Čekanka — 7. 5. 2009 21:51

ahoj, prosím o zkušenosti, jestli nějaké máte :cool: syn v druhé třídě bezproblémový jedničkář, jen výtvarka nám hapruje, jsem soudná takže napíšu stav jaký je - maluje jako tříletý dítě, katastrofa. Logicky nosí dvojky a semtam i trojky z výtvarky, nebýt té nevíme co je dvojka. V PPP jsem zjistila už dříve že žádná porucha to není páč píše perfektně. Mám to řešit? Nebo čekat že mu vysvědčení zkazí výtvarka i když vím že si to zaslouží? Malovat ho nedonutím, vlastně ani není kdy, spíš sportuje :cool:

markéta — 7. 5. 2009 22:10

Čekan jestli je uča normální, tak mu dvojec nedá... výtvarka zase není tak světobornej předmět... zvláš´t kluk, kterej sportuje. Mohla by mít pochopení. Ale taky zkus domluvit Alešovi, ať zkusí trochu zabojovat, i když ho to nebaví.

Čekanka — 7. 5. 2009 22:22

Ty vogo Marky, on může bojovat jak chce a prostě to tam neni, s tím nic neudělám, snad jedině že ho za keců donutím barevně podtrhnout nadpis u slohofky :dumbom: víš, je to nespravedlivý, ostatního má že by mohl rozdávat, vyhrál druhý místo v pěvecké soutěži a já ani nevěděla že se něco koná a co vůbec zpíval :rolleyes: navíc dělá ten hokej a judo, počitače...... ale to malování je zkrátka křeč, učitelka sice píše do žákajdy hlášky typu "čti pomaleji" (přitom je jedinej ze třídy co neslabikuje, ale s tím bojujeme už od první a i tak ze čtení nosí jedničky s hvězdama tak to neřešim) ale u výkresu sedí a čumí, NEVÍ CO BY TAM ASI VYMEJŠLEL, no řeknu ti že se musim kolikrát hodně držet :cool:

sugar — 8. 5. 2009 10:10

Já myslím, že je to spravedlivý, nikdo nemůže být nejlepší ve všem. To vůbec není nic proti tvému synovi. Mám doma to samé, jen už je trochu starší (11). Z výtvarky i pracovních činností nosí dvojky, občas trojku, výjimečně jedničku. Neřeším to, protože myslím, že z části to souvisí s jeho hyperaktivitou a tím pádem horší jemnou motorikou a zčásti prostě úplnou absencí výtvarného talentu (po kom by to měl, že? :) ). Naštěstí máme velmi rozumnou paní učitelku, která na vysvědčení nedává nikdy z "výchov" (zahrnuje i hudební a tělesnou) nic jiného než 1. Takže vám přeju, aby vaše paní učitelka byla stejně rozumná a syna nenuť malovat, myslím, že to nemá cenu.

Čekanka — 9. 5. 2009 14:21

To je jasný že nemůže být ve všem dobrý, ani to po něm nikdo nechce, ale namalovat postavu s krkem a pěti prsty by už teda mohl :butter: kupodivu pracovní činnosti dobrý, jen to malování, zajímá mě jak motivovat, jestli to jde nějak zlepšit???? jestli někdo řešil podobný problém.....

markéta — 9. 5. 2009 21:03

Ćekan já vím, že tahle rady jsou ti nanic, ale viděla jsem v časopise knížku :jak naučit děti malovat... nebo tak nějak, bylo na obale kuřátko a myš a myslím, že to by zvládnul i Aleš, je to hezké a jednoduché. Zkusim jí najít na netu...

markéta — 9. 5. 2009 21:08

Tohle sice není ono, ale taky dobrý http://www.knihyprodeti.cz/55-vyrabeni- … e-s-tatou/

markéta — 9. 5. 2009 21:17

http://www.knihylevne.com/pro-male-vytv … ?utm=zbozi
http://www.antikvariat-benes.cz/?pg=detail&idb=7163

ani jedno to není, ale výběr je.

Čekanka — 9. 5. 2009 21:33

Marky díky, ten Michal se mi líbí ;) ale bude to o mně abych ho dokopala něco dělat... jinak už máme dýl knížku Malování voskovkou (takový kraviny teda dělat nebude :rolleyes:) pak taky Učíme se malovat (to je pro mimina :vissla: ) a Hraju si sám... a to ho baví jen skládanky z papíru, malování nula. Ale dneska valil celej den pinčes u nás na hřišti, ani si nevšiml, že jsme jeli dopol a odpol na hodinu nakoupit :lyssna: jo a večer šel k babice a zahlásil že na zítra má pro mě překvápko, jakože ke dni matek, tak čekám nějakej PĚKNĚJ OBRÁZEK ;)

markéta — 9. 5. 2009 21:40

:lol: to čekej :lol:

javena — 25. 5. 2009 8:44

Taky mám děti už starší, a zarazila mě jedna věc. PROČ ? Proč, když je jinak v pohodě a jde mu to levou zadní, proč proboha nutit někoho malovat?
Spíš bych to viděla na podporu - jseš šikovnej kluk, nikomu nemůže jít všechno, tak si z toho nedělej hlavu. Někdo neuběhne kolo, nevyšplhá, neudrží tón...
Ale vypadá to, že to klučina neřeší a řeší to mamina, tak snad z toho jednou nebude mít mindrák, že nesplnil očekávání a nebyl dobrej ve výtvarce. :rolleyes:

Čekanka — 31. 5. 2009 17:16

asi sis špatně přečetla úvodní příspěvek, já se právě ptám jestli to mám vůbec řešit, jestli ho nějak motivovat? mindrák z toho máme oba, on že mu to nejde a já že nevím co s tím. Chci mu pomoct, ne ho mít za každou cenu ve všem dokonalýho ;) a už vůbec se k tomu nechci stavět jak píšeš ty stylem - nejde mu to tak to nechám být - zkouším radši zjišťovat co a jak. kdybych se ke všemu co mu nejde stavěla laxně, neměla bych z takové výchovy dobrý pocit a kdyby jak píšeš neuběhl, nevyšplhal, neudržel tón... nebo cokoli jiného, určitě bych ho nechlácholila ať si z toho nedělá hlavu, ale spíš motivovala, aby udělal maximum pro zlepšení. Každý má ale přístup jiný že? ;)

mashanka — 2. 6. 2009 11:29

Já bych to neřešila. Proč nazývat vysvědčení zkaženým, kvůli jedné dvojce, notabene, ještě z výtvarky. Ve druhé třídě má jedničky většina dětí - časem těch dvojek přibude a ztratí se to.
A vůbec - jedna dvojka je zkažené vysvědčení ? Jéé, já znám jedničkářů, co skončili u lopaty a trojkařů, co svojí ctižádostí a pílí dokončili vysokou - nedramatizovala bych to

javena — 8. 6. 2009 14:32

Čekanko, a kde jsi u mě četla, že bych to nechala být? :D
Cituji: "Spíš bych to viděla na podporu"... ;)
Neměla bys být tak vztahovačná...  Moje dcera hezky zpívá, hraje na flétnu, syn je přes sporty... Nenutím dceru šplhat až nahoru na tyč, protože se bojí, syn možná nerozezná ani noty, ale jsou v pohodě. ;) Dělají, co umí a co je baví. A mají mou podporu...
Ptala ses, já napsala svůj názor ale platí - jaký si to uděláš, takový to máš. Jsou to tvoje děti. :)

Definitiv — 8. 6. 2009 14:56

čekan - co si zkusit šplhnout pomocí nějakýho referátu ? :vssla: u nás tohle vždycky zabíralo ;)
Aha, nejdřív jsem myslela, že jde majoritně o známky ;) no, jestli ho půjde k tomu nějak zaujmout, přítáhnout nebo jak to říct, to je těžká věc. Nepomáhalo by, kdyby to mohl absolvovat s kamarády? :co: nebo třeba formou nějaký hry (jakože adventury - nějaký objevování pomocí kreslení?....)

Čekanka — 11. 6. 2009 20:49

Jé Javeno, nepsalas mi původně pod jiným nickem? :co: nebo se mi to zdálo?

no vztahovačná jsem, páč jde o mýho prcka.......  když se mi kamarádka hroutí že jejímu nejde matika taky jí chlácholim a jsem "vlažná" zato když jde o mýho, píšu tady témátka :lol::lol: dneska zase přinesl dvojku, neumí namalovat psa :P

Defi jo jo, taky dělají ve skupinkách, to nás zachraňuje :cool:

já si myslím že on prostě vidí věci jinak než jsou, třeba postavu bez krku, každou ruku jinak dlouhou a ještě se diví, že to učitelka nebere :rolleyes:

PavlaH — 11. 6. 2009 21:12

čekanko - jedna věc je trénink. Nejaká dobrá výtvarka, kroužek se základy technik. Druhá věc je - ty ani tvůj syn neumíte zvládat neúspěch - co takhle s tím začít? Navíc dvojka jako neúspěch v předmětu, který souvisí hodně s talentem, no řekla bych zavání to. A třetí věc - když už neumí kreslit a malovat, podporuj fantazii a výtvarné vnímání, výstava obrazů procházka přírodou - koukni na pařez vidím tam skřítka... apod.

Nejvíc mě zaráží ta podobnost v chování u tebe a syna... že by přenos?

javena — 12. 6. 2009 13:08

Čekanko, jak pod jiným nickem? To moc nechápu...
Podívej, můj kluk není zrovna jedničkář - velmi kulantně řečeno - a taky se mi to blbě chroupalo. Chtěla bych, aby mu škola šla. Která máma by to nechtěla, že. Jenže jsem se dostala do stadia, kdy jsem měla ze školy osypky a kluk pochopitelně taky. Tak jsem to přestala tolik prožívat, ne, že na to kašlu, ale prostě netlačím na pilu, kluk se uklidnil a jde to najednou nějak líp. :)
Proto jsem ti to napsala - podpora. Jistě, tvého syna to trápí, že neumí malovat, ale napadlo tě, že třeba ho to trápí kvůli tobě, kvůli tomu, že ty jseš z toho smutná? ;)
Mmch. můj kluk v bodování ročníkových prací předběhl i několik vyložených jedničkářů. Vytiskla jsem mu tu tabulku a vysvětlila mu, že přesto, že má někdy kule z diktátů je chytrej kluk a poradí si s lecčím, co se našprtat prostě nedá... Koukal a byl fakt překvapenej. :)
Krom toho, na vlastní oči jsem viděla, jak jeden ing. nebyl schopnej odečíst dvě cifry, ani, když si je napsal pod sebe. Takže to ten můj drahoušek může dotáhnout docela vysoko - odčítání mu jde. :lol::lol:
Jo a pes, jo. :lol::lol: Tak to nevím. To bych asi propadla. :vissla:

Čekanka — 12. 6. 2009 19:59

Javeno já myslela jestli jsi nepsala jako někdo jiný, jestli sis nezměnila přezdívku tady???? ale je to fuk, jen jak přemýšlím co tady kdo napíše a tebe jsem prostě měla zafixovanou pod jiným jménem ;)

co se týče podobnosti synovy povahy s mojí tak tedy nee, já jsem hysterka a nervák, on je kliďas a introvert, cílevědomej, ale někdy je lenost silější, v tom je část problému, má tendence flákat a učitelka lenost pozná :rolleyes: takže myslím když už tam není talent, ať je aspoň snaha, takže souhlas s Pavlou a tréninkem, mmch dnes přinesl obrázek harrachova, kde jsme byli s babinetkama minulý víkend, v družině si sedl a maloval a fakt vypotil to nejlepší co v něm je (výjimečně místo lítání a vymýšlení kravin). Asi aby mi dokázal že to taková krize není :lol::lol: no posuďte sami, já jsem nadšenáááááá :P

http://resize.like.cz/images/1244829274P1110407.JPG

jinak Javeno, já beru školu hodně vážně, to je fakt, takže kde má mezery se snažím pomoct..... jo a knížky o malování si už mlaďas přečetl, odložil a teď to v něm zraje :lol::lol::lol::lol::lol:

Definitiv — 12. 6. 2009 20:12

čekan - tak pak jen čekat na ty vyšší ročníky až se začne dělat ta abstrakce, tam se pak schová cokoliv :lol: :lol: přeju hodně štěstí a trpělivosti :pussa:

PavlaH — 12. 6. 2009 20:48

Je potřeba prcka naučit, že mu všechno nepůjde tak jak by si přál, i kdyby se roztrhal, je třeba ho naučit, že hodnocení sebe sama je jiné než jak to vidí ostatní. Je třeba ho také naučit, že pokud dal do práce vše co uměl a mohl udělat, pak je všechno vpořádku a vnější hodnocení není důležité. Jen on sám ví, jak to je....

Čekanka — 12. 6. 2009 21:36

Pavlo jdeš na to psychologicky ale píšeš hrozně obecně. I když to tak vlastně je :lol:

Defi já spíš nebudu čekat na abstrakce ale absence jak to tak vidím :lol::lol::lol::lol:

PavlaH — 14. 6. 2009 13:36

dobře čekanko, tak si si to zvládneš přeložit osobně a nebo se mám pokusit?

Čekanka — 14. 6. 2009 14:48

no překládám si to asi takhle - nemůže být ve všem dobrý, jasně, to dobře ví, prohry nese těžce, ale každým rokem je to lepší a lepší, uvědomuje si už díky sportu i to, že úspěch není konstantní, někdy i při nejlepší vůli dobrého výsledku prostě nedosáhne a někdy naopak dosáhne úspěchu velmi lehce ... i přesto ale na sebe může být pyšný pokud je přesvědčen že udělal maximum ať je výsledek jaký chce OK?
Vnější hodnocení je ale důležité, respektivě zpětná vazba je důležitá. Maximum totiž někdy není maximum.... Např -snažil ses, ale musíš být vnímavější - lidi mají krk a stejně dlouhé ruce, příště se zaměř na detaily postavy. Bum, trojka z postavy........ potom si možná uvědomí, že maximum vlastně neudělal, ruce mohl udělat stejně dlouhý že? ..... čím víc nad tím přemýšlím, tím víc si říkám, že to napůl fláká....

javena — 15. 6. 2009 7:47

Jé, tak to ne, já jsem tu nebyla pod jiným jménem.

Paní učitelka lenost pozná, ale možná je občas líná dělat teplou večeři, žehlit v létě odpoledne, když je třicetistupňové vedro, možná občas koupí k odpolední kávě zákusky, aby nemusela péct... :D Krom toho, nebudu psát, co si myslím o učitelce, která dá trojku za obrázek. :co:
Tenhle obrázek hotelu je pěknej. Spousta dětí v jeho věku by namalovala červenou střechu a pak se přes ní snažila přemalovat modrý mrak... Možná mu postavy nejdou, tak ho nebaví.
Kámoška mi kdysi vyprávěla, jak jí málem nevzali do školy, protože při zápisu nenakreslila ruce panáčkovi. Ona je moc neuměla a nechtěla si obrázek pokazit, tak odmítla kreslit dál. Má kliku, že jí socialistické školství neumístilo do zvláštní... :lol: Ovšem pamatovala si to celej život, cítila to jako křivdu a školu nenáviděla... Dětská duše je křehká...
Taky myslím - a neber to špatně - že až budou školou povinná obě tvá dítka, poznáš sama, že jsi řešila malichernosti. Času bude míň, práce, domácnost... a tak. :)
Máme spolužáka, zlatej kluk, dobře se učí, klidnej, no jeho maminka nechápala, proč "ty kluci" lítaj po třídě o přestávce jak blbci. Jejímu klukovi shodili penál...:rolleyes: Bála jsem se jí potkat na ulici. :lol::lol: Teď má klučíka v první a je ráda, když sedí alespoň v hodině. :dumbom: Přitom - na obě děti stejnej metr... asi už to neřeší, kdo kde lítá. ;)

Já jsem ten typ, co by klukovi řekl - podívej, máš to pěkný, kdyby jsi tam udělal něco jako krk, měl bys pokoj. Ty ruce, no lepší by byly stejně dlouhý, ale to je detail... :P
Ale asi je to tím, že klukova první třída byla rasovina, několik maminek nechalo děti přejít do jiné třídy... bylo to fakt tak příšerný, že ve druhé třídě jsem paní učitelce řekla na tř. schůzce svoje... naštěstí se přidali ostatní, takže jsme nemuseli opouštět školu :D a byl klid. Možná proto to beru jinak.
Asi i proto jsem ti psala, že moc tlačíš na pilu. Ale je to můj názor. ;)

PavlaH — 15. 6. 2009 13:03

Přesně tak, jenže ty dáváš větší důraz tomu vnějšku. Konkrétně ke kresbě - rozhovor, objevy by měl dělat syn. Udělal jsi to jak nejlépe si mohl? nerušilo tě nic? chtěl jsi to mít brzy za sebou? vidíš něco, co by se dalo zlepšit? Pak dobrá výkres beru. ne -li pak zkus zlepšit to cos mi říkal A podívej - podle mého pohledu ůžeš přidat tohle a tohle. Základ by měl vyjít od něj a na to bys ty měla klást důraz. protože toho vnějšího ohodnocení má až až.

Čekanka — 16. 6. 2009 22:29

no jo, mít to brzy za sebou, to je přesný :lol:

Javeno jo jo, na druhýho prcka jsem mnohem mírnější, spoustu věcí neřeším, taky je to neřízená střela, starší byl víc "v lati" no to je jasný bylo na něj víc času a nikdo ho neprovokoval, asi i tu školu budu brát u druhýho jinak..... no a učitelku prostě máme takovou jakou máme, některý věci se mi taky nelíbí jak řeší, jak učí, ale na každé učitelce je něco, řekla mi, že nechápe jak dítě s tak pěkným písmem může tak příšerně malovat :gloria: no uvidíme..... a na pilu tlačím co se školy týče, to jo, snad v rámci jeho schopností a mých chatrných nervů, doufám...

jinak náš mladej u zápisu nepoznal myš, učitelka koukla do papíru, aha, narozen koncem července a že jestli nedáme chlapečkovi odklad? :co::co::co:

javena — 17. 6. 2009 13:09

No, kluk je narozenej v září, tak jsem alespoň neměla dilema. :)
Jinak jsem tohle řešila u dcery, která je dubnová a zdála se mi na školu zralá, až na tu logopedii... Chodily jsme k logopedce, která dřív dělala v ped. - psych. poradně, tak jsem to tak jednou nadhodila a z ní vypadlo, že většině kluků narozených po květnu by odklad dala. :o Tohle je strašně individuální a když mají odklad a ve školce se pak "nudí", taky to není ono.
Jinak klukovi táhne na dvanáct a přijde mi už tak jako spíš přezrálej :D, všichni jeho kamarádi taky, jsou už přemoudřelý a školu by nejlépe nepotřebovali... kreslí obstojně, ale nic už po něm nepřečtu a učitelce se divím, že to rozluští. :D Pak si vyber. :P
Šetři síly na tohle bezva období, budeš je potřebovat. ;):)
Tak, ať vám to kreslí... :supr:

Čekanka — 17. 6. 2009 21:44

Javeno taky jsme se trápili dva roky na logopedii, manžel mluví příšerně, navíc má ve jméně dvě R který neumí vyslovit a já se prostě zasekla, že mladej bude mluvit pořádně stůj co stůj :cool:. Byla to dřina, ale  jsem na něj moc pyšná, spolupracoval a stříhání uzdičky pod jazykem zvládnul taky bezvadně, dneska mluví moc hezky. O odkladu mi na logo taky říkala, že bych ho měla zvážit, ale nakonec nelituju že jsem ho do školy dala, až na to nešťastné malování je :supr: jo a v PPP na testech školní zralosti jsme byli taky, psycholožka rozhodně doporučila nástup do školy.... asi je to fakt individuální...