14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Dnes jsem poprvé v ivotě četla příspěvek pana premiéra na jeho facebookovém profilu a vyrazilo mi to dech. Stěoval si maturantům na minista Plagu. Netuila jsem, e se něco takového děje a není to míněno jako parodie (kterou to nakonec je).
Není tady
Tak to je tedy trapas...
Není tady
Já o tom natěstí nic nevim. Poslední dobou se řídím tím, co nedávno napsal/a nějakej odborník přes psyché - "Nečtěte info o kovidu, a vae duevní pohoda a zdraví se zlepí"..., take nečtu, nerozklikávám.
Zprvu jsem měla zájem přečíst co nejvíc, abych byla jako informovaná ve vech směrech..., ale fakt jsem přila na to, e odborníci kontra blbci se zcela osobními komerčními zajmy jsou 50:50, take - u nečtu.
Není tady
Barča napsal(a):
Dnes jsem poprvé v ivotě četla příspěvek pana premiéra na jeho facebookovém profilu a vyrazilo mi to dech. Stěoval si maturantům na minista Plagu. Netuila jsem, e se něco takového děje a není to míněno jako parodie (kterou to nakonec je).
Také mě často Babi okuje. Naposled tím, e při vědomí, e jeho děti studují, on prohlásil, e maturita není nutná.
Není tady
Taky si myslím, e maturita není nutná.
Děcka ze studií mají vysvědčení,... A pokud nějakému zaměstnavateli, nebo následující kole, na tom záleí, můe se podívat na ně.
Mmch, ruku na srdce, kolik zaměstnavatelů dnes kouká na nějaká vysvědčení?
Ano, do dotazníku se to píe..., ale jakou váhu to má při přijímání do dalího studia, nebo zaměstnání?
Mám příklad z vlastní zkuenosti: Kamarád mých dětí nemá ani střední kolu, je aják s příjmem přes sto táců měs., a vpodstatě za vodou. Nikoho neokrádá, ani nezaměstnává (aby ho sdíral), pracuje ne pro zisky (u mu nic nechybí), ale proto, e "chce dál tvořit".
Není určitě jedinej!
Není tady
Já si taky myslím, e maturita není nutná - pro kadého. Tady lo o něco jiného.
Není tady
Aha? Tak to já nemám tuení, nevím, co a jak proběhlo, a je mi to fuk. Ale maturita je opravdu zbytečná fraka.
Není tady
Maturitě se vdycky říkávalo zkouka dospělosti. Je to patřičné zakončení střední koly a podmínka přijetí na vysokou, případně vyí kolu. Studenti se úspěným sloením maturitní zkouky posunou o dost dál.
Můe se stát, e student udělá přijímací zkouky na vysokou jetě před maturitou, ale nemůe být přijat, kdy se mu maturita nepovede...
Není tady
vrabčák napsal(a):
Maturitě se vdycky říkávalo zkouka dospělosti. Je to patřičné zakončení střední koly a podmínka přijetí na vysokou, případně vyí kolu. Studenti se úspěným sloením maturitní zkouky posunou o dost dál.
Můe se stát, e student udělá přijímací zkouky na vysokou jetě před maturitou, ale nemůe být přijat, kdy se mu maturita nepovede...
samozřejmě...............
Není tady
vrabčák napsal(a):
Maturitě se vdycky říkávalo zkouka dospělosti. Je to patřičné zakončení střední koly a podmínka přijetí na vysokou, případně vyí kolu. Studenti se úspěným sloením maturitní zkouky posunou o dost dál.
Můe se stát, e student udělá přijímací zkouky na vysokou jetě před maturitou, ale nemůe být přijat, kdy se mu maturita nepovede...
Ano, přesně. Nedávno jsem četla článek o tom, jak je diskriminující, kdy se student nedostane na střední kolu, díky prospěchu. Pokud to budeme brát takhle, můeme rovnou ty maturity zruit. Třeba to Babi myslet takto.
Není tady
LindaL. napsal(a):
vrabčák napsal(a):
Maturitě se vdycky říkávalo zkouka dospělosti. Je to patřičné zakončení střední koly a podmínka přijetí na vysokou, případně vyí kolu. Studenti se úspěným sloením maturitní zkouky posunou o dost dál.
Můe se stát, e student udělá přijímací zkouky na vysokou jetě před maturitou, ale nemůe být přijat, kdy se mu maturita nepovede...Ano, přesně. Nedávno jsem četla článek o tom, jak je diskriminující, kdy se student nedostane na střední kolu, díky prospěchu. Pokud to budeme brát takhle, můeme rovnou ty maturity zruit. Třeba to Babi myslet takto.
Neznám nikoho, kdo by se v současné době nedostal na střední kolu................v druhém kole absolutně vichni a jetě zbývají volná místa, celé září jetě přijímají................................
toto není dobré
Není tady
Znám 16 letou cizinku (chytrou, bystrou), která nedávno úspěně udělala talentové zkouky na dvě státní výtvarné koly, ale nepřijali ji kvůli četině. ije tu třetím rokem, mateřským jazykem je pro ni paněltina, četinu se svědomitě učí..., od září se zúčastňuje (u dlouho online) intenzivního kurzu ČJ.
Není tady
Taky jsem chtěla k veře napsat, e kdy "Neznám nikoho, kdo by se v současné době nedostal na střední kolu", neznamená to, e tomu tak je veobecně a vude.
Není tady
vrabčák napsal(a):
... úspěně udělala talentové zkouky na dvě státní výtvarné koly, ale nepřijali ji kvůli četině...
Můj spoluák se taky nedostal na střední uměleckou kolu, velmi, velmi nadaný malíř a sochař, kvůli matematice.
Neviděla jsem ho spoustu let, ale před několika lety jsem ho náhodně nala na netu. kolu, i vysokou, zřejmě udělal, má titul akademický sochař, mnohá ocenění, podílel se na vývoji slovenských bankovek, v republice i ve světě stojí mnoho jeho soch...
Matematika, velice důleitý obor pro ivot, a umění, chjo!
Není tady
Já myslím, e matematika je důleitá pro ivot a umění. Má mnoho tváří, a ádná z nich se nejmenuje počty.
Není tady
Dítě mi dnes hrdě oznámilo, e panu učiteli při hodině sdělilo sladké tajemství, e co je napsáno v učebnici je patně. Pan učitel nevěřil , ale prý to prověří. Jsem ráda, e se do koly nemůe a tudí nehrozí, e by si mě pozval pan ředitel na kobereček To u je druhý případ, kdy nae děti nesouhlasily s tím, co je uvedeno v učebnici. Zajímalo by mě, jak na to vy, z řad učitelských reagujete, kdy Vás děti upozorní na nesprávné znění informací které jim sdělujete? Jen doplním, e se nejednalo o ádný překlep, i učitel je přesvědčen, e info v učebnici je správné a tak to i celý čas učí..
Není tady
Já mám občas nějaké stáisty, ráda se od nich něco dozvím. Ale obsahu učebnic se to vesměs netýká. koda....
Není tady
Barča napsal(a):
Já myslím, e matematika je důleitá pro ivot a umění. Má mnoho tváří, a ádná z nich se nejmenuje počty.
Ano. Ale nevzít nadaného umělce k dalímu studiu pro nezvládnutí středokolské matematiky (u jsme měli integrály, imaginární číslo, derivace, limity, grafy...)
Myslím, e na své sochy taky mockrát počítal nějaké proporce, spotřebu materiálu, jeho hmotnost, nosnost a tak, ale to vyplyne z dané situace a potřeby, a dá se to lehce "dostudovat" za pár minut, maturita z matematiky k tomu potřeba není, spí dovednost vyhledat info,... A to jsme se tehdá zrovna moc neučili. Na úkor toho, e jsme museli umět papoukovat vzorce, tabulky, předpisy...
Není tady
Barča napsal(a):
Já mám občas nějaké stáisty, ráda se od nich něco dozvím. Ale obsahu učebnic se to vesměs netýká. koda....
To je super Znám učitele, kterým vadí, kdy dítě ví víc ne oni a pak znám učitele, kteří to vítají a vnímají jako monost rozíření obzoru. Sama jsem zvědavá jaký bude verdikt tohoto pana učitele Je u starí a po covidu prý hodně unavený, moná u to ani nebude chtít řeit a ani bych se mu nedivila.
Není tady
Já tobě taky ne.
Není tady
Palomito, prozradí prosím, na jaký předmet je ta učebnice?
Není tady
Petra101 napsal(a):
Palomito, prozradí prosím, na jaký předmet je ta učebnice?
Zeměpis, nejedná se o ádný převratný objev Pouze nesprávné označení místa v četině. Autor učebnice pouil stejný název pro ostrov i pro horu. Je ostrov Svaté Heleny a hora St Helense, ale v učebnici je to uvedeno jako hora Sv. Heleny, jene Helens byl chlap, tak to rodově troku nesedí Navíc "St" bylo jedno z jeho jmen a nikoli označení za svatého. Ale je to běný jev, který se v četině hojně pouívá - tzn. Hora Sv. Heleny, take proto bych se nedivila, kdyby nad tím učitel jen mávl rukou
Není tady
vrabčák napsal(a):
Znám 16 letou cizinku (chytrou, bystrou), která nedávno úspěně udělala talentové zkouky na dvě státní výtvarné koly, ale nepřijali ji kvůli četině. ije tu třetím rokem, mateřským jazykem je pro ni paněltina, četinu se svědomitě učí..., od září se zúčastňuje (u dlouho online) intenzivního kurzu ČJ.
To je koda. Myslím, e kdyby měla monost prezenční účasti na kurzu a přirozeného kontaktu s domorodci, vechno by bylo jinak. Snad by to mohli v těch kolách zohlednit, ne?
Není tady
Barča napsal(a):
Já mám občas nějaké stáisty, ráda se od nich něco dozvím. Ale obsahu učebnic se to vesměs netýká. koda....
Báro, prozradí, v jakém oboru?
Není tady
Barča napsal(a):
vrabčák napsal(a):
Znám 16 letou cizinku (chytrou, bystrou), která nedávno úspěně udělala talentové zkouky na dvě státní výtvarné koly, ale nepřijali ji kvůli četině. ije tu třetím rokem, mateřským jazykem je pro ni paněltina, četinu se svědomitě učí..., od září se zúčastňuje (u dlouho online) intenzivního kurzu ČJ.
To je koda. Myslím, e kdyby měla monost prezenční účasti na kurzu a přirozeného kontaktu s domorodci, vechno by bylo jinak. Snad by to mohli v těch kolách zohlednit, ne?
Taky si myslím, e by na umělecké kole měl hlavní roli hrát talent. Četinu samozřejmě taky hodně potřebuje, aby u nich vůbec mohla studovat a měla anci v budoucnu odmaturovat. Přístup středních kol k cizincům se řeí u několik let, ale moc to nefunguje... Na základce mívají individuální plán a zvýený počet hodin ČJ, ale střední koly se brání je přijmout. Není tam návaznost...
Není tady