Kuřátko — 25. 9. 2008 10:10

Syn chodí do druhé třídy. V první to bylo od pololetí katastrofa. Zapomínal si značit úkoly (takže je neměl hotové), když je zaznačil tak nechal sešit pod lavicí, každý den mi chodil domů s poloprázdným pouzdrem, rozházenými sešity v aktovce a někdy i bez částí oblečení. Učitelka si nejprve myslela, že na něj vůbec nedohlížím, ale po našem rozhovoru zjistila, že s tím jaksi nemůžu nic moc udělat..... nepomáhá domluva, vysvětlení, zaracha ani klečení v koutě. I ona s ním měla problémy.
Syn je totiž velký flegmatik a za 5 minut je mu jedno, že má něco zakázané nebo dostal na zadek.

Na druhou stranu je ale taky dost samostatný. Chodí od první třídy sám do školy a ze školy. Vyvenčí psa a počká něž přijdu domů (chodím asi o 10 minut později než on). Umí si nachystat i snídani .... párkrát ji nachystal i mi jako překvapení :)

Letos to bohužel začala znovu :(  Nějak už si s tím nevím rady  a tak bych se chtěla zeptat zda s tím někdo nemáte zkušenost, co a jak dělat.

Enji — 25. 9. 2008 11:25

Kuřátko, možná by pomohlo "pedanství". Mám doma knížku od PhDr. Lidmily Pekařové Jak žít a nezbláznit se (psychologie dítěte od předškolního věku do dospělosti).
Je tam uvedeno, což jsem v našem případě starší dcery fakt odzkoušela a docela to funguje - dohodnout se na něčem a neustále na tom trvat. Prostě musí přijít ze školy a pravidelně - najíst se, udělat úkoly, nachystat si věci do školy, zahrát na klavír, vytáhnout nádobí z myčky a vynést koše. (To je její režim.) Žádná výjimka, že se domluvila s kámoškou, že už čeká venku atd. Ať čeká. Občas jsem udělala výjimku a pak večer jsem zjistila, že polovina věcí není udělaná. Nebo že zapomněla v lese nasbírat lesní plody do výtvarky....
Takže mu zkusit neustále tlouct do hlavy, že když si chystá věci, tak sešity BUDOU obalené atd. - prostě všechno to, co po něm vyžaduješ. Časem to to dítě všechno začne dělat automaticky a vůbec nad tím nebude přemýšlet. U nás teda fungují tresty typu zákaz pc, zarach nebo třeba že musí jít dřív spát. (To je nehorší trest jít dřív spát, třeba v 19,30 - normálně chodí ve 20,00 a do 20,30 si může číst.)

Tak nevím, jestli by to fungovalo i u Vás, hlavně musíš najít tresty, které fakt budou fungovat. Kdyby nezabíraly, klidně bych dala zákaz TV, PC i zaracha najednou, ať si to uvědomí.

Jsem já to ale macecha, co? :lol: Ne, musím říct, že s mojí dcerou vycházíme maximálně dobře, vždycky vím, že se na ni můžu spolehnout.

Kuřátko — 25. 9. 2008 12:48

Enji, děkuji. Najít ten správný trest (nebo motivaci) bude u něj oříšek. Loni měl kolikrát zaracha celý týden a na všechno. Přišli dokonce pro něj děti a já (byť mi to bylo děsně líto) řekla, že ven nemůže. Prosil mě, nepovolila jsem. Tak šel se slzami v očích do pokojíčku, ale za 5 minut si už maloval a vypadal, že mu to vůbec nevadí.
Zkoušela jsem z nouze klečení v koutě, ale jakmile si to odklečí udělá to samé za co trest dostal a je tam znovu. Zase mu to nevadí.
Dokonce jsem mu i slíbila, že pokud se bude snažit, budeme chodit do fotbalové školy...strašně si to přeje. Ale taky nic.

BM (jeho otec) mi sdělil, že pokud je po něm, tak si ze zarachů a trestů nebude nic dělat a bude mu jedno že nikam nesmí. S výchovou se mi snaží pomáhat, ale taky už si neví rady.

eva4444 — 25. 9. 2008 15:24

Tu knížku mám taky, je dobrá. Spíš než tresty pomáhá důslednost, bohužel nejsem tak důsledná, jak bych měla...
Tvůj syn je asi roztržitý, takže potřebuje - dle té knížky - vytisknout obrázkový rozvrh - co kdy má dělat a až dodělá jedno, začne druhé... třeba to bude fungovat.

Čekanka — 25. 9. 2008 21:57

no tak s těma ztrátama a nálezama jsme za experty, syn druhák žije v JINÉM SVĚTĚ, ve kterém věci jako mikina a čepice nemají místo, táhne se to od první třídy a pokračuje v druhé, sponzorujem hadrama a pomůckama půl školy, hrůza..... ale zase se dobře učí a ví věci který nevim ani já :lol::lol: .... možná to je něco za něco.... :rolleyes:

Kuřátko — 26. 9. 2008 12:47

Tak jsem tady našla vlákno Už to zase začíná-učení dětí = mučení...maminek. Je vidět, že v tom nejsem sama a stejné nebo podobné problémy má spousta maminek. Uff, ulevilo se mi :) 
Malý mi včera opět donesl 5 za zapomenutý domácí úkol. Na druhou stranu mi ale vykládal, jak se vracel z výtvarného kroužku do družiny a nedosáhl na jejich zvonek. Tak si prý našel klacík a zvonil klacíkem. No tím mě přímo odzbrojil. Je vidět, že si dokáže poradit.

Podívám se po knížce, kterou tu zmínila Enji a uvidíme.

PavlaH — 26. 9. 2008 13:13

Kuřátko - důležitá je důslednost. I v momentě, kdy tobě se to nehodí. Syn je zřejmě inteligentní, takže bych vysvětlovala a vysvětlovala donekonečna a pomáhala s přípravou i s dodržováním režimu.

libunda — 1. 10. 2008 8:29

Kuřátko,tak my na tom budeme asi stejně.Vím,že je Vojta šikovný,ale hrozně roztěkaný a díky tomu jsou téměř na denním pořádku 5 a 4.Nejhorší je ,že si z těch špatných známek vůbec nic nedělá.Stejným způsobem mi hlásí 1 nebo 5,s tím rozdílem,že je to zpráva špatná nebo dobrá.Jsem z něj už zoufalá.Doma spolu čteme,počítáme a píšeme diktáty.Druhý den přijde a ve velké matematice má jedničky a další den už 5 a u toho poznámku typu nedodělal,nevypracoval apod.V dramatické výchově z tabule opisuje do sešitu matematiky,v prvouce nestíhá to co ostatní,protože na všechno má spoustu času a kouká okolo sebe.A co se týká DÚ,co si nezapíše,to neví.A katastrofa je,když to nestihne opsat z tabule.Proč by se obtěžoval si to dopsat od spolužáka?Doma potom tápeme nebo se musí jít zeptat ke spolužačce.Tresty absolutně ignoruje.Chvilku se cítí dotčenej a za pět minut si maluje nebo si hraje.
Na druhou stranu si myslím,že jejich paní učitelka je dost přísná.Psali prověrku z matematiky a z 22 příkladů jich 5 neměl a dostal 4.Což se mi zdá na druhou třídu přehnané.Nebo při počítání zapoměl dopsat za výsledek m (metr) a dostal 2.Když jsem se bavila s kamarádkama se stejně starými dětmi,koukali na mě jak z jara,když jsem řekla,že píšou prověrky z matematiky a diktáty z češtiny.

Kuřátko — 1. 10. 2008 15:22

Tak to máme úplně stejné. Taky se po třídě rozhlíží a ještě ve druhé třídě nutně musí chodit čůrat (co druhou hodinu). S paní učitelkou jsme se naštěstí dohodly, že synovi bude kontrolovat jak zapsané sešity, tak jestli je nenechal pod lavicí. Na druháka by to měl zvládat sám, ale bohužel.
Teď syn pro změnu nechává ve škole jiné věci :dumbom: V pondělí mi přišel domů bez papučí a jak mi po celém dnu ruply nervy, dostal na pr.... Druhý den si je měl hned ve škole obout a donést domů. Moje nervy, když mi druhý den přišel zase bez nich a taky bez svetru a čepky (u ztráty pastelek a tužek se už nerozčiluju).

Jo, a diktáty a písemky se u nás píšou taky. Když nám bylo na třídních schůzkách oznámeno, že děti budou do konce druhé třídy probírat veškerou násobilku, i/y a dokonce i sloh, myslela jsem, že sedím ve špatné třídě :grater:

libunda — 2. 10. 2008 14:24

Tak to se mám na co těšit - násobilka,i/y!Doufám,že bude po mě,o čemž silně pochybuju.Já byla ve škole pravý opak!Včera a dneska mě mile překvapil.V žákovský se bičovaly jen samé 1.:godlike::supr:

deves — 6. 10. 2008 12:31

Tak náš syn je to samé v bledě modrém, ale letos je už páťák. Zatím pořád bojujeme, ale výsledky nic moc.

PavlaH — 6. 10. 2008 13:16

Kuřátko, I Y by se mělo týkat jen tvrdých a měkkých slabik a násobilka do 5. Bud ráda, že paní učitelka nezapomíná na sloh. Ve druhé třídě by to měla být spíše mluvní záežitost, ale při úrovni vyjadřovacích schopností naší mládeže je to jen dobře.

Kuřátko — 6. 10. 2008 13:23

Deves, tak to jsi mě moc nepotěšila :D  My jsme ve čtvrtek ztratili klíče od bytu i s čipem na obědy. Uff...asi se z toho moc nevymotáme.

Pavli, násobilka má být letos nově do 10. Ale synovi matematika jde a pokud bude po mě, nebude mu dělat problémy. S tou češtinou je to horší. Zapomíná háčky, čárky a písmenka. Ale na to jsem byla taky antitalent.

PavlaH — 6. 10. 2008 13:40

Hm a ještě mi pověz, že učitelka je tak ročník padesát a mám jasno ;)

Kuřátko — 7. 10. 2008 16:01

:D Tak to nevím.... vypadá mladě (tak okolo 40-ti). Ale určitě má 3 syny.

mashanka — 6. 2. 2009 8:07

Můj syn byl kdysi také takový. Ztrácel věci, nebyl schopen ohlídat si sešity, penál, zapomněl se dokonce i nasvačit a přinesl svačinu domů, byl prostě roztržitý.............. nemohl za to a trestání bylo k ničemu - on prakticky nechápal, za co ten trest dostal, protože se opravdu snažil. Občas třeba doma uklidil, aby mi udělal radost, než přijdu domů - všechno bylo jak ze škatulky, jen uprostřed místnosti ležela např. jedna kostička lega - on ji prostě neviděl.

Vysvětlila jsem mu, že každý je nějaký a musí se tomu přizpůsobit a naučit se s tím žít a vymysleli jsme spolu různé zlepšováky - místo penálu pytlíček, aby tam z lavice vždycky jen všechno naházel,  na sešity jsme nalepili velká čísla - vždy jen zkontroloval, jestli má všechny od jedné do .... už nevím - prostě, celou řadu, apod.
Doma měl na nástěnce napsaný seznam věcí, které musí udělat  a podle toho jel.

Jinak byl velmi inteligentní, hloubavý a šikovný, ale tohle byla prostě jeho slabá stránka - samotného ho to štvalo.
Naše zlepšováky hodně pomohly a postupem času se všechno zlepšilo.

Dneska už je dospělý a je úplně normální

dinosaurus — 6. 2. 2009 9:15

Hm, tak mě ta roztržitost asi zůstala, ráno jsem stratila 200kč, a po příjezdu domů jsem si fakt nebyla jistá kde mám rukavice, naštěstí jsem je našla, a pak se divte dětem. Syn tento týden roztrhl dvoje tepláky a jeden rolák, vysvětlila jsem mu, že musí dávat víc pozor a víc jsem to neřešila, důsledná jsem a fakt to funguje. Už ví, že všechno za den není možné stihnout, že si musí rozmyslet co bude dělat, a čas si rozvrhnout(samo se mě ptá kolik je hodin, ještě je neumí poznávat), bude mu šest let.

Berberka — 29. 1. 2010 23:40

Ježíši, úplně off topic, ale vzpomněla jsem si na svého manžela. Moje matka o něm kdysi prohlásila, že jednoho dne odjede do práce mercedesem a přijede zpátky v trabantu :-D Taky je mu skoro všecko fuk,, a když jede na pár dní někam pryč, nechá tam půlku kufru svršků a mobil k tomu :-DDD Asi je to neléčitelné.