» Diskuse - Babinet.cz https://fora.babinet.cz/index.php » Právní https://fora.babinet.cz/viewforum.php?id=13 » ČEZ a jeho praktiky https://fora.babinet.cz/viewtopic.php?id=37965 |
Sára11 — 22. 5. 2009 8:31 |
ahoj, chtela bych se zeptat, jak to vidite z pravniho hlediska... Je mi jasne, ze s tim asi nic nenadelam, jen by me zajimalo, jestli je postup CEZu pravne v poradku. |
Nedoma — 22. 5. 2009 9:32 |
Obávám se, že ČEZ na takový postup právo má, bude to zakotveno ve smluvních podmínkách. Je možné, že doplatky a zálohy řeší úplně jiní lidé, takže nešlo uhradit tohle z tamtoho. Je to ale syčárna, kdyby zavolali, tak by se to jistě vyřešilo hned a k oboustranné spokojenosti. |
PetrV — 22. 5. 2009 9:43 |
Taky se obávám, že na to mají právo. Ale souhlasím, že ten variabilní symbol je nešťastný. Já naštěstí každou platbu přes internetbanking třikrát kontroluju, tak jsem na to koukal jako blázen, že se VS liší v jedné číslici. |
Kuřátko — 22. 5. 2009 10:15 |
Jelikož vám zaslali upomínku, tak na to mají právo. Příště je třeba pozorně číst co vám dorazí a taky kontrolovat platby. |
šarik — 22. 5. 2009 12:53 |
S tím na co mají právo, bych byl opatrnější. Za prvé byla upomínka aspoň doporučeně? Pokud obyčejně, tak jak kdyby nedošla. Dále bylo zaplaceno ve lhůtě a to dokonce dvakrát. Tedy vám dluh nevznikl, neboť platbu a to dokonce jednu navíc subjekt obdržel. Jemu to došlo, byť s jiným variabilním symbolem, což na tuto nesrovnalost měl dojít ČEZ, kdyby tam neměl bordel. Navíc vám právně dluh nevznikl, byť jste zaplatili na špatný variabilní symbol. Ba naopak druhou platbou došlo k bezdůvodnému obahacení čez. Takže z hlediska práva jste plnili včas a odpovídající výši, neboť chyba v počtech nebo formě není důvod k neplatnému právnímu úkonu, neboť z vašeho konání byla žřejmá vůle zaplatit nedoplatek. Tudíž čez KONAL protiprávně, když vám odpojil elektřinu. Tudíž je povinen vám vrátit druhý nedoplatek, nahradit vám všechny výdaje, které vám jeho protiprávním jednáním vznikly (poplatek za zapojení elektroměru), případně další škody na mrazáku, náklady se zajištěním teplé stravy, a můžete ho ještě zohnout o finance za nemajetkovou újmu. |
Sára11 — 22. 5. 2009 13:21 |
Diky za prispevky. Vim, ze chyba je na nasi strane, meli jsme davat vetsi pozor... ale stalo se. Jen mi to prislo jako neprimerene opatreni, ktere udelali jen proto, ze vedeli, ze z nas ten poplatek dostanou.... |
Kuty — 25. 5. 2009 9:05 |
A jinak my platíme elektřinu přes SIPO a odpadá kontrola var.symbolů apod. |
PetrV — 25. 5. 2009 12:56 |
Zálohy určitě přes SIPO, ale nedoplatky? Nám vždycky chodí složenka. |
Kuty — 25. 5. 2009 13:01 |
tak to nám chodí složenka-platím převodem na účet vždy podle symbolů uvedených na ní.A taky se snažím "nelajdačit" u toho a zadat správná čísla. |
Musim — 25. 5. 2009 19:45 |
Nevím jak teď, ale v minulosti tohle rád a promptně dělaly i plynárny a i telekom. Vypojit-vypnout, to jde hned, jelikož mají extra jistý výdělek ze znovuzapojení. |
Sára11 — 26. 6. 2009 17:14 |
Šariku a ostatní moc děkuji, přislo vyjádření od CEZu, poplatek nám vrati..... |
šarik — 26. 6. 2009 20:22 |
Tak to jsem rád, že náš boj nebyl marný a dosáhli jste zadostiučinění. |