kukačkaT — 4. 10. 2007 10:01

Jsem moc ráda, že jsem našla toto fórum, snad mi poradíte. Máme dvojčata holku a kluka ve druhé třídě, první byla v pohodě, jedničky, úkoly jsme zvládali, vše bez problému. Bohužel ač je teprve září já už jsem téměř na dně, dost vyčerpaná. Kluk v pohodě, holka nosí samé trojky, tři mínus a to hlavně český jazyk a čtení/psaní. Denně 3-4 úkoly, děnně přepisovat co se ve škole nepovedlo, každý diktát doma přepsat, holka je i pomalejší, potřebuje více času takže dostane 3- za to že nestihla napsat ve škole vše a doma dopisovat, v horším napsat celé znovu. Při čtení si domýšlí a já už nevím jak ji poradit, učitelka tvrdí stále číst a víc a víc. Nám ale úkoly + přepisování a dopisování zabere třeba 2-3hodiny. Neustále vzkazy v notýsku naučit holku na flétnu, chybělo to či ono, neměly sešit-doma celé přepsat (zapomněla jsem jim ho dát do tašek, dostaly tu stránku ofocenou takže při hodině pracovaly na tom samém co všichni ostatní, bohužel nestačilo list vložit do sešitu). Neustále-přinést kaštany, přinést noviny, přinést žaludy, přinést šnečí ulity, přinést mušle, zítra není tento předmět ale jiný. Celé odpoledne trávíme u úkolů a dopisování, opravovaní, učení na flétnu, vysvětlování co se jak počítá nebo píše, já pak do noci kontroluji jestli mají vše aby nebyl brek že jsem něco zapomněla, učitelka pak vklidu povídá "a to maminka nepřipravila, to maminka nenaučila". Holka nosí z diktátů špatné známky protože ji buď chybí písmenko, nebo má špatné I Y, jak ji mám ale naučit vyjmenovaná slova? Jak mám vysvětlit že třeba "Já jsem Čech" má být velké Č? Máte to tak doma všichni? Já už prostě nevím kudy kam, nedokážu naučit číst, maximálně opravuji co přečte špatně, při psaní ji radím I Y a MĚ MNĚ. Na začátku 2.třídy je toho až moc, hlavně na mě. Moc děkuji všem za přečtení a popř. rady jak se s tím shonem vypořádat.

ita — 4. 10. 2007 10:09

Kukačko, to Ti nezávidím, takovou učitelku a hned u dvou dětí. Taky se domnívá, že rodiče jsou od toho, aby doma děti doučovali. To je opak přístupu v soukromých školách, kde doma nepíší úkoly, ale hlavně si mají od školy odpočinout, věnovat se sportu, zálibám. S dcerkou bych Ti doporučila navštívit psychologickou poradnu, může se jednat o dyslexii (soustředí se na psaní a už nemůže přemýšlet o pravopisu), domýšlí si zbytek slov... Máme to v rodině, nebyla pak hodnocena za diktáty, dodnes jí dělá problém psaní. Nedá se to odstranit neustálým nucením k psaní a čtení.

Vlaďka — 4. 10. 2007 10:37

Ježiši, ve druhé třídě přece nemůže znát I Y, Mně Mě a velká písmena. Tam ty diktáty snad vypadaí nějak jinak. Rozhodně musí učitelka diktovat I a Y v minulém čase a velká písmena taky. Pokud udělají chybu v tom co se ještě neučili, tak ji snad označí, ale neznámkuje. Aspoň si to tak pamatuju od našich dětí.

kukačkaT — 4. 10. 2007 11:00

Vlaďka napsal(a):

Ježiši, ve druhé třídě přece nemůže znát I Y, Mně Mě a velká písmena. Tam ty diktáty snad vypadaí nějak jinak. Rozhodně musí učitelka diktovat I a Y v minulém čase a velká písmena taky. Pokud udělají chybu v tom co se ještě neučili, tak ji snad označí, ale neznámkuje. Aspoň si to tak pamatuju od našich dětí.

No já už právě vůbec nevím co dělat, pořád něco píšeme a opravujeme, naposledy trojka z diktátu a všechny chyby byly "jazik, Čech, napsal jsem ti správu, holky bjehali venku. Prostě nevím jak to vysvětlit, naučit. Chodíme do dvou kroužků a začínám litovat, angličtina končí v 16.30 a cvičení v jiný den končí v 17hod, to pak nestíháme nic. Já už fakt nevím co dřív, jak všechno vysvětlit, napsat, přečíst, do toho sem tam ještě nazpaměť básnicky.

Iveta X — 4. 10. 2007 11:14

Nejsem si jistá, ale mám za to, že obě naše děti braly vyjmenovaná slova až od třetí třídy a učily se to velmi zvolna, v podstatě to byla látka na celý školní rok. Učitelka Tvých dětí je hodně náročná, ty děti jsou v podstatě chudáci, nechápu lidi, který nedokážou přimhouřit oko a brát věci trochu s nadhledem, sama si uvědomuju, jaký mají naše děti štěstí na učitele. Už jenom to, že učitelka vyžaduje ulity od slimáků, proboha, copak se dají najít na každým roku? Vloni měl kluk na výtvarku taky takovou  učitelku plnou nápadů, chtěla po nich pouze s jednodenním předstihem všechno možný i nemožný, ale když všechny požadovaný věci děti nesehnaly, tak prostě pracovaly s tím, co měly a nedělala z toho drama.

Vlaďka — 4. 10. 2007 11:32

Tak všechny chyby, které jsi vyjmenovala, se učí ve 3. a 4. třídě. To jsme procvičovali celý loňský a předloňský rok. Vyjmenovaná slova 3. třída a bě,pě,vě ...
velká písmena, ú, ů - 4. třída a letos opakování. Asi bych došla za p. uč. a nechala si vysvětlit, jakou látku mají děti už zvládat a podle čeho učí. Přece máš v učebnici cvičení s nadpisem diktát. Tak snad trochu procvičovat, ale s takovým náporem jaký máta doposud, to asi stejně nepůjde. Chudáci děcka. Fakt bych vyrazila za učitelkou a s holčinou třeba do poradny. Taky jsem chodila se starším synem a není to nic, za co by se musel člověk stydět.

kukačkaT — 4. 10. 2007 11:36

Iveta X napsal(a):

Vloni měl kluk na výtvarku taky takovou  učitelku plnou nápadů, chtěla po nich pouze s jednodenním předstihem všechno možný i nemožný, ale když všechny požadovaný věci děti nesehnaly, tak prostě pracovaly s tím, co měly a nedělala z toho drama.

U nás je pak brek že to ostatní budou mít a oni ne, takže mi je jich líto a běhám jak blb a sbírám, hledám co zrovna potřebují. Taky sem si říkala prč nejdou o prvouce ven a můžou hledat a sbírat společně. Je to hlavně na moje nervy, učitelka je mladá a v první třídě super, teď bohužel cokoliv ve škole nejde, napíše mi do notýsku naučit, dopsat, přepsat, a když jsme to jednou nepřepsali tak tam přibyla další řádka i s datumem že není hotové. Prostě šílím, takhle budeme trávit odpo jen učením a děti nebou mít čas na svoje kamarády, na hraní, to mi je ve druhé třídě ještě dost líto aby se jen učily a učily.

kukačkaT — 4. 10. 2007 11:45

Vlaďka napsal(a):

Tak všechny chyby, které jsi vyjmenovala, se učí ve 3. a 4. třídě. To jsme procvičovali celý loňský a předloňský rok. Vyjmenovaná slova 3. třída a bě,pě,vě ...
velká písmena, ú, ů - 4. třída a letos opakování. Asi bych došla za p. uč. a nechala si vysvětlit, jakou látku mají děti už zvládat a podle čeho učí. Přece máš v učebnici cvičení s nadpisem diktát. Tak snad trochu procvičovat, ale s takovým náporem jaký máta doposud, to asi stejně nepůjde. Chudáci děcka. Fakt bych vyrazila za učitelkou a s holčinou třeba do poradny. Taky jsem chodila se starším synem a není to nic, za co by se musel člověk stydět.

Už jsem za ní byla mockrát, prostě prý ččíst a číst a psát a psát a pořád a pořád, ale to je na zbláznění. A třeba ve škole když opisují věty, tak kluk stihne ale holka ne, napíše jen polovinu a má za 3 ikdyž je polovina bez chyby, netuším kolik na to mají času, ale prostě ji nedokážu "zrychlit. Ve škole třeba napíše ve všech větách na začátku malá písmena, doma ale ne, napíše všude velká. No a I Y jim radím, teda když třeba řeknu "koník" tak neradím, to musí samy vědět. Ve škole učitelka říká věty a oni píšou.

ita — 4. 10. 2007 12:57

Tu poradnu určitě zkus (pokud je dyslektik, dostane potvrzení pro školu, jak ji mají hodnotit) a zajdi si do školy za výchovnou poradkyní, ať Ti poradí, co máš dělat. Takhle dětem školu jen zprotivíš a dcerka, když jí to nepůjde, to vzdá a přestane se snažit. To je to, že dnes nejsou závazné osnovy. U nás se v hudebce učili všechny rokové kapely (chápu, že to děti bavilo), ale o Smetanovi nic neznají.

PavlaH — 4. 10. 2007 16:14

Kukačko T podle tvého popisu ptřebuje dcerka individuální přístup. Učitelka je praštěná, když chce opravu jevů, které se ještě neučili. Tohle určitě není v pořádku. Stěžovat si u ředitele nebo zástupce školy. Volila bych formu konzultace, zda je to přiměřené, ty její nároky a žádala bych pro mladší dceru určitě vyšetření v PPP. Je obvyklé, že u dvojčat mohou přijít potíže s učením. Už od početí to mají děťátka trochu složitější a jejich tělíčka vyzrávají nerovnoměrně. Takže obě děti nesrovnávej a prosím tě chval aspon ty za cokoli.

Víc bohužel nedokážu z tvého popisu posoudit. Musela bych vidět sešity a porovnat tempo a velikost opisovaných textů. Musela bych porovnat s ostatními předměty, jako je matematika nebo prvouka. Hlavně stav u dcerky na tom, co se jí daří. Moc jí pomůžeš. I kdybys měla chválit jen za výtvarku.

Lenďák — 5. 10. 2007 21:16

Ahojky Kukačko T,

já teda koukám co máte za učitelku..to je nějaká sprominutím příšera..mám holku také v druhé třídě a tak by nároky měli být obdobné..jasně, že každé děcko je jiné a potřebuje jiný přístup...denně děláme úkoly tak hodku a půl to ano, ale tak nějak v poklidu..malá si čtení také dovymýšlí a píše jako kocour( a dyslektik není..u nás ve škole jsou screeningy od psycholožky)..prostě jen se jí to nechce dočítat, tak našla jednodužší variantu a zkouší, co já na to..jestli vnímám nebo ne..ze školy teda, ale nenosí trojky nebo tak něco, za jakékoliv zlepšení je chválená..od nás i od pedagogů..a psaní..absolutně učitelka neznámkuje IY nebo mě,mně..označí, ale to je vše..diktáty jsou asi to nejtěžší s čím se perem, ale žádné přepisy ještě k úkolům..neříkám, že toho také nemá dost a že nelítám každý den okolo školy cca 3 hodiny..ale ta učitelka je vážně nějaká dost uhozená..a myslím, že bych to také řešila s ní a nebo s vedením..fakt bych se bála, že malá bude ke škole přistupovat jako k hrůze a ty taky s tím tempem, co popisuješ..a bohužel ještě teď se stává, že nějaký kantor je prostě blbec, co dětem nechce porozumět, ale jen je buzerovat a poučovat..

Hannah — 5. 10. 2007 23:28

Kukačko,objednej dceru do PPP,každá rada je dobrá.Vem sebou sešity a přehled jak se dítě připravuje do školy,psací úkoly,čtení i shánění materiálu (kaštany apod.)Pěkně den po dni(piš si to).Psycholog ví co dítě zvládne a umí posoudit nároky učitele..
Podle toho co popisuješ věnuje dcera škole osm hodin denně a to je moc.Ty máš pouze dohlížet na školní přípravu,možná trochu poradit ,ne dítě učit!
Veď si záznamy a domluv se na postupu s psychologem.

Ela.. — 6. 10. 2007 8:44

kukačkaT napsal(a):

Vlaďka napsal(a):

Ježiši, ve druhé třídě přece nemůže znát I Y, Mně Mě a velká písmena. Tam ty diktáty snad vypadaí nějak jinak. Rozhodně musí učitelka diktovat I a Y v minulém čase a velká písmena taky. Pokud udělají chybu v tom co se ještě neučili, tak ji snad označí, ale neznámkuje. Aspoň si to tak pamatuju od našich dětí.

No já už právě vůbec nevím co dělat, pořád něco píšeme a opravujeme, naposledy trojka z diktátu a všechny chyby byly "jazik, Čech, napsal jsem ti správu, holky bjehali venku. Prostě nevím jak to vysvětlit, naučit. Chodíme do dvou kroužků a začínám litovat, angličtina končí v 16.30 a cvičení v jiný den končí v 17hod, to pak nestíháme nic. Já už fakt nevím co dřív, jak všechno vysvětlit, napsat, přečíst, do toho sem tam ještě nazpaměť básnicky.

Kukačko, proboha, co je to za učitelku, že neví, že ve druhé třídě se učí "jen" tvrdé a měkké hlásky (h, ch, k, r, d, t, n) a (ž, š, č, ř, c , j, ď, ť, ň) ? Vyjmenovaná slova se můj syn učil až ve třetí třídě a v mně - mě (typu potkal mě venku ) se dosud neučil (je ve 4. třídě) a podle dcery vím, že tohle se učí až v 5. třídě !!!!!
Na takovouto učitelku bych obratem podala stížnost nejen k řediteli, ale jednoduše ofotila sešity s diktáty a spolu se stížností to adresovala ministerstvu školství, protože to by za chvíli po dětech mohla chtít velkou násobilku v první třídě atp. Takováto učitelka nemá ve školství co dělat, jednoznačně se nedrží osnov a na tvém místě bych se velmi ostře bránila, nechceš z dítěte přeci vychovat neurotika, který bude mít panický strach ze školy a ze své učitelky. Vina je jednoznačně na učitelce a na vás - rodičích, je celou situaci urychleně řešit, než se na vašich dětech definitivně a neblaze podepíše !

A ještě bych dodala - evidentně se jedná o učitelku, která jen dává rozkazy a ani v nejmenším dítě nemotivuje, neoceňuje snahu. To, že ti dcera přepis napíše dobře, ale jen z poloviny, protože je pomalejší, už sám od sebe je velký úspěch, protože ta polovina je DOBŘE a o tom přeci všechny přepisy jsou. Přepisovat, dopisovat .. ? Dopisovat ano, budiž, ale proč přepisovat ? Pokud zapomene sešit a píše to na papír, lze tento poté do sešitu vlepit. Je to standartní postup, obzvláště u menších dětí, které tu ruku ještě rozepsanou nemají.
Brrr, z této učitelky mi běhá mráz po zádech a vlastně se divím, že jsi se neozvala již dřív. Pokud jsou tyto děti tvé první, chápu, že jsis možná myslela, že takto to ve školách prostě chodí, ale můžu tě ujistit, že tento případ je opravdu velmi netypický a jen pěstuje u dítěte odpor ke škole i pocit méněcennosti. Učitelka by chtěla zřejmě třídu einsteiňat. Braň se a jednej !!

Iveta X — 6. 10. 2007 13:55

Ptala jsem se dětí, kdy se učily vyjmenovaná slova a potvrdily mi, že ve 3. třídě. Víš co, je možné, že kdyby měla Tvoje dcerka "normální" paní učitelku, tak by ani žádnou psychologickou poradnu nepotřebovala, protože by tyhle problémy neměla.

Lenďák — 6. 10. 2007 16:55

naprosto souhlasím s Ivetkou X... :kapitulation:

masa — 6. 10. 2007 21:29

Kukačko, já mám taky syna v druhé třídě, ale učí se pouze mněké a tvrdé hlásky ...... se synem taky věčně opakujem a přepisujem, už jsem ho přihlásila do PPP jestli tam nebude nějaký problém. Ale mám pocit že si vaše učitelka nějak vymýšlý.  Zatím opakují  první třídu psaní a něco se už učí navíc. Jsem na MD, tak mám víc času, ale kdybych chodila do práce, tak nevím jak bych to zvládala. Možná by to chtělo za ní zajít a optat se jak se dcera chová. Mně učitelka říkala že se neumí soustředit a proto nestíhá a je pozadu.Taky ta naše přísně známkuje... kolikrát Lukymu vynadám za trojku z matematiky, ale on ta má jen dvě chyby a hned trojka a nemám z toho dobrej pocit.... to mi příde dost tvrdé na druhou třídu.

Lenďák — 8. 10. 2007 20:54

Maso nemáš záčo..a máš to super rozhozený, když máš prcka a školáka, že fakt máš ten čas na úkoly.. :supr: u nás je to někdy jako o závod..ale jediný, kdo se honí jsem já :lol: ..naše mladá má na všecko dost času..
Kukačko, tak co?? vymyslela jsi něco, jak na to?? a nebo jak to pokračuje u Vás..

adra — 9. 10. 2007 10:21

někdo tady na netu psal probémy s dítkem ve škole kdy učitelka stále opakovala učit učit  číst a ruft dokola že jedine tak se to dítě naučí...a pak se ukázalo že má vadu...disgrafii nebo prostě nějakou disfunkci....změnila se učitelka a dítko je v pohodě pokusím se to najít...
každopádně milá kukačko...chtít po detech ulity...a takový kravinky...bože...copak si myslí že nemám my  rodiče odpoledne co na práci??
já mám doma taky prvnáčka...úkol píšm nškdy hodinu někdy deset minut...a k tomu příprava do školy...plavák, nebo kroužek...pak čtení..aby trénoval písmenka a dve hodiny uterčou jako voda....ale co se ted nenaučí....

kukačkaT — 10. 10. 2007 11:17

Všem moc děkuji za příspěvky. Začínáme chodit do školy s brekem :grater: Dokonce už nosí i pětky což mě strašně mrzí a netuším co s tím. Naposledy měly nějakou úlohu v čj, kluk tam měl vypsané nějaké barvy, holka ani písmenko což nechápu, prostě prázdný řádek a pětka. Objednala jsem ji do pedag. psychol. poradny, ale je to až za 2 měsíce, do té doby netuším co dělat. Všem moc díky, alespoň v tomhle si myslím není moje chyba.
P.S. Co se prosím děje v poradně, co s sebou vzít, na co se připravit? Můžete mi prosím popsat kdo už má zkušenost? Moc děkuji. K.

kukačkaT — 10. 10. 2007 11:19

adra napsal(a):

někdo tady na netu psal probémy s dítkem ve škole kdy učitelka stále opakovala učit učit  číst a ruft dokola že jedine tak se to dítě naučí...a pak se ukázalo že má vadu...disgrafii nebo prostě nějakou disfunkci....

Nenašla jste to náhodou? Moc ráda bych si to přečetla. Děkuji.

Ela.. — 10. 10. 2007 13:01

Je to v příspěvku "Už to zase začíná - učení dětí = mučení .. maminek"

http://fora.babinet.cz/viewtopic.php?id=23576

Akiré tam 18.9. psala:
Milá Damilo, přesně popisuješ a vystihuješ i našeho dnes už pátáka. Líčila jsem pí uč že i krátké úkoly z matiky dělá 2,5hod s přísl.divadlem a že škola je pro nás boj! její odpověd? Tak bojujte bojujte popř mu přidala další úkoly aby procvičoval!Na konci 4té třídy kdy přinesl 3 z mat na vysvědčení jsem s ním sama absolvovala psycholog.vyšetření a výsledek?Lehká mozková(někdy říkám spíš těžká :-) )dysfunkce + porucha pozornosti + dyskalkulie!! A doporučili nám změnit učitelku resp třídu. pokud nechceme mít z dítěte neurotika, že má zaděláno!! Ty dva si jednoduše nesedli. Od září tedy chodí do jiné třídy (sám tam chtěl) a je spokojenej. nepoznávám ho, sklidnil se i doma.Paní uč je úžasná, bere ohledy na jeho dyskalkulii.Syn sice musí navíc navštěvovat 1xtýdně hodinu speciální výuky pro dyskalkuliky ale i on sám ji vítá.Proberou zde v klidu a v malé skupine co nepochopil v norm hodině + procvičují učivo. Dnes mám zlost na sebe.Měla jsem něco podniknout už dříve.Mám za zlé bývalé učitelce,která se často nazývá zkušeným pedagogem, že sama nerozeznala možnou dyskalkulii a neposlala nás na vyšetření ona. Jeho neúspěchy sváděla na špatnou domácí přípravu!!!  Já si konečně užívám synka který chodí vysmátý nejen ze školy ale i ráno do školy. Hurááááá

Trochu je o podobných problémech i v příspěvku "Jak vyzrát nad učením se slzama ???"
http://fora.babinet.cz/viewtopic.php?id=23424 , kde jsem uvedla i případ svého syna, který byl při opisech - přepisech a vůbec psaní jako takovém rovněž pomalejší a nakonec se z toho vyklubala dysortografie s výraznými grafomotorickými potíženi (příspěvek vložen 4.10.)

Kukačko, osobně si však myslím, že tvoje dcera není problematická. Má jen problematickou učitelku, která se nedrží školních osnov a vyžaduje po dětech znalosti, které si teprve postupně osvojí ve vyšším ročníku. Už jsem ti to tady jednou radila - ofoť sešity (diktáty) a spolu se stížností na tuto učitelku to pošli na ministerstvo školství. Ta vaše učitelka zatím dokázala jediné - z normální holčiny se udělala nesebevědomou dívku s pocitem méněcennosti, s velkým komplexem a brzy i s obrovským odporem ke škole jako takové.
Jednání vašá paní učitelky rozhodně není normální a řešila bych to na tvém místě velmi radikálně, nenechat si s prominutím od učitelky s*át na hlavu, ale naopak jí pořádně vyčinit, promluvit si s ředitelem, vznést oficiální stížnost a případně děti převést na jinou školu. Možná by ses velmi divila, jak by tvá dcera pod vedením normálního učitele ožila.

Lenďák — 10. 10. 2007 13:43

Ahoj Kukačko, tak to už fakt nechápu, že nosíte pětky..u nás ve třídě ještě nikdy nikdo nedostal takhle tvrdou známku!!! nanejvíš smutného smajlíka..fakt to je hrůza, že chodíte i s brekem, to přeci neni normální, chudinky děti...:hjarta: tak ať Vám poradna ukáže nějakou vhodnou cestu a do té doby Ti přeji, co nejméně slziček, to je šílený :grater:

Ela.. — 10. 10. 2007 14:21

Kukačko, teď mě praštila do očí ještě věta: Naučit holku na flétku. Proboha, proč bys měla dítě učit na flétnu ? Volba, zda chceš či nechceš nechat dítě učit hrát na jakýkoliv hudební nástroj, je jen tvoje volba, nikoliv příkaz učitele, tomu může být jedno, zda dotyčný žák/yně umí na 10 nástrojů či na žádný, nehledě na fakt, že na hudební nástroj se děti učí v hudební škole/lidové škole umění, pokud mají zájem a pokud je tam rodiče přihlásí, ale opět - je to jen volba rodičů, nikoliv učitele na základce, tomu by mělo být zcela jedno, zda dítě na něco hraje či nehraje, v žádném případě mu nepřísluší přikazovat rodičům naučit dítě hrát na jakýkoliv konkrétní nástroj. Povinnost učitele na základní škole je držet se učebních osnov pro příslušnou školu a vaše učitelka daleko překračuje tyto hranice, přikazuje vám nesmysly a nutí děti ovládat učivo, nepatřící do učebních osnov dané třídy. Ona vlastně terorizuje nejen děti, ale i vás rodiče !!

kukačkaT — 10. 10. 2007 14:50

Ela.. napsal(a):

Kukačko, teď mě praštila do očí ještě věta: Naučit holku na flétku. Proboha, proč bys měla dítě učit na flétnu ? Volba, zda chceš či nechceš nechat dítě učit hrát na jakýkoliv hudební nástroj, je jen tvoje volba, nikoliv příkaz učitele, tomu může být jedno, zda dotyčný žák/yně umí na 10 nástrojů či na žádný, nehledě na fakt, že na hudební nástroj se děti učí v hudební škole/lidové škole umění, pokud mají zájem a pokud je tam rodiče přihlásí, ale opět - je to jen volba rodičů, nikoliv učitele na základce, tomu by mělo být zcela jedno, zda dítě na něco hraje či nehraje, v žádném případě mu nepřísluší přikazovat rodičům naučit dítě hrát na jakýkoliv konkrétní nástroj. Povinnost učitele na základní škole je držet se učebních osnov pro příslušnou školu a vaše učitelka daleko překračuje tyto hranice, přikazuje vám nesmysly a nutí děti ovládat učivo, nepatřící do učebních osnov dané třídy. Ona vlastně terorizuje nejen děti, ale i vás rodiče !!

Já netuším co smí a co ne, flétny měly mít někdy od půlky první třídy s tím že se na ně budou učit hrát. Teď mají v notýsku takovéhle poznámky a vzkazy. Nevím no, tak pokud je učí ve škole na flétnu tak ať je to naučí, já tu pak sedím a vzpomínám si jak jsou noty-prstoklad a učím hrát na flétnu. Dnes opět, neumí zahrát určitou písničku, takže doma naučit, já teď budu zkoumat jak správně zahrát a pak učit. Dneska v diktátu chyběl háček nad písmenem a známka 2, nejdřív 1-  a le pak přeškrtaná a vedle 2. No, asi budeme muset přežít ty špatné známky.

libunda — 10. 10. 2007 23:01

Ahoj holky,náš malý prvňáček před nedávnem donesl domů dvojku z diktátu.Vůbec jsem nechápala,jak můžou psát diktát,když neumí psát písmenka.On sám neví,co to diktát je,takže jsem se do dneška nedozvěděla z čeho tu známku vůbec dostal.Máte s něčím takovým taky zkušenosti?
Navíc mě zarazila reakce učitelky,když z 10 příkladů na sčítání a odečítání jich měl 5 špatně a dostal pětku.Sice ne do žákovský,jenom do sešitu ale pětka to je.Za mě by to byla trojka.Nevím,co si mám o tom myslet.Rodičák jsme ještě neměli,tak nevím.
Prosím,napište svoje zkušenosti.Díky.

Ela.. — 11. 10. 2007 12:53

U všech svých dětí jsem se setkala s tím, že v první třídě se celé první pololetí neznámkovali, jen se zatrhávaly chyby a dávaly se různá razítka. Známkování jako takové nastoupilo až v druhém pololetí a to ještě velmi opatrně a obezřetně.
Známka za sčítání a odečítání hned počátkem října ?! Touhle dobou se moje děti ještě učily potřebné číslice psát, natožpak je používat při sčítání-odečítání. To šlo velmi pomalu, první pololetí počítání do 10i, druhé pololetí do 20i. Nepovedly se příklady ? Bez známky, jen opravené chyby a procvičování. Ale ne doma s rodiči, ale učitelka si s dětmi sedla a procvičovala. Ti, kdo to již ovládali, dostali samostatný úkol, zbytek se sesedl k jednomu stolku a vysvětlovalo se a počítalo ..

Když tady tak čtu vaše story (jedna učitelka chce po druhákovi vyjmenovaná slova, hraní na flétnu atd., jiná v první třídě rozdává koule po měsíční docházce do školy, tak si tak říkám, jak těžce naše školství upadá.

Asi jsem možná trochu drsnější, ale osobně bych si to šla vyříkat - slušně - s učitelkou a pokud bych narazila, tak za ředitelkou, případně v nejhorším případě řešila přestup na jinou školu, dokud je ještě čas. Jsou učitelé a "učitelé" a jaký vztah si vaše dítě vytvoří ke škole hned na začátku, takový mu většinou zůstane již po celou dobu školní docházky. Nač deformovat dítě a pěstovat v něm komplex méněcennosti, když to jde úplně jinak, je to "jen" o učitelích.

Lenďák — 11. 10. 2007 12:57

Ahojky Libundo, tak já když to vidím, tak bych si měla asi více vážit naší školy :godlike: Andrejka, když byla v první třídě, tak se vůbec neznámkovalo, ale razítkovalo(až ke konci roku začly děti bojovat o své první jedničky)..diktáty také měly, ale né znamkované, razítka s obrázkem a slovní doprovod jako jsi šikulka, pilná včelička a nejhorší razítko bylo piš lépe..a že Libunko to není do žákovské to mi příjde, že pro malého nebude úlevou, prostě je to bajle a určitě si jí bude pamatovat.. :grater: tak Vám přeji, aby to byla aspoň poslední.. :hjarta:

Ela.. — 11. 10. 2007 13:02

Mamky, možná by nebylo od věci napsat vždy, o jakou školu a v jakém městě se jednalo. Může to posloužit jako varování (či naopak příklad dobrého přístupu) a jiným maminám to může pomoci při výběru školy pro své budoucí prvňáčky.

Moje maximální spokojenost = 8.ZŠ Tábor, učitelka Dušáková.
Odstrašující příklad (doporučuji vyhnout se obloukem) = základní škola Tábor - Sezimovo Ústí I., učitelka Tůmová (arogantní učitelka peskující děti i rodiče s velmi nepřiměřenými nároky na děti).

Lenďák — 11. 10. 2007 13:31

O.K. Elo,

Liberec, ZŠ Lesní, p.Chmelařová - naprostá jednička :godlike:

masa — 11. 10. 2007 23:07

S těma známkama je to taky.... my to máme ZŠ BENEŠOVKA, PARDUBICE.... u nás to funguje co chyba to známka dolů.... už od první... je to děs... já myslela že ty děti mají motivovat a né potápět!!!!!!!! :butter:

Se známkama to mněli tak od první od začátku se známkovalo 1 - 5 .... dokonce tenkrát Luky donesl pětku za to že nedonesl úkol :o

Ledňáčku, moc výhoda to není ten věkový rozdíl... manžel chodí z práce až kolem půl páté a odpol děláme úkoly a malá asistuje :dumbom: , většinou už je vzhůru po obědě, takže klid moc není.

Kukačko do PPP jdem taky a taky za 2 mněsíce už aby to bylo :), fakt jsem zvědavá jestli tam něco je nebo je jen línej.

Taky jsem se dozvěděla že osnovy učitelky mají na 5 let dopředu a je jen nanich jak rychle nebo pomalu pojedou.

libunda — 12. 10. 2007 13:44

Tak jsem se konečně dozvěděla jakou formou dělají ty slavné diktáty.Učitelka jim diktuje písmenka a slabiky a děti je skládají na podložku.Zrovna dneska měli další a Vojta dostal zase dvojku,prý tam měl malou chybičku.
Známky dostávají skoro od samého začátku.Prvně to byly jen razítka (hvězdičky,včeličky,vařečky) a postupně do nich byly vepsané známky.
Ve škole sčítají a odečítají do pěti.Sčítání je v pohodě,ale v odečítání trochu plave.Na to taky dojel a dostal tu pětku.Čtení a počítání procvičujeme každý den.
Jinak celkem spokojenost.Docela se těším na první rodičák,kde se snad dozvím trochu víc.
Naše škola - ZŠ Tasovice ,p.uč. Sedlářová

kukačkaT — 12. 10. 2007 14:26

Tak máme další bajli :( Samostatná práce, napsat přesné datum kdy začíná podzim, vypsat měsíce které patří do podzimu a doplnit že se den "zkracuje" a noc "prodlužuje".
To znají děti v tomhle věku? Budu celý víkend tlouct do hlavy datumy, měsíce.. Ach jo :grater:

Iveta X — 12. 10. 2007 15:15

kukačkaT napsal(a):

Tak máme další bajli :( Samostatná práce, napsat přesné datum kdy začíná podzim, vypsat měsíce které patří do podzimu a doplnit že se den "zkracuje" a noc "prodlužuje".
To znají děti v tomhle věku? Budu celý víkend tlouct do hlavy datumy, měsíce.. Ach jo :grater:

Kukačko, opravdu je mi tvý holčiny moc líto, nevím co bych dělala na Tvém místě. Já osobně bych dceru přihlásila na jinou školu, ale je mi jasný, že u tebe to není tak jednoduchý, když druhé dvojče by mělo zůstat v té stávající škole. Ty nároky opravdu nejsou v pořádku a Tvoje holčina to má o to těžší, že bratrovi to jde a ona ví, že je neúspěšná a je pořád porovnávaná, učitelkou, dětmi i rodiči. Přitom by v jiné škole s jiným přístupem učitelky mohla být v tom lepším průměru bez jakýhkoliv stresů. Tady je jasně vidět, jak i dvojčata (natož sourozenci) jsou odlišný, prostě synovi to jde samo a dcera má problémy. Myslím ale, že chyba není na její nebo na tvé straně, protože to, co po vás učitelka chce NENÍ NORMÁLNÍ A NENÍ V OSNOVÁCH. Když pominu češtinu, matiku atd, tak mi hrozně divný přijde to, že máte doučit dceru hrát na flétnu. copak to každý umí, copak je to běžné, školní vzdělání? Asi bych poradila to, aby jsi si zkusila sehnat přehled osnov učiva první a druhé třídy a vyrukovat s tím v ruce na učitelku. V listopadu bývají třídní schůzky, nenašli by se další rodiče, který s postupem učitelky nesouhlasí? Divila bych se, kdyby byla ve třídě jediná, který to nejde a trápí se. Ke známkování - stupeň dolů za jednu chybu - já nebo my jsme takto byli od první třídy taky klasifikovaný, pamatuju si, že byla dvojka i za chybějící tečku nad i nebo nad j, ale jinak byl naprosto jiný přístup učitelky než co ty popisuješ, rozhodně jsem neměla trauma ze školy. Moje děti jsou klasifikovaný za jednu chybu půlstupně dolů a já se občas i divím, že mají tři hrubky v diktátě a známka je 2- . A to už je dcera na druhém stupni....Moc držím palce.

kukačkaT — 12. 10. 2007 15:28

Já vůbec netuším kde bych ty osnovy pro druhou třídu sehnala, už jsem se snažila pátrat mockrát po něčem kde by bylo napsané co mají umět. Flétnu už nebudu řešit, zkusím psát učitelce vzkazy do notýsku jako "bohužel nikdo z rodiny na flétnu nehraje tudíž nemohu dceru naučit a budete to muset zvládnout Vy v rámci hodiny hudební výchovy", uvidíme co se bude dít. S učitelkou jsem zkoušela známky vyřešit, chtěla jsem aby si je psala pouze k sobě a ne do sešitů a žákajdy, aby holka měla chvíli pocit, že ty špatné nemá. Prý to nejde :-( Chodíme do školy s brekem, občas bolení břicha a já už jsem opravdu hotová. No a dnes zase tohle, a poznámka že se bude psát tato práce opravná v pondělí. Takže ať chci nebo ne, budu ji to muset naučit, jen vůbec nevím jak ji natlouci do hlavy datum a zkracuje a prodlužuje bude přehazovat. Za chvíli bude mít blbé známky i z výtvarky a tělocviku.

Iveta X — 12. 10. 2007 16:01

Kukačko, ty učební osnovy by měly být k nahlédnutí v kanceláři školy. Na internetu se mi taky nepodařilo nic najít.K těm měsícům - syn měl pomůcku - z jedné strany to byly papírové hodiny a z druhé strany to byl rok rozdělený na 12 dílů - měsíců a u každého měsíce byl obrázek s tím, co je pro ten měsíc charakteristické (tj. prosinec - stromeček s dárky, leden - sáňkující děti...) Syn taky není žádný génius, trvá mu všechno daleko víc než dceři, jsou od sebe tři roky a oba měli stejnou vyučující učitelku pro první a druhou třídu. Vím proto, že i když jsou oba odlišný, tak oba ty první dvě třídy zvládly s jedničkama, učitelka byla fakt vyjímečná, ikdyž to byla obyčejná škola s 25 děmi ve třídě, tak se snažila mít ke každýmu dítěti individuální přístup a opravdu z těch dětí nakonec ty vědomosti vyždímala, ikdyž byly hodně rozdílný. Je to škoda, když pak dítě od mala má pocit, že je horší a hloupější než ostatní, když má praštěnou učitelku.

kukačkaT — 12. 10. 2007 16:10

já bych spíš potřebovala nějakou pomůcku aby si zapamatovala že jaro začíná tolikátého a do jara patří březen, duben, květen, léto začíná tolikátého a patří do něj měsíce x y z, listopad začíná tímto datumem a patří do něj měsíce x y z, ...
Když se zeptám které měsíce patří do podzimu nebo do zimy tak neví a datum kdy začíná podzim nebo zima to už vůbec ne. Hodiny taky máme, ona ví že prosinec vánoce a tak. Ale nedokáže to prostě rozdělit.

masa — 12. 10. 2007 16:56

Ahoj Kukačko, tak mněsíce se u nás učili už v první třídě... byl to oříšek. A s tím podzimen se to učili už v září. My jsme se to učili tak že jsem mu to několikrát přečetla a pak jsem se ho co 5 min ptala kdy začíná první podzimní den a jaké jsou mněsíce.... snad až na podesátý mně to řekl správně, ale pamatuje si to. můžeš to ukusit.

Iveta X — 12. 10. 2007 16:58

A co rozdělit kruh na 12 dílů, tři vybarvit zeleně(příroda kvete, zelená se) - březen, duben květen - jaro, červen, červenec srpen(žlutě svítí sluníčko) - léto, září, říjen, listopad (mix barev - hnědá, červená atd. zbarvuje se a padá listí) - podzim, prosinec, leden, únor (nechat bílý - padá sníh) - zima. Třeba by dceři pomohlo to barevné rozlišení, no ty datumy, to fakt nevím, jak přiblížit. Ach jo, já vím, že člověk potom zkouší všechno. Pamatuju si, jak se dcera učila zlomky a ořád jsem jí kreslila koláče, aby si to dovedla představit.

Lenďák — 12. 10. 2007 21:46

kukačkaT napsal(a):

Tak máme další bajli :( Samostatná práce, napsat přesné datum kdy začíná podzim, vypsat měsíce které patří do podzimu a doplnit že se den "zkracuje" a noc "prodlužuje".
To znají děti v tomhle věku? Budu celý víkend tlouct do hlavy datumy, měsíce.. Ach jo :grater:

Kukačko, asi ano..je to týden, co jsme to také probírali..přesně jak Ivetka psala jsme jí to učili na barevném kruhu, kde až pochopí barvy, co znamenají přidáváš datumy a pak sluníčko s měsíčkem..ale opět..malá přišla ze školy a naprosto chápala, jak ten rok funguje, proč se dny zkracují a prodlužují, vlastně u nás to byl úkol pouze na procvičování a né učení..a osnovy škola dává k náhledu a měsíční program učiva máme každý měsíc okopčený na papíru i s dodatky, kde najít info učivu..

kukačkaT — 15. 10. 2007 16:07

Moc díky za radu s kruhem, celý víkend jsme malovali a neustále opakovali až jsme to do hlavy narvali. A teď mám další prosbu, máte nějaký fígl jak nacpat do hlavy odečítání přes desítku (např. 12-7)? Sčítání si zjednodušila tím, že sečte jen 2+7 a přidá 10, dokonce na tu 10 nezapomíná takže ji tenhle způsob nechám, ale tragédie je odečítání, poraďte prosím některá jak to naučit, všechno honí na prstech a ty jaksi nestačí. Moc děkuji.

Lenďák — 15. 10. 2007 16:48

Ahojky Kukačko, tak to je paráda, že jste to zvládli.. :supr:
a s tím odčítáním, nevím jestli to je fígl, ale malá se učí odčítat na pastelkách a nebo jak má málá v oblibě bombonkách.. na škole u nás se na prstech ani počítat nesmí..myslím tím jako spíš doporučení..že prej se to děti těžko odnaučují a furt se na prstíky spoléhají a pastelky si později můžou jen představovat..
U nás spolehlivě funguje "když máš dvanáct bombonků a sedm jich sníž, kolik ti zbyde"

Ela.. — 15. 10. 2007 22:18

Kukačko, oni se ve škole neučí rozklady ? Tohle brala naše učitelka jako základ. Příklad:  12-7=12-2-5=10-5=5 (prostě to druhé číslo rozložit tak, aby se u toho prvního dostala na desítku).. Nebo 11-6=11-1-5=10-5=5....  13-7=13-3-4=10-4=6  ... 15-8=15-5-3=7 ... U sčítání také obdobně, všude jako základ desítka, takže to, že nejdřív sečte jednotky a pak desítky, to špatné není.

Pamatuju se, že syn ty rozklady cvičil ve škole hodně dlouho, ale bylo to k nezaplacení, u dcery to učitelka příliš neučila a je znát, že dcera je v matyce pomalejší, trvá jí déle, než si v duchu spočte, co je třeba, zatímco syn, byť mladší, z hlavy vypočte snad i nemožné.

kukačkaT — 15. 10. 2007 23:36

Ela.. napsal(a):

Kukačko, oni se ve škole neučí rozklady ?

Oni ty rozklady dělali minulý týden, dvě úlohy v pracovním sešitu, to byly barevné puntíky. Jeden den na plus a druhý den na mínus. Jinak nic, s odečítáním má problém i syn, co dnes psali písemku nebo jak to nazvat (vypočítat na papír 12 příkladů) tak měl 4 špatně. Pomocí puntíků to rozloží v pohodě, ale jak jim napíšu jen příklad tak si to prostě v hlavě nedokážou rozložit :( No a holka nechápe vůbec. Ve škole si nemůžou dělat pomocný rozklad, musí rovnou výsledky.

Ela.. — 16. 10. 2007 6:41

Tak to je vaše učitelka opravdu padlá na hlavu a není normální a zcela vážně bych uvažovala o přehlášení dětí na jinou školu, nebo alespoň do jiné třídy.
Kukačko, znovu mě ujišťuješ, že vaše učitelka má na děti nepřiměřené nároky a opět - už poněkolikáté - musím jen konstatovat, že tvoje děti, obzvláště dcera, jsou naprosto normální a bezproblémový dětičky, jen měly smůlu na dámu, která si říká "učitelka" a která z nich dělá úspěšně neurotiky s těžkou averzí vůči škole.
To, jak se chová ke svým svěřencům a jaké na ně má nároky, je nenormální a nepřiměřené. Na co ještě čekáš ? Až se ti některé z dětí zcela zhroutí, nebo až ze strachu začne chodit za školu ? Nebylo by lepší vyřešit problém hned a dětem dokázat, že jsou i jiné školy a jiní učitelé, které oni dokonce mohou mít rádi ?

kukačkaT — 16. 10. 2007 10:35

Chvílema jsem přemýšlela o změně školy, zatím ještě váhám, asi počkáme až budeme mít za sebou PPP a potom uvidíme. Do jiné školy bych je musela vozit, a bylo by to hrozné honění. A vy nepočítáte tyhle příklady bez rozkladu? Nebo jak dlouho se je děti učily s rozkladem? Jsem prolistovala sešity a fakt to tam nikde nemají, všude jen příklady, ze všech minimálně za 3. Učitelka známkuje, nevím jak, kluk měl 13 příkladů, 2 špatně a dostal jedničku s mínusem, holka měla 4 špatně a dostala trojku.

Ela.. — 16. 10. 2007 11:44

Kukačko, naše učitelka brala rozklad jako úplný základ pro veškeré další počítání. Rozkládali naprosto všechno - ať už to bylo počítání přes desítku (+/-), tak poté později ve vyšších ročnících počítání přes stovku.. stále rozkládat, rozkládat a zase rozkládat.
Rozklad je opravdu základ a pokud se ho pořádně nenaučí, budou mít s počítáním vždy problémy. Bohužel vaše učitelka na to kašle a myslí si, že děti jsou malý Einsteini (ikdyž i Einstein měl velké problémy s matykou a prolítl v ní) a že rodič nemá nic jiného na práci, než hodiny a hodiny učit děti doma to, co ona nebyla schopná je naučit ve škole (nehledě na fakt, že dítě není robot a obzvláště tak malé děti se nevydrží celý den od rána do večera věnovat učení bez toho, aniž by to na nich nezanechalo vnitřní neodstranitelné stopy).

Rozklad na plus přes desítku např. 7+8=7+3+5=10+5=15 ..
rozklad přes dvacítku např. 18+7=18+2+5=20+5=25..
příklady na mínus jsem psala včera.

Jinak s tou změnou školy, Kukačko, neotálej a nečekej na bůhví co. Tvoje děti jsou jediné skutečné štěstí, které tě mohlo potkat a nenech si ho zničit a zdeformovat od nějaké baby, která to s dětmi absolutně neumí. Stále lepší změna školy i za cenu dojíždění, dokud je ještě čas a dokud jsou škody napáchané na dítěti ještě relativně malé a napravitelné, než v pozdějších ročnících, kdy už dítě bude mít základy mizerné a učiva mnohem víc, nebude stíhat, nebude moci jen dohánět, bude muset jít dopředu a může to pro něj skončit velmi špatně (bohužel i u nás v čechách je trend nárůstu dětských sebevražd právě kvůli škole).
Na tvém místě bych klidně ještě dnes nebo nejpozději zítra popadla sešity na ukázku a šla na prohlídku a konzultaci do jiné školy (děti klidně můžeš vzít hned s sebou) s tím, že dítě tam již druhý den může nastoupit. Jde to, věř mi, jeden den dítěti v původní škole vyzvedneš výtvarné potřeby a tělocvik, vrátíš učebnice, odhlásíš obědy, naopak v nové škole obědy přihlásíš a druhý den dítě nastoupí do této jiné školy, dostane nové učebnice i sešity a jede se dál. Birokracie mezi jednotlivými školami si už školy zařízují sami, to jde zcela mimo tebe (= vlastní zkušenost s přehlášením dítěte na jinou školu ze dne na den).
Stížnost podaná na tvou učitelku by asi příliš neřešila, jak jsem se informovala od kamarádky, která také pracuje ve školství, tak mi napsala toto:
"..určitě změnit školu i za cenu vození jinam, protože veškeré stížnosti až na ČŠI se vrací k prošetření na ředitelství školy, což by vůbec nic neřešilo.."

Nenech si mrzačit děti !

kukačkaT — 16. 10. 2007 12:03

Ela.. napsal(a):

Rozklad na plus přes desítku např. 7+8=7+3+5=10+5=15 ..
rozklad přes dvacítku např. 18+7=18+2+5=20+5=25..

Oni ten rozklad dělali podobně 7+8=7+3+5= a napsat výsledek, a na mínus např. 17-9=17-7-2= a napsat výsledek
No a tohle prostě nevím jak naučit aby si to v hlavách rozložili :(
A to sem si říkala, nacpali jsme do hlavy kdy začíná podzim... a máme vyhráno. A prd, hned další problém.

Ela.. — 16. 10. 2007 12:22

Je nesmysl chtít po dítěti ihned výsledek. Když si to bude zpočátku rozepisovat, spíš ten princip pochopí a do té paměti se to postupně vštípí, zkracovat si rozklad může později, až si bude jistější. Pamatuji se, že naše učitelka to nechávala děti rozepisovat hodně dlouho a později, když už nerozkádali, ale psali rovnou příklady a výsledky, jí nevadilo - ba právě naopak, když si dítě nad to druhé číslo napsalo malými písmeny rozklad (či do vidličky pod to dané číslo).

Ještě se vrátím k tomu, že bys do jiné školy musela děti vozit a měla bys honičky.. Kukačko a teď honičky nemáš ? Jsi v zápřahu dle pískání paní učitelky celý den, učíš, doučuješ, přepisujete, opisujete, čtete, sháníte, sbíráte .. Není toho trochu moc najednou ?

kukačkaT — 16. 10. 2007 13:03

Právě že je toho strašně moc, i kvůli tomu jsem sem psala, jsem z toho všeho strašně vyčerpaná.
Sem se teď ptala dětí, prý když mají písemku tak si rozklad psát nesmějí :( No já před chvilkou našla způsob jak jim to usnadnit, nebo spíš to začaly trochu chápat. Např. 12-7= a učím je to odzadu :/ 7-2 je 5 a zbylo nám 10 takže 10-5, oni to chápou a říkají správný výsledky :jojo: Tak teď nevím, mám jim tenhle způsob nechat?? I sčítání sem je takhle naučila, 7+2 je 9 a nesmíme zapomenout že nám vpředu zbyla 10 takže 19, to už jim jde dobře.

PavlaH — 16. 10. 2007 20:19

u sčítání to jde ale u odčítání je to blbě, s přechodem přes desítku jak odečteš 31-9 9-1=8 a co ta třidtka? to je mimo.

Radím změn školu, učitelku a hledej, zkus se poptat po okolí známých koho ti doporučí, vždycky se najde někdo kdo ti pomůže. Osnovy neexistují. Každý učitel by měl mít něco jako plán práce v souladu s RVP školy. Já sama vím, že se jednou sepíšou a pak se podle nich jede leta. Pokud budeš chtít mohu ti poslat odkaz na školu, kde mají tyto plány vyvěšeny. Jen abys věděla, co kdy a jak by se mělo.

Iveta X — 16. 10. 2007 22:30

Kukačko, přidávám se k ostatním s názorem, že bys měla dětem změnit školu nebo alespoň třídu. Ikdyž budeš děti muset do školy vozit, tak získáš volnější, klidnější odpoledne, který teď vlastně s dětmi protrápíte nad učením. Určitě se s dětmi budeš muset trochu učit v každé škole, ale je rozdíl sedět nad úkoly třičtvrtě hodiny nebo odpoledne i večer. Uvidíš, jak by se Vám všem ulevilo, tohle je hrozný trápení bez nějakýho východiska, pokud bude učitelka stále stejná. K tomu rozkladu - ikdyž je mi skoro 39 let, tak ten rozklad při odčítání stále používám. Je to výborná věc a nestydím se za to. Pamatuju si, že jsme na základce mohli mít k ruce papíry, na které jsme si psaly výpočty a některé učitelky chtěly výpočty přímo i do písemky, aby viděly, jestli tomu rozumíme. Stávalo se, že když byl dobrý postup, ale chyba při počítání, tak učitelka nedala pětku, ale třeba alespoň čtyřku nebo trojku, protože viděla, že víme jak na to.  Nenech si vystresovat děti, tohle v poradně myslím stejně nevyřeší, to by tam museli vzít do parády tu učitelku.
Ještě si vzpomínám, že jsem dětem přibližovala tohle odečítání tak, že jsem na stůl dala např. tři desetikoruny, pod tu třetí desetikorunu jsem dala deset drobných korun + např. 3 drobné koruny navíc. Vzniklo tak číslo 32 s tím, že ta poslední desítka byla rozdrobněná (přitom nad ní děti viděly desetikorunu vcelku) a děti pak od konce ubírali např. 8 drobných korun. Asi to popisuju zmateně, ale šlo mi o to, aby pořád měly před očima ty tři celý desítky, ale zároveň si dovedly vizuálně představit to odebírání od konce - tedy rozkladem. Jinak naše děti měly vážně skvělou učitelku, dcera dokonce povídala, že si někdy představuje, že je to její maminka. To mě sice zamrzelo, ale jsem šťastná, že měly takový štestí a že svou učitelku milovaly a na začátky ve škole mají ty nejhezčí vzpomínky. Moc držím palce, aby jsi se dobře rozhodla, za sebe i za svý děti.