14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Petrova neomalenost!
Není tady
Mankote, dalí netěstí na eleznici - dnes večer vykolejil vlak. Včera ta sráka....
Není tady
Je to hrůza, jedno netěstí za druhým...
Chybějí výpravčí s plácačkou........ Několik stovek let fungovali, ale teď na ně nejsou peníze... A chybí i dalí lidi na správných místech... A k tomu spousta dalích problémů, které roky nikdo neřeil, a teď to bouchlo!
Není tady
Netěstí, včetně nejhorího elezničního netěstí v Československu, se stávala i za výpravčích s plácačkou. A skoro vdycky to bylo selhání lidského faktoru, tehdy i teď. Proč se to nakupilo zrovna teď netuím, klidně je moné, e je to jen náhoda.
Není tady
Rozdělení drah na několik dopravců je dle mého cesta přímo dolů. Z určité míry za tím stojí i tato skutečnost. S novými dopravci muselo automaticky dojít i k přesunu pracovních sil u ČD a pak se bere i materiál, který by zrovna neměl. To vede ke zvýení rizika způsobeného lidskou chybou.. Kdysi dávno jsem cestovala po Anglii po eleznici. Nechápala jsem, proč tam mají tolik dopravců. Hrozný servis, nenavazující spoje, no krutý střet s realitou. A počkáme si "pár let" a je to i tady. Radost.
Není tady
Zase se tím ale jen realizovalo to, po čem vichni dlouho volali - dostat na eleznici víc cestujících. Sluby na tratích, které se finančně vyplácejí jsou vynikající, já osobně jsem třeba přestal z Prahy do Ostravy jezdit autem. Sednu si ve vlaku, dostanu welcome drink, snídani, připojím si noas a o nic se nestarám . Místní tratě, které se horko těko provozují z dotací na tom tak slavně nebudou a navazování spojů u vůbec ne, protoe kadý se stará jen aby papírově splnil objednávku od kraje a na cestující dlabe. Vak v tom vlaku co včera vykolejil byli jen dva cestující - to by nikdy ádná soukromá firma sama od sebe neprovozovala
Není tady
Z mých letitých zkueností vím, e právě ty přicmrndávací spoje navazovaly a kdy, tak i nějakou dobu počkaly. Teď není výjimkou z bodu A do bodu B vystřídat i 3 dopravce, nečeká se a buď to stihne, nebo má smolíka. Nedej boe, abys měl místenku a nestihl ji zruit. To je za trest, ne na pohodu. Kdy si sedne v Ostravě na vlak a nikde nemusí přesedat, je to něco jiného, ne se někam dostat z hůř dostupné lokality s x přestupy.
Není tady
normální chlap napsal(a):
Zase se tím ale jen realizovalo to, po čem vichni dlouho volali - dostat na eleznici víc cestujících. Sluby na tratích, které se finančně vyplácejí jsou vynikající, já osobně jsem třeba přestal z Prahy do Ostravy jezdit autem. Sednu si ve vlaku, dostanu welcome drink, snídani, připojím si noas a o nic se nestarám . Místní tratě, které se horko těko provozují z dotací na tom tak slavně nebudou a navazování spojů u vůbec ne, protoe kadý se stará jen aby papírově splnil objednávku od kraje a na cestující dlabe. Vak v tom vlaku co včera vykolejil byli jen dva cestující - to by nikdy ádná soukromá firma sama od sebe neprovozovala
No neviem, u nás súkromný RegioJet jazdí - ale neviem, ako dlho (tát mu hádzal polená pod nohy, ale mono za novej vlády sa to zmení) - a tra je dobrá, cestujúci pribúdajú, ale stále sú tam "okná", kedy to nie je úplne ruové. zasa, mono sa mu to celkovo vyrovná, neviem.
Není tady
Souhlasím s tím, e na kratích tratích nastaly velké problémy, které se ale snad u vyřeily. Při změně jízdního řádu v prosinci byly se soukromými dopravci velké problémy. Blbé taky je, e kadý kra si to vede jinak. Zřejmě hodně patné je to pro zaměstnance ČD - v kaém kraji jiné podmínky. Jednou jsem vyslechla jejich rozhovor...
Já jezdím vlaky ČD a natěstí nae lokálka na zpoděné vlaky na významnějí trati dosud vdy čekala.
Ale opravuje se u nás tra a paradoxně se sníí rychlá dostupnost do Prahy a Brna.
Není tady
Je to pro dráhy těké, hlavně tím jak se mění poptávka. Dlouhé tratě převzala letadla (letecky do Londýna je to podstatně levnějí ne vlakem), krátké tratě vichni jezdí autem, tak zbývají ty střední jako Praha - Brno a příměstská doprava. Jene spousta lidí to nechce přijmout a zuby nehty se drí těch lokálek, take se to místo nějaké kompletní přestavby celého systému pořád takhle pytlíkuje. Mám vyjádření od jednoho starosty, který měl dát připomínky ke krajskému plánu dopravní obslunosti. Psal jim, e pro ty dva lidi co z jeho obce někam jezdí vlakem raději pole taxík, e je to levnějí, ale kraj trval na eleznici. Tak obec přispěla na obrovské dotace a teď tam jezdí motorák a veze ty dva lidi ráno do práce a večer domů, jinak je úplně prázdný.
Není tady
Tak, ono je to na dlhiu diskusiu... V Anglicku fungujú vlaky aj na kadodenné dochádzanie kratích (aj keď -čo je kratie chápu oni inak) vzdialeností do práce! Lene tam je predraené parkovanie vo vežkomestách, strané zápchy na cestách (= u aj u nás, aspoň v SR) a dobrá MHD, plus parkovanie na el. staniciach, take vo výsledku je lepie ís autom k vlaku, zaparkova, prestúpi a ďalej sa pohybova spoločnou dopravou. U nás neexistuje nejaké koncepčné prepojenie, navye to asi ani cenovo nevychádza lepie, take kadý radej ide autom, zapcháva cesty, zasmraďuje vzduch, umeira kvôli parkovaniu a preplňuje mesto...
Není tady
Ta dopravní obslunost v krajích - nebo teda budu mluvit jen o Vysočině, jinde nevím - je čím dál horí. Autobusy do malých vesnic téměř nejezdí a kdyby se sníila i dostupnost po eleznici, tak to by bylo smutné. Ono ne kadý má auto (např. já :-) ) nebo stačí si třeba zlomit ruku nebo mít bolavá záda,auto pouít nemůe a nedostane se nikam.
Dopravní obslunost povauju za základní ivotní potřebu a je třeba ji dotovat, aby byla zachována.
O ochraně a zlepení ivotního prostředí jak píe Selima, ani nemluvě.
Není tady
Dopravní obslunost je potřeba, jen s těmi dotacemi nesouhlasím. Proč by si neměl kadý hradit své náklady na dopravu sám? Pak by nedocházelo k situacím, kdy je doslova násilně provozovaný elezniční spoj, kdy by stačil mikrobus, který by byl desetkrát levnějí. Z cizích peněz se to starostům a hejtmanům rozhazuje Se soukromými penězi se takové kejkle dělají hůř.
Není tady
normální chlap napsal(a):
Dopravní obslunost je potřeba, jen s těmi dotacemi nesouhlasím. Proč by si neměl kadý hradit své náklady na dopravu sám? Pak by nedocházelo k situacím, kdy je doslova násilně provozovaný elezniční spoj, kdy by stačil mikrobus, který by byl desetkrát levnějí. Z cizích peněz se to starostům a hejtmanům rozhazuje Se soukromými penězi se takové kejkle dělají hůř.
Prečo by si napríklad babička na dedine, ktorá celý ivot platila dane, odvody, poistenie, atď., mala kupova na staré kolená auto, aby sa doviezla k lekárom? Nehovoriac o tom, e jej nikto súdny mono u ten vodičák ani nedá? Prečo by pracujúci rodičia mali vozi autom deti do vzdialenejej koly, keď im "kvôli nerentabilnosti" zruili miestnu malotriedku? Ako to majú riei, ak ich nemajú zavrie za to, e neposielajú svoje deti do koly - a pritom vežmi nemajú kam...? (Reálna situácia od nás, je tlak na zavretie vetkých vidieckych malotriedok - ale bez ďalej koncepcie, čo so kolákmi z nich...)
Není tady
Kdyby se z těch daní a odvodů a jánevímčehojetě neplatily skoro prázdné vlaky, které jezdí po místních tratích sem a tam, měla by ta babička sama na normální jízdné autobusem (nebo Uberem), které by za ní nikdo nemusel hradit. Já vím, vlaky jsou ekologické
https://www.youtube.com/watch?v=RHsp0Q6 … be&t=7
a etří ivotní prostředí, ale poněkud drahé na takovéhle hraní si.
Není tady
Ekológia je holt drahá, ale zdá sa, e nevyhnutná. Inak si planétu zlikvidujeme za kratie, ne tuíme. A niekedy sa za rečičkami o neefektívnosti skrýva skôr lenivos a neochota odloi auto a ís vlakom, "sockou", alebo peo... Človek si nájde argumenty na vetko. Ja som za to, aby sa skúmali trate individuálne a sledovala s aich vyaenos, ale treba sa pozrie aj na dostupnos inými dopravnými prostriedkami, vybavenos a infratruktúru, apod. Ekonomika by vo finále mala slúi žuďom, nie naopak.
Není tady
normální chlap napsal(a):
Kdyby se z těch daní a odvodů a jánevímčehojetě neplatily skoro prázdné vlaky, které jezdí po místních tratích sem a tam, měla by ta babička sama na normální jízdné autobusem (nebo Uberem), které by za ní nikdo nemusel hradit. Já vím, vlaky jsou ekologické
https://www.youtube.com/watch?v=RHsp0Q6 … be&t=7
a etří ivotní prostředí, ale poněkud drahé na takovéhle hraní si.
Máme jednu z nejlépe vybudovaných elezničních sítí. Neplatí se tím pouze ty prázdné spoje, ale jejich provoz pomáhá i údrbě těch tratí. Je otázka, jestli je výhodnějí ji alespoň minimálně udrovat a nebo nechat zchátrat. Jak vidíme na současné situaci, stát se můe kdykoli cokoli. Postupně se zbavujeme vech svých výhod a to mi přijde celkem krátkozraké.. Ale hlavně, e budeme mít víc peněz. Jupíí.. Snad pak budeme spokojenějí a astnějí..
Není tady
normální chlap napsal(a):
Kdyby se z těch daní a odvodů a jánevímčehojetě neplatily skoro prázdné vlaky, které jezdí po místních tratích sem a tam, měla by ta babička sama na normální jízdné autobusem (nebo Uberem), které by za ní nikdo nemusel hradit. Já vím, vlaky jsou ekologické
https://www.youtube.com/watch?v=RHsp0Q6 … be&t=7
a etří ivotní prostředí, ale poněkud drahé na takovéhle hraní si.
Ale to je právě ta dopravní obslunost, o které psala Selima výe (naprosto souhlasím). Proto by se měla dotovat. Aby se člověk nemocný či starý mohl dostat k lékaři či nakoupit.
Je vidět, e neije na venkově, protoe jak u jsem psala, autobusové spoje byly u nás také hodně omezeny. Také se musí dotovat. Bez toho by asi na venkově nejezdilo vůbec nic.
A Uber? Co to je? Pro nae venkovské seniory?
Není tady
normální chlap napsal(a):
Kdyby se z těch daní a odvodů a jánevímčehojetě neplatily skoro prázdné vlaky, které jezdí po místních tratích sem a tam, měla by ta babička sama na normální jízdné autobusem (nebo Uberem), které by za ní nikdo nemusel hradit. Já vím, vlaky jsou ekologické
Protoe vůbec neví o čem píe. Hradit si můe pouze to, na co má. Kdy u jsme u těch babiček.. je mnoho důchodců, kterým léky spolknou větinu zbytku důchodu, co uhradí bydlení a jídlo. Dojídět několikrát týdně na různá vyetření a kontroly k různým doktorům se můe vyplhat i na tisíce, kdy si zavolá taxíka, protoe halooo, na dědinách Uber nejezdí Take pěkně taxíka za dvě stovky k doktorovi a za dvě stovky zpátky za jeden den a to se drím jetě hodně dole.. Kolikrát to takhle asi zvládne otočit ten důchodce? Bydlí v dostupné oblasti a dává návrhy jen pro lidi z dostupných oblastí. To je jak kdy mám na účtu miliony a nechápu, proč furt vichni mluví o chudobě. Zrovna ty bys mohl chápat, e jsou různě dostupné zóny s různou úrovní dostupné dopravy, viz Uber, apod. Jetě by ty babičky mohly jezdit metrem, ejo,
Není tady
Judyna napsal(a):
A Uber? Co to je? Pro nae venkovské seniory?
Byla jsi rychlejí
Není tady
normální chlap napsal(a):
Dopravní obslunost je potřeba, jen s těmi dotacemi nesouhlasím. Proč by si neměl kadý hradit své náklady na dopravu sám? Pak by nedocházelo k situacím, kdy je doslova násilně provozovaný elezniční spoj, kdy by stačil mikrobus, který by byl desetkrát levnějí. Z cizích peněz se to starostům a hejtmanům rozhazuje Se soukromými penězi se takové kejkle dělají hůř.
Z jakých cizích peněz? Jestli myslí daně, tak ty lidé odvádějí právě na takovéto sluby.
Není tady
Postupně se zbavujeme vech svých výhod a to mi přijde celkem krátkozraké.. Ale hlavně, e budeme mít víc peněz.
Přesně tak. Ono to není ve jen o rentabilnosti, ale i o kvalitě ivota.
Není tady
Palomita napsal(a):
Ale hlavně, e budeme mít víc peněz. Jupíí.. Snad pak budeme spokojenějí a astnějí..
Víc peněz nebudeme mít nikdy, ale můeme je efektivněji vynaloit. Kdy stojí provozování lokální tratě moc peněz, tak to neznamená nic jiného, ne e kolem ní musí skákat příli mnoho lidí a spotřebuje se na to spousta elektřiny, nafty a eleza.
Jinak nejlíp se ivotní prostředí etří bydlením ve městě. Vude je tu blízko, dopravní náklady minimální jak na dopravu lidí, tak na distribuci zboí. Take bydlím ve městě, etřím, platím daně a poslouchám lidi, kteří bydlí na samotě u lesa v zapadlé dědině a ádají, aby jim stát dotoval dopravu Ne, e bych jim to záviděl, ale je potřeba vidět realitu tak jak je.
Není tady
Já vím, e pe s nadsázkou. Jasně, vechny ty babky a dědouci přece mohou své domky prodat a přestěhovat se do města.
Ono asi jde o to, co pro koho znamená peníze efektivně vyloit. Podle mě by peníze měly slouit lidem. A ne ve se dá poměřit penězi.
Není tady
Judyna napsal(a):
normální chlap napsal(a):
Dopravní obslunost je potřeba, jen s těmi dotacemi nesouhlasím. Proč by si neměl kadý hradit své náklady na dopravu sám? Pak by nedocházelo k situacím, kdy je doslova násilně provozovaný elezniční spoj, kdy by stačil mikrobus, který by byl desetkrát levnějí. Z cizích peněz se to starostům a hejtmanům rozhazuje Se soukromými penězi se takové kejkle dělají hůř.
Z jakých cizích peněz? Jestli myslí daně, tak ty lidé odvádějí právě na takovéto sluby.
Pro lidi, kteří o tom rozhodují, jsou to cizí peníze. A z cizího krev neteče Jestli dají miliardu na objednávku dopravu od ČD kdy se toté dá pořídit s trochou fitrónu za polovic, je jim vcelku jedno
Osobne bych byl radi, kdybych ty peníze na dotovanou dopravu v daních platit nemusel. Pak by mi zbylo na draí jízdenky za dopravu s trní cenou a v důsledku bych jetě uetřil, protoe by si provozovatel takové dopravy dal pozor na to, aby neplýtval.
Není tady