pak zase rozjet se na jedničku a znova a znova. Nedávno jsem tak uvízla v koloně do kopce asi 40 min. měla jsem chuť prostě posbírat děcka a normálně odejít. Taky na to nemám nervy.

taurus — 3. 6. 2009 12:31

Dělám to tak, že když dojíždím, tak si vyřadím a dám nohu na brzdu. Když se mám rozjíždět, tak zmáčknu spojku, zařadím si a rozjíždím se přes spojku.

PavlaH — 3. 6. 2009 13:02

Taky se rozjíždím přes spojku... se dá v nejhorším vyměnit ne? ;) Za pět let provozu jsem se spojkou v tomhle stylu neměla problém, tak asi netřeba se nervit. Hlavně plynule a nenarazit.

lupina montana — 3. 6. 2009 14:28

Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela :) Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili :cool::vissla:
A já tak jezdím už třicet let :lol:

x56325 — 3. 6. 2009 14:49

Tohle mi připomnělo, jak jsme s kolegou nedávno projížděli Prahu, strávili jsme tam zhruba dvě hodiny popojížděním v kolonách, a on celou tu dobu jel stylem: prudký rozjezd, brzda, vyřadit, prudce zatáhnout ruční brzdu, zařadit jedničku, držet vyšlápnutou spojku a čakat, až se kolona pohne... pak rychle odbrzdit, prudký rozjezd.... a tak stále dokola a dokolečka... jedno, jestlil do kopce, z kopce nebo po rovině.
Byl to opravdu hluboký kulturní zážitek, ještě dneska mě bolí za krkem... :lol:

taurus — 3. 6. 2009 17:06

lupina montana napsal(a):

Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela :) Vono do toho kopce...

Lupi, mě to neškytá ani nezhasíná. Ono je to totiž jediný způsob, jakým ovládám rozjíždění se do kopce, takže jsem už vytrénovaná.

Jeňýk — 3. 6. 2009 22:59

lupina montana napsal(a):

Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela :) Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili :cool::vissla:
A já tak jezdím už třicet let :lol:

Šmarjáá Lupi to je ještě horší než psí bobek na botě..... to mi ani neřikej. :rolleyes: :lol:

Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak. ;)

Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam. :P

x256987 — 4. 6. 2009 8:07

Ono se taky může stát, že si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký šikula se mu tam vecpe :/ Pokud se někde kvůli uzavírkám sjíždějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjíždějí odstavným pruhem).

Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň  :rodna:

lupina montana — 4. 6. 2009 8:12

Jj....to mi říkali všichni chlapi a aj podaktoré baby :P
My těch aut moc nevystřídali, ale ani na jednom z těch pěti se se spojkou nic nedělalo. A to můj muž dodržuje zásadu, že auto se má vyjezdit až do naprostýho bodu rozpadu :/ Takže je vždycky máme deset let, no....
Judit, tohle jsem dělala do chvíle, kdy jsem potřebovala nutně auto v záběru a ono nic...tak z toho mám bobky zase já.

clavel — 4. 6. 2009 9:49

Judita napsal(a):

Ono se taky může stát, že si člověk nechá mezeru, aby si neničil spojku, a nějaký šikula se mu tam vecpe :/ Pokud se někde kvůli uzavírkám sjíždějí na pár stech metrech třeba i čtyři pruhy do jednoho, je to poměrně reálné nebezpečí (nemluvím o zipu, ale třeba o chytrácích, kteří předjíždějí odstavným pruhem).

Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň  :rodna:

jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti :)

x256987 — 4. 6. 2009 10:03

Snažím se kontrolovat :) Předchozí auto jsem měla "na dotrhání", se současným jezdím pár měsíců a snažím se k němu chovat líp...

Janči — 4. 6. 2009 11:35

ahoj holky,bohužel jsem nemohla na net,tak čtu vaše rady se zpožděním - ale dneska večer vyrazím na opuštěnou silnici do kopce a s papírkem v ruce vaše rady vyzkouším v praxi :-)) no...na současné mačkání patou brzdu a špičkou plyn si nejspíš netroufnu :-/  ale to ostatní zkusím - díky moc,napíšu jak jsem dopadla :-)

clavel — 4. 6. 2009 20:28

stejne se to nejlip naucis, kdyz to budes potrebovat. kdyz jinou moznost mit nebudes... :) ja se to tak taky naucila... popojizdela jsem do kopce takhle pul hodiny, do prudkyho kopce... musis hlidat aby ti to nechciplo, ale zaroven abys nepopojela dozadu :) dvakrat se rozjedes, zastavis, a budes umet :) a kdyz ti to chcipne, nebo udelas nejakou blbost, nevadi... oni to ostatni prezijou... kdybys videla, kolik ja nadelala blbosti, nez jsem se vyjezdila...

sisi21 — 5. 6. 2009 10:16

Jeňýk napsal(a):

Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak. ;)

Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam. :P

jj..přesně tak ..a vůbec ,ty lepší auta mají ručku už na tlačítko.

a  tím popojížděním se člověk naučí..rozjezd ,brzda a hlavně plynule..

Pisatel — 5. 6. 2009 14:19

Jeňýk napsal(a):

lupina montana napsal(a):

Máš pravdu, Taurus....akorát si musí dát pozor, aby neškytla a nezhasla docela :) Vono do toho kopce...
Pavlo - myslíš, to co já? Spojku v záběru? Abys nemusela řadit? A víš, že na mě taky různí chlapi (zejména ten můj, samozřejmě) ječeli, že ničím spojku, že ji budeme do tejden měnit a tak podobně - a nikdy jsme neměnili :cool::vissla:
A já tak jezdím už třicet let :lol:

Šmarjáá Lupi to je ještě horší než psí bobek na botě..... to mi ani neřikej. :rolleyes: :lol:

Tim ale tu spojku fakt ničíš když na ní vlastně do toho kopce držíš váhu celýho auta. Ono se pak může opravdu docela snadno stát že vám to auto moc nepojede neboť ta spojka jaksi začne prokluzovat. To máte pak servis, ztráta času a peněz se kterejma by jste si jistě dokázaly poradit jinak. ;)

Na to popojíždění je vždycky lepší nechat si trochu mezeru a pak se courat pomalu na jedničku než se pohupovat na spojce. Při rozjíždění do kopce si pak vypomoct ruční brzdou když vám to nejde jen pedálama. Fakt nekecam. :P

Tak konečně Jéňo kde tě (ne)pochválím. Jo jezdecky zvládnuto dokonale. Jak technicky tak prakticky, že tys dělal papíry (ne na hlavu) ještě za starých škol :lol:
Ale jedno když kolna tak radím zajet k nebližší hospodě a v klidu si dát kafe, sváču, kastrovaný pivko, relax. Nic nezískáte jen nervy v kýblu a výčitku proč zrovna já. Obyčejně (pokud to není nehoda 250 aut) se to do hodky rozjede a vy odpočati a vysmátí jedete a ještě jste ušetřili životní prostředí. Ty v koloně pak dělaj ty přehmaty bo oni ztratili tolik času že... (prásk buch a havrani)

Tercila — 19. 11. 2009 22:46

Pisateli, a kde je hospoda u dálnice? :D

Klubko — 24. 11. 2009 14:11

Dneska to je pohodička s těma autama. Nejlepší na učení a popojíždění byla stará 1000! I 105 není špatná, tam se ještě pracovalo při vyřazení na neutrál na podlaze se sytičem, aby motor nechcípl.
Taky hodně dobrý byl Barkas, tam se jezdilo ještě s meziplynem, to je docela hučák. To mě učil děda.
Jinak často vyšlápnutá spojka u Octavie cca 30,000 oprava :vissla: :vissla:
Do kopce umím oboje. jak přes ručku, tak udržet špičkou nohy na spojce. Ale to dělám jen v případě, že vidím, že kolona hned pojede.

tříska — 10. 4. 2010 16:43

clavel napsal(a):

Judita napsal(a):

Taky se přiznám k jednomu spojkovému nešvaru - někdy, když je potřeba přechodně zpomalit (třeba při odbočování), radši držím vyšlápnutou spojku, než bych řadila nižší stupeň  :rodna:

jestli tohle delas casto, tak spojku akorat spalis.... vim z vlastni zkusenosti :)

Holky - dojíždět s vyšlápnutou spojkou není žádný nešvar, je to úplně normální. :jojo:
Jen je důležité, mít tu spojku pořádně zmačknutou.
Spojka se ničí, když ji jen tak malinko lehtáme, prý je špatně i mít na ní jen položenou nohu - dokonce i tehdy se prý může pálit. - Když je spojka správně zmačknutá (tj. čím více tím lépe), tak jí to vůbec nevadí. - Je-li v dobré kondici, klidně na ní můžeme stát i déle, jen nás z toho může bolet noha, anebo nás může chytit křeč do nohy... Takže proto je lepší při delším stání rychlost vyřadit a pustit spojku (odpočine si jak spojka, tak naše noha). :jojo:

A mačkat spojku při rozjíždění je taky normální - jinak to nejde - a spojka je na to stavěná, je to její funkce. :gloria:
Já jen, že některé zde píšou, jako kdyby spojku ani nepoužívaly... :lol:

A zatahovat ruční brzdu při popojíždění do kopce je taky úplně normální. Klidně i na křižovatce, když je to do kopce!

Když je to do malého kopečka, tak to jde i bez ruční brzdy - zařadíš si (spojka + brzda zmačknuté), pak rychle
sundáš nohu z brzdy a stejnou nohu zmačkneš prudčeji plyn (samozřejmě se současným uvolněním spojky) - dá se to stihnout buď úplně bez popojetí vzad nebo jen s malinkatým popojetí dozadu, které zas až tak nevadí (když za tebou nikdo není, anebo když stojí ve větší tzn. rozumné vzdálenosti).
Každopádně ale nezaškodí to v klidu natrénovat. Vřele doporučuji ! :supr:

Ruční brzda je NAPROSTO nezbytná jen tehdy, když vám nějaký D.E.B.I.L  stojí hned za zádí vozu... :dumbom:
(ledaže byste mu toho jeho miláčka chtěly nabourat schválně) :P

tříska — 10. 4. 2010 16:54

Zrovna včera jsem v Brně do prudšího kopce ke křižovatce popojížděla celkem asi 50m - a za mnou autobus!
A samozřejmě se na mě lepil a stál mi hned za zadkem :dumbom:
Takže jsem si (po dlouhé době) rozjezd s ruční brzdou vyzkoušela hned asi 10x.
(a můžu se pochválit, ani jednou mi to nechcíplo, ani jednou jsem necouvla)... :gloria:

Zato chlap ve větším stříbrném Peugeotu přede mnou, ten couval pořád... :P
(vím, proč se na každého nelepím) :cool:

Modroočka — 10. 4. 2010 18:55

Naučila jsem se poslouchat motor a ručku na rozjezd do kopce nepoužívám vůbec. Jen jsem kdysi v Chorvatsku kamsi blbě zajela, byla to uzoučká cesta a prudce dolů, byla už tma a nebylo ani pořádně vidět dolů, kam to vede, takže jsem musela couvat, tehdy jsem použila ručku a málem jsem spálila spojku. Takže zásadně bez ručky, prostě pomalu pouštím spojku a přitom přidávám plyn a jak začne motor zabírat, pustím spojku, samože pomalu. A necouvám. Chce to cvik, ale nemám problém ani v jiném autě než ve svém, je to celkem dobře slyšet. Jen nevím, jestli to dobře vysvětluju.

Modroočka — 10. 4. 2010 18:57

Jo a v autoškole nás učili rozjezd do kopce jen s ručkou. Taky nás učili, že když dojíždím ke křižovatce, tak si mám podřazovat až k jedničce a pak teprve zastavit. Já jsem si vyřadila, pomalu dojela do křižovatky a zastavila. Instruktorka mi vynadala a ptala se, kde jsem se tohle naučila. No, odkoukala jsem to od manžela.
BM mi říkává, že mám víc chlapský styl jízdy. Asi jo, řeklo mi to víc lidí. ;)

tříska — 10. 4. 2010 19:22

Brzdění se může lišit i vůz od vozu. Renault má brzdy skvělé, ale stejně se mi málem podařilo je usmažit při sjezdu z rakouských Alp (jenže co dělat, než brzdit, když motorem to brzdilo málo?! ... že jo?)
Dneska máme vůz Škoda a zdá se mi, že ten brzdí motorem trochu lépe... (no, ale ještě jsme nebyli v Alpách :gloria: )

A vůbec - brzdit motorem ... 5-4-3-2-1-brzda-stop ??? .... Já myslím, že to skoro nikdo nedělá... :vissla:
V městském provozu na to není čas a i mimo město - po rovince - brzdím většinou tak ...  5-4-neutrál-brzda-stop.

Modroočka — 10. 4. 2010 20:46

Jo, to nás učili, ale je fakt, že to už je 20 let.

lupina montana — 13. 4. 2010 20:20

Modroočko, popsalas to krásně - to s tou spojkou do kopce. Já jsem se do toho trošku zamotala - takhle to mělo být. To je to, zač chlapi nadávají a tvrdí, že zničíš spojku. A heleď - zničilas někdy nějakou? Já totiž ne :)

dusička — 2. 4. 2011 23:27

Oživuji téma, pro mě ted vysoce aktuální :jojo:
Jo a dost možná,že mám spíš mužský styl jízdy. 4.neutral,brzda,stop. A do kopce raději s ručkou, protože bez ní mi motor řve.
Ale ne ní nad to naučit se - když jezdí člověk sám,nikdo mu do toho nekecá, vyřad,zařad,řve Ti to atd.atd.

petrakk — 19. 2. 2013 22:07

Ahoj holky, poradíte mi? Jsem nucena začít jezdit autem a chci radu odženských, protože chlapi tomu nerozumí :D Jezdit mně celkem nevadí, ale musím se rozjet.. Mám problém s rozjezdama do kopce. Na rovině jsem vždy při rozjezdu skákala, ale známá mi poradila, ať se rozjíždím na dvojku a to je mnohem lepší. Někdy to zmáknu i na trojku, ale to skoro chcípne motor. Mám Felicii 1,3 a to není kdo ví co:,(. Navíc do kopce to moc nejde ani na dvojku a na jedničku opět skočím jak srna.. Jízda samotná už je celkem v pohodě, akorát nevím, kdy mám cořadit. Buď motor řve, nebo cvaká. Co je lepší? Děkuji za odpověďi,,řidič­ka,, Petra

vlada.sindelka — 19. 2. 2013 23:13

petrakk napsal(a):

Ahoj holky, poradíte mi? Jsem nucena začít jezdit autem a chci radu odženských, protože chlapi tomu nerozumí :D Jezdit mně celkem nevadí, ale musím se rozjet.. Mám problém s rozjezdama do kopce. Na rovině jsem vždy při rozjezdu skákala, ale známá mi poradila, ať se rozjíždím na dvojku a to je mnohem lepší. Někdy to zmáknu i na trojku, ale to skoro chcípne motor. Mám Felicii 1,3 a to není kdo ví co:,(. Navíc do kopce to moc nejde ani na dvojku a na jedničku opět skočím jak srna.. Jízda samotná už je celkem v pohodě, akorát nevím, kdy mám cořadit. Buď motor řve, nebo cvaká. Co je lepší? Děkuji za odpověďi,,řidič­ka,, Petra

nejezdit

bellatrix — 20. 2. 2013 0:18

petrakk napsal(a):

Ahoj holky, poradíte mi? Jsem nucena začít jezdit autem a chci radu odženských, protože chlapi tomu nerozumí :D Jezdit mně celkem nevadí, ale musím se rozjet.. Mám problém s rozjezdama do kopce. Na rovině jsem vždy při rozjezdu skákala, ale známá mi poradila, ať se rozjíždím na dvojku a to je mnohem lepší. Někdy to zmáknu i na trojku, ale to skoro chcípne motor. Mám Felicii 1,3 a to není kdo ví co:,(. Navíc do kopce to moc nejde ani na dvojku a na jedničku opět skočím jak srna.. Jízda samotná už je celkem v pohodě, akorát nevím, kdy mám cořadit. Buď motor řve, nebo cvaká. Co je lepší? Děkuji za odpověďi,,řidič­ka,, Petra

Celkom dobre to tu opísali Lupina Montana, Ajka, Tříska.....
No a na trojku sa rozjížďat....neviem, či je to správne :/ Mňa vždy pán polovička upozorňuje, že radšej motor do otáčok, nech aj žerie, než pod otáčky. To ho vraj ničí.
Ono to chce len trochu pocvičiť, uvidíš, že do toho onedlho dojdeš. ;)

Ešte ma napadlo, že keď na jedničku moc poskočíš, tak to moc rýchle púšťaš spojku.
A ja radím rýchlosti: 1 na rozjazd, 2 keď sa pohnem, 3 pri 40km/h, 4 pri 60km/h a 5 pri 75km/h. Neviem, či je to správne, proste tak šoférujem ja. :cool:

petrakk — 20. 2. 2013 19:14

Díky za rady a pokuď ještě některá máte něco co by se mi mohlo hodit, tak díky

sahleb — 20. 2. 2013 20:31

bellatrix napsal(a):

petrakk napsal(a):

Ahoj holky, poradíte mi? Jsem nucena začít jezdit autem a chci radu odženských, protože chlapi tomu nerozumí :D Jezdit mně celkem nevadí, ale musím se rozjet.. Mám problém s rozjezdama do kopce. Na rovině jsem vždy při rozjezdu skákala, ale známá mi poradila, ať se rozjíždím na dvojku a to je mnohem lepší. Někdy to zmáknu i na trojku, ale to skoro chcípne motor. Mám Felicii 1,3 a to není kdo ví co:,(. Navíc do kopce to moc nejde ani na dvojku a na jedničku opět skočím jak srna.. Jízda samotná už je celkem v pohodě, akorát nevím, kdy mám cořadit. Buď motor řve, nebo cvaká. Co je lepší? Děkuji za odpověďi,,řidič­ka,, Petra

Celkom dobre to tu opísali Lupina Montana, Ajka, Tříska.....
No a na trojku sa rozjížďat....neviem, či je to správne :/ Mňa vždy pán polovička upozorňuje, že radšej motor do otáčok, nech aj žerie, než pod otáčky. To ho vraj ničí.
Ono to chce len trochu pocvičiť, uvidíš, že do toho onedlho dojdeš. ;)

Ešte ma napadlo, že keď na jedničku moc poskočíš, tak to moc rýchle púšťaš spojku.
A ja radím rýchlosti: 1 na rozjazd, 2 keď sa pohnem, 3 pri 40km/h, 4 pri 60km/h a 5 pri 75km/h. Neviem, či je to správne, proste tak šoférujem ja. :cool:

Rekla bych, ze do otacek je blbe. Pravidlo pravi, ze se ma co nejrychleji radit na pristi stupen, TZn mene otacek.  Naopak, jakdyz zajizdela nove auto tak zasadne  maximum 3000 otacek. Zasadne, at se motor nenici.

Spravne.

petrakk — 20. 2. 2013 20:51

Právě mi to jde líp rozjezd na dvojku a více a navíc motor neřve a lidi se neotáčej. Myslím, že čím míň otáček, tím míň benzínu, nebo ne? Když už to skoro nejede, tak řadím?

venuše — 20. 2. 2013 20:56

Muzu se zeptat, jak jsi prisla k ridicaku? :co:

petrakk — 20. 2. 2013 21:04

Po autoškole jsem jezdila jen chvíli a s nafťákem a to mi problém nedělalo. Chtěla jsem jen poradit

sandra — 20. 2. 2013 22:12

petrakk napsal(a):

Díky za rady a pokuď ještě některá máte něco co by se mi mohlo hodit, tak díky

já se do kopce rozjíždím na 1 - klidně přidám víc plynu, ať mám jistotu, že mi to nechcípne. Poskakování - může to být opravdu tím, že rychle pouštíš spojku....
Být tebou, tak si najdu nějaký míň frekventovaný kopec a učím se tam rozjíždět. Zjistíš tak, jak tvoje auto reguje a taky zkušenosti.

clavel — 24. 2. 2013 21:19

petrakk napsal(a):

Ahoj holky, poradíte mi? Jsem nucena začít jezdit autem a chci radu odženských, protože chlapi tomu nerozumí :D Jezdit mně celkem nevadí, ale musím se rozjet.. Mám problém s rozjezdama do kopce. Na rovině jsem vždy při rozjezdu skákala, ale známá mi poradila, ať se rozjíždím na dvojku a to je mnohem lepší. Někdy to zmáknu i na trojku, ale to skoro chcípne motor. Mám Felicii 1,3 a to není kdo ví co:,(. Navíc do kopce to moc nejde ani na dvojku a na jedničku opět skočím jak srna.. Jízda samotná už je celkem v pohodě, akorát nevím, kdy mám cořadit. Buď motor řve, nebo cvaká. Co je lepší? Děkuji za odpověďi,,řidič­ka,, Petra

Teda jestli se rozjizdis na 2 a nekdy na 3, tak vrat ridicak a ta tvoje znama taky... jestli se takhle pravidelne rozjizdis, tak to auto muzes za chvili vyhodit... jestli skaces, tak poustis blbe spojku...ze skocis jak srna je tim, ze sis moc podradila. pokud ti motor rve, tak musis zaradit vejs... ale holka, tohle jsou zaklady autoskoly. kup si kondicni jizdy a pak jdi tepr do provozu.

Háňa* — 24. 2. 2013 22:00

Modroočka napsal(a):

Jo a v autoškole nás učili rozjezd do kopce jen s ručkou. Taky nás učili, že když dojíždím ke křižovatce, tak si mám podřazovat až k jedničce a pak teprve zastavit. Já jsem si vyřadila, pomalu dojela do křižovatky a zastavila. Instruktorka mi vynadala a ptala se, kde jsem se tohle naučila. No, odkoukala jsem to od manžela.
BM mi říkává, že mám víc chlapský styl jízdy. Asi jo, řeklo mi to víc lidí. ;)

Přijde mi to normální, nic chlapského. Ale ne pro začátečníky a v zimě - taky jí to může s vyřazenou rychlostí pěkně uklouznout a je průšvih.
Zastavit se dá z jakéhokoli  stupněm  - jakmile sešlápne spojku, je úplně jedno, co je zařazeno ... a vyřadit až, když stojí.

Doporučovat začátečníkům takové věci - dojíždět v zimě na tom sajrajtu bez zařazené rychlosti, za to byste si měly nafackovat.