Sára11 — 22. 5. 2009 8:31

ahoj, chtela bych se zeptat, jak to vidite z pravniho hlediska... Je mi jasne, ze s tim asi nic nenadelam, jen by me zajimalo, jestli je postup CEZu pravne v poradku.

Na zacatku roku 2009 nam prisla faktura na nedoplatek z roku 2008. Fakturu jsme uhradili v terminu, bouzel jsme udelali blbost, ze jsme neprekontrovali variabilni symbol (v internetovym bankovnictvi jsme meli k prikazum do CEZU nastaveny symbol, ktery jsme pouzivali celych 5 let stejny). Desetimistne cislo se lisilo poslednim dvojcislim. Pro zalohove platby plati 00, pro doplatky 90.... Cca za měsíc prisla upominka - ale znela na stejnou castku jako jsou zalohy pro tento rok. Pritel to nejak neresil :dumbom: a zaplatil - opet s variabilnim symbolem pro zalohy.

Tak se stalo to, ze vcera prestal jit proud - najednou, bez jakohokoliv upozorneni nebo ze by nekdo zazvonil...... jen ve schrance bylo oznameni, ze nas odstrihli a ze mame kontaktovat zakaznickou linku. Tam jsem hned volala, slecna mi rekla, ze je to nas problem, ze ted musim uhradit pripojovaci poplatek 1860,- a do 48 hod nas pripoji. kdyz jsem se ptala na moznost stiznosti, tak ano, mam na to pravo, ale do doby nez se to vyresi budeme bez el.

Doma nam jede na el. komplet vse - i sporak, takze jsme s malou byly bez obeda, narvana lednice a mrazak - v tomhle pocasi taky parada..... takze jsem vlozila na jejich ucet penize, donesla to zdejsi prodejni misto. Tady byla alespon prijemna pani a poslala k nam hned technika, ktery to zapojil.

A muj dotaz: ma na takovy postup CEZ pravo? proc neuhradi pohledavku z nasich slozenych penez na zaloh, kdyz tam bylo penez dost..... Vim, ze na jednu stranu je to nase blbost, ze jsme cisla neprekontrolovali, ale pristup CEZu se mi zda hodne prehnany.

Diiiky

Nedoma — 22. 5. 2009 9:32

Obávám se, že ČEZ na takový postup právo má, bude to zakotveno ve smluvních podmínkách. Je možné, že doplatky a zálohy řeší úplně jiní lidé, takže nešlo uhradit tohle z tamtoho. Je to ale syčárna, kdyby zavolali, tak by se to jistě vyřešilo hned a k oboustranné spokojenosti.

PetrV — 22. 5. 2009 9:43

Taky se obávám, že na to mají právo. Ale souhlasím, že ten variabilní symbol je nešťastný. Já naštěstí každou platbu přes internetbanking třikrát kontroluju, tak jsem na to koukal jako blázen, že se VS liší v jedné číslici.

Kuřátko — 22. 5. 2009 10:15

Jelikož vám zaslali upomínku, tak na to mají právo. Příště je třeba pozorně číst co vám dorazí a taky kontrolovat platby.

šarik — 22. 5. 2009 12:53

S tím na co mají právo, bych byl opatrnější. Za prvé byla upomínka aspoň doporučeně? Pokud obyčejně, tak jak kdyby nedošla. Dále bylo zaplaceno ve lhůtě a to dokonce dvakrát. Tedy vám dluh nevznikl, neboť platbu a to dokonce jednu navíc subjekt obdržel. Jemu to došlo, byť s jiným variabilním symbolem, což na tuto nesrovnalost měl dojít ČEZ, kdyby tam neměl bordel. Navíc vám právně dluh nevznikl, byť jste zaplatili na špatný variabilní symbol. Ba naopak druhou platbou došlo k bezdůvodnému obahacení čez. Takže z hlediska práva jste plnili včas a odpovídající výši, neboť chyba v počtech nebo formě není důvod k neplatnému právnímu úkonu, neboť z  vašeho konání byla žřejmá vůle zaplatit nedoplatek. Tudíž čez KONAL protiprávně, když vám odpojil elektřinu. Tudíž je povinen vám vrátit druhý nedoplatek, nahradit vám všechny výdaje, které vám jeho protiprávním jednáním vznikly (poplatek za zapojení elektroměru), případně další škody na mrazáku, náklady se zajištěním teplé stravy, a můžete ho ještě zohnout o finance za nemajetkovou újmu.
Jednoduše viděli, že jste ovce, tak vás jednoduše odrbali. Takže napsat dopis, konstatovat, že platbu obdrželi včas a nic na tom nemění špatný variabilní symbol, požaDOVAT VŠECHNY PENÍZE ZPÁTKY a nabítnout mimosoudní odškodnění.

Sára11 — 22. 5. 2009 13:21

Diky za prispevky. Vim, ze chyba je na nasi strane, meli jsme davat vetsi pozor... ale stalo se. Jen mi to prislo jako neprimerene opatreni, ktere udelali jen proto, ze vedeli, ze z nas ten poplatek dostanou....

šariku diky za nazor cloveka z oboru :) upominka prisla doporucene, ale pritel to nezkoumal, navic castka byla stejna jako mesicni zalohy a zaplatil... no uz jsme se asi poucili :dumbom: stiznost zkusime, diky za info, jak postupovat

Kuty — 25. 5. 2009 9:05

A jinak my platíme elektřinu přes SIPO a odpadá kontrola var.symbolů apod.

PetrV — 25. 5. 2009 12:56

Kuty napsal(a):

A jinak my platíme elektřinu přes SIPO a odpadá kontrola var.symbolů apod.

Zálohy určitě přes SIPO, ale nedoplatky? Nám vždycky chodí složenka.

Kuty — 25. 5. 2009 13:01

tak to nám chodí složenka-platím převodem na účet vždy podle symbolů uvedených na ní.A taky se snažím "nelajdačit" u toho a zadat správná čísla.

Musim — 25. 5. 2009 19:45

Nevím jak teď, ale v minulosti tohle rád a promptně dělaly i plynárny a i telekom. Vypojit-vypnout, to jde hned, jelikož mají extra jistý výdělek ze znovuzapojení.
Pravda, kdysi, když člověk honem utíkal třeba do telekomu a dokázal, že FAKT zaplatil, tak úřednice mohla, když byla lidská, zastavit to vypojení anebo znovuzapojení bylo:zadarmo. Tady bych to viděla, že by jste byly došly do elektráren, ukázali, že je uhrazeno a přeplaceno tak vážně není důvod vypojovat. Na Vašem kontě prostě ty peníze jsou a byly!jedno jaké VS, přece vedou účty dle lidí...tedy klientského čísla.
Nenechala bych to tak a chtěla bych vše zpět....

Sára11 — 26. 6. 2009 17:14

Šariku a ostatní moc děkuji, přislo vyjádření od CEZu, poplatek nám vrati.....

šarik — 26. 6. 2009 20:22

Tak to jsem rád, že náš boj nebyl marný a dosáhli jste zadostiučinění.