14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Palomita napsal(a):
Spousta lidí má toti to nejvyí moné vzdělání - "googlING" a rozumí absolutně vemu A vypnou proud, tak se zase vrátí autorita těm skutečně vzdělaným
Občas takhle technologie předběhne mylení lidí :-) ale co vidím, u mladé generace se to u srovnalo. Tupců je pořád stejně jako vdycky bývalo, ale ti chytří u umí vyuít to co se naučili ve kole a zkombinovat to s neomezeným objemem informací na internetu a jsou tím zase o krok dál, ne jsme my. Samozřejmě, předpoklad je, e ve kole se učí věci komplementární k tomu co je k dispozici na netu (tj. hlavně informacím rozumět, analyzovat je a syntetizovat) a ne to co se učívalo kdysi (vzorečky a letopočty nazpamě :-)).
Vypnutí proudu se nebojím, je to výjimka a kdyby dolo na dlouhodobý totální blackout, nebude připravený absolutně nikdo :-) Je iluzorní předpokládat, e kdy vypnou proud, e přestanu pracovat na počítači, vezmu papír a tuku a pojedu dál. Stejně jako kdy vypnou proud v továrně, nevezmou dělníci pilníky a nepokračují ručně :-)
Není tady
normální chlap napsal(a):
Palomita napsal(a):
Dnes je moderní být individualita a hlavně nepřistupovat na kompromisy. Co s tím chcete dělat? Kadý musí začít u sebe. Málokdo řeí dopad na společnost (nejblií okolí), kadý hájí předevím své zájmy. MOJE dítě nechce dělat domácí úkoly, tak je dělat prostě nebude. MOJE dítě nechce v hodinách vypracovávat tyto typy úloh, tak je vypracovávat nebude.. JÁ znám své dítě nejlíp a JÁ budu určovat, jakým stylem se bude učit. Kde je zde prostor pro učitele a to, aby se mohli věnovat své práci a nemuseli řeit to neustálé jájinkovství ze strany rodičů/dětí? Svým dětem jsem dala základy sluného chování a hlavně schopnost se přizpůsobit a nevydupávat si za kadou cenu to svoje. Mají kolem sebe vlídné prostředí, protoe jsou samy vlídné. Kdy s něčím nesouhlasí, řeknou to učitelům do očí a ádný s tím nemá problém. Protoe ten nesouhlas vyjadřují sluně a s argumenty odpovídajícími jejich věku a znalostem. Ona se toti diskuze vede mnohem líp s člověkem, který přemýlí, ne s někým, kdo jen hází statementy typu "to je debil"..
Mně nepřipadá nic patného na tom, e rodiče určují co se jejich dítě bude učit a co ne :-) Podle mě je to jejich právo i povinnost vychovat dítě tak, aby podle jejich úsudku bylo co nejlépe vzdělané. A kdo má znát své dítě lépe ne rodič?
Tím ovem neomlouvám buranské chování některých rodičů. Co se mě týká, zavedl bych i právo koly vyloučit dítě pro závané kázeňské prohřeky ze koly. Oni by si rodiče dali pozor, protoe patné vzdělání = nízký socioekonomický status a to by snad ádný rodič svému dítěti úmyslně neudělal.
No a tady mám hned odpověď
Není tady
vrabčák napsal(a):
Někteří rodiče jsou zásadně proti domácím úkolům, protoe je to zatěuje a obtěuje. Jsou toho názoru, e se děti mají vechno naučit ve kole. Osobně pokládám psaní úkolů za hodně důleité, pokud je ovem dítě vypracovává za vhodných podmínek. Tito rodiče si opravdu dokáí prosadit, e jejich potomci doma úkoly psát nebudou. Situace ve kolství je dnes taková; učitelé jim musí ustoupit. Ostatní áky to demoralizuje, ale to nikdo neřeí...
A to je právě jedna z hlavních chyb. Učitelé by více ne peníze potřebovali přidat na svých právech.
Není tady
Palomita napsal(a):
vrabčák napsal(a):
Někteří rodiče jsou zásadně proti domácím úkolům, protoe je to zatěuje a obtěuje. Jsou toho názoru, e se děti mají vechno naučit ve kole. Osobně pokládám psaní úkolů za hodně důleité, pokud je ovem dítě vypracovává za vhodných podmínek. Tito rodiče si opravdu dokáí prosadit, e jejich potomci doma úkoly psát nebudou. Situace ve kolství je dnes taková; učitelé jim musí ustoupit. Ostatní áky to demoralizuje, ale to nikdo neřeí...
Tyjo, v ivotě by mě nenapadlo, abych pro své děti vydupávala, e nebudou muset dělat úkoly. My jim naopak jetě přidáváme, protoe ve kole se jenom flákají
Palomita, no konečně někdo normální!
Není tady
Palomita napsal(a):
normální chlap napsal(a):
Kdy dávali dětem ve kole - podle mého soudu - příli únavné, zdlouhavé úkoly, taky jsem se ozval. Ale to je spí výjimka, nějaké dolaďování detailů. Podle mě je správnějí aby existovaly koly mnoha různých úrovní, zaměření a stylů výuky, mezi kterými by si rodiče mohli vybrat.
Co se DÚ týče, tak se s rodiči ve třídách naich dětí neshodneme.. pro některé jsou těké, ale potřebné, pro některé triviální a zbytečné, jiné obtěují, dalí je vítají.. co rodič, to názor. Fakt chudák učitel
jj, chudák učitel! A vichni mu do toho budou pindat a pak nemáme být tam, kde jsme. koly plné fracků, co si myslí, e mohou ve a svět se bude točit podle nich, nesoudní (s prominutím) jeblí rodiče, kteří mají kadý určitě vystudované nejméně 2 vysoké koly, kdy se snaí radit učitelům, jak to mají dělat a učitelé bez práv
Není tady
LENNNA napsal(a):
No a tady mám hned odpověď
Já tuil, e to tak hladce neprojde :-) Ale situace je taková, e vzdělání začíná být zboí jako kadé jiné. Mimo jiné i snahami státu vytlačit co nejvíc dětí do soukromých kol i tam, kde by se rodiče jinak smířili se státní kolou. Proto bych neviděl jako správné to posílení práv učitelů. Přijde mi to jako posílení práv prodavaček, aby ti mohly prodat zboí jaké samy uznají za vhodné a tys do toho nemohla příli kecat :-) Jene kdy pro děti nakupuju vzdělání, tak do toho kecat chci. Minimálně tak, e si zvolím kolu, do které děti dám. Dál je to samozřejmě na slunosti a přiměřenosti, rodič by měl se kolou komunikovat, extrémy jsou patné (kdy na to buď kale nebo kdy denně péruje učitele), ale to je tak v kadém byznysu.
Není tady
normální chlap napsal(a):
Palomita napsal(a):
Spousta lidí má toti to nejvyí moné vzdělání - "googlING" a rozumí absolutně vemu A vypnou proud, tak se zase vrátí autorita těm skutečně vzdělaným
Občas takhle technologie předběhne mylení lidí :-) ale co vidím, u mladé generace se to u srovnalo. Tupců je pořád stejně jako vdycky bývalo, ale ti chytří u umí vyuít to co se naučili ve kole a zkombinovat to s neomezeným objemem informací na internetu a jsou tím zase o krok dál, ne jsme my. Samozřejmě, předpoklad je, e ve kole se učí věci komplementární k tomu co je k dispozici na netu (tj. hlavně informacím rozumět, analyzovat je a syntetizovat) a ne to co se učívalo kdysi (vzorečky a letopočty nazpamě :-)).
Vypnutí proudu se nebojím, je to výjimka a kdyby dolo na dlouhodobý totální blackout, nebude připravený absolutně nikdo :-) Je iluzorní předpokládat, e kdy vypnou proud, e přestanu pracovat na počítači, vezmu papír a tuku a pojedu dál. Stejně jako kdy vypnou proud v továrně, nevezmou dělníci pilníky a nepokračují ručně :-)
Své iluzorní představy, ačkoli se neshodují s těmi vaimi, mám ráda, tak si je s dovolením (i bez něj) nechám Vy jste troku vytrhl z kontextu mou odpověď, ale nevadí. Vyjadřovala jsem se k tomu, co, dle mého, vedlo ke ztrátě respektu. Zmínka o výpadku proudu byla spí k pousmání, ne aby byla brána váně.
Ale jestli máte zájem, mileráda s vámi toto téma rozvedu podrobněji, aby se vidělo, kdo má jaké představy
Není tady
Ale já jsem to pochopil. Člověk s "klasickým" vzděláním, a si pod tím představíme cokoliv, má vdycky před mladými respekt. Sám vzpomínám na starého pána, který uměl latinsky a řecky, protoe se to ve kole učili a já věděl, e tohle nikdy umět nebudu :-) Jene potřeba toho co se lidi učí se stále vyvíjí. Já bych jetě dokázal ručně spočítat to, na co dnení mladí potřebují CAD, občas můu machrovat, e "tady jsi to s tím tvým softwarem spočítal blbě, vdy z hlavy vidím, e to má vyjít jinak", ale bohuel, to je reálně jen tak v rámci společenské konverzace, pro produktivní práci taky musím pouít ten CAD, jinak budu druhej :-) A takhle je to se vím. Vechno se mění a mladý nemusejí umět z hlavy velkou násobilku, protoe nepotřebují. Úlohy, kde by se to hodilo, ji téměř vymizely. Mimochodem, umí spočítat z hlavy nebo aspoň na papíře vechno co je třeba na účtence z Lídlu?
Jetě k tomu totálnímu výpadku, jasně, e je to nadsázka, ale v takovém případě bude člověk potřebovat spí umět obchodovat s tím co zrovna má a seene, umět se vyhnout loupeivým gangům a neváhat střílet po lidech, kdy bude muset. Nic z toho se ve kole neučí, to musí člověk pochytit sám v okamiku, kdy to nastane: http://postapo.cz/soucasne-deni/postapo … rvni-ruky/
Není tady
normální chlap napsal(a):
Ale já jsem to pochopil. Člověk s "klasickým" vzděláním, a si pod tím představíme cokoliv, má vdycky před mladými respekt. Sám vzpomínám na starého pána, který uměl latinsky a řecky, protoe se to ve kole učili a já věděl, e tohle nikdy umět nebudu :-) Jene potřeba toho co se lidi učí se stále vyvíjí. Já bych jetě dokázal ručně spočítat to, na co dnení mladí potřebují CAD, občas můu machrovat, e "tady jsi to s tím tvým softwarem spočítal blbě, vdy z hlavy vidím, e to má vyjít jinak", ale bohuel, to je reálně jen tak v rámci společenské konverzace, pro produktivní práci taky musím pouít ten CAD, jinak budu druhej :-) A takhle je to se vím. Vechno se mění a mladý nemusejí umět z hlavy velkou násobilku, protoe nepotřebují. Úlohy, kde by se to hodilo, ji téměř vymizely. Mimochodem, umí spočítat z hlavy nebo aspoň na papíře vechno co je třeba na účtence z Lídlu?
Jetě k tomu totálnímu výpadku, jasně, e je to nadsázka, ale v takovém případě bude člověk potřebovat spí umět obchodovat s tím co zrovna má a seene, umět se vyhnout loupeivým gangům a neváhat střílet po lidech, kdy bude muset. Nic z toho se ve kole neučí, to musí člověk pochytit sám v okamiku, kdy to nastane: http://postapo.cz/soucasne-deni/postapo … rvni-ruky/
Pobavila mě otázka s Lidlem a účtenkou.. no, kdyby vypadl proud, tak si v Lidlu, ani nikde jinde nic nekoupím, protoe jsem věčně bez peněz (bankovek) Jinak účtenky nestuduji.. nevím, co se tam krom cen za poloku a DPH počítá a tyto záleitosti si samozřejmě umím spočítat z hlavy baj vočko a na papíře přesně.
Hmm, co bylo potřeba kdysi.. Nezpochybňuji pokrok, ale způsob přístupu k informacím a k jejich získávání. Kdy nám doma vypadne net, pořád máme spoustu encyklopedií a literatury, ze které můeme informace čerpat. Nejsme závislí na tom jediném a tolik vyzdvihovaném zdroji informací. A stále jsem přesvědčená, e 5 let studia na V se nevyrovná přečtení dvou tří článků o jaderné fyzice. To stejné ale platí i pro studium pedagogiky.. kdy kadý věk má jiné potřeby a kadá skupina (třída) je úplně jiná a má jinou dynamiku, se kterou musí ten učitel pracovat. To, e kadý rodič řeí jen a pouze to svoje dítě je právě kámen úrazu a důkaz, e o tom neví vůbec nic.
Mně se líbila kniha Třetí vlna od Tomáe Duka. Je to sci-fi , ale pro představy ideální
Není tady
Palomita napsal(a):
Pobavila mě otázka s Lidlem a účtenkou.. no, kdyby vypadl proud, tak si v Lidlu, ani nikde jinde nic nekoupím, protoe jsem věčně bez peněz (bankovek) Jinak účtenky nestuduji.. nevím, co se tam krom cen za poloku a DPH počítá a tyto záleitosti si samozřejmě umím spočítat z hlavy baj vočko a na papíře přesně.
Pardon, to byl trochu chyták :-) Je tam kód BKP (pouívá se pro EET), který se počítá z údajů na účtence a jeho výpočet je úmyslně tak sloitý, e bys ho ručně počítala asi tak rok :-) Čím jsem chtěl říct, e se s příchodem počítačů spousta věcí tak zesloitila, e ani nemá cenu přemýlet jak si poradit bez nich :-)
Palomita napsal(a):
A stále jsem přesvědčená, e 5 let studia na V se nevyrovná přečtení dvou tří článků o jaderné fyzice.
To je svatá pravda, proto se taky studuje :-) Ale na druhou stranu, skladba učiva se změnila, přímo se počítá s tím, e bez on-line informací člověk v práci neudělá lautr nic.
Palomita napsal(a):
To stejné ale platí i pro studium pedagogiky.. kdy kadý věk má jiné potřeby a kadá skupina (třída) je úplně jiná a má jinou dynamiku, se kterou musí ten učitel pracovat. To, e kadý rodič řeí jen a pouze to svoje dítě je právě kámen úrazu a důkaz, e o tom neví vůbec nic.
O výuce neví nic, ale třeba sám taky chodil do koly, pamatuje si co sám nesnáel a snaí se o toho svého potomka uchránit :-) Já jsem to tak dělal a nepřijde mi, e by mé děti byly nějaké nevzdělané nebo rozmazlené z nedostatku učení :-)
Palomita napsal(a):
Mně se líbila kniha Třetí vlna od Tomáe Duka. Je to sci-fi , ale pro představy ideální
Neznám - zkusím kouknout :-)
Není tady
Aha, tak EET fakt ke svému nákupu nepotřebuji, to a si řeí finančák a obchodníci
Samozřejmě, výuka se neustále mění a vyvíjí. O tom není pochyb. Je jen málo práce, která se dá dělat bez připojení. Větina minimálně při té finální fázi (obchodní) u ten online svět potřebuje, aby se rozířilo pole zákazníků.
Ač se to nezdá, tak i v tomto bodě se shodneme. Jen já to vnímám víc z pozice učitele (ač jím nejsem), ne z pozice rodiče individualisty. Také své děti chráním před tím, co mě se na kole nelíbilo, nebo se jim naopak snaím předat to, co se mi líbilo. Ale třeba ty úkoly. A je ten úkol sebehloupějí, sebenáročnějí, tak chci, aby jej vypracovaly. A jestli s tím mají jakýkoli problém, musí si to umět vykomunikovat s učiteli samy. Já je podpořím, poradím, nebo vysvětlím i moný pohled učitelů, ale zbytek si musí oéfovat. A učitelé na to skutečně slyí, ne, e ne. Ale musí to přijít z té dětské hlavinky. Nebudu schválně chodit a říkat, e úkoly jsou k ničemu. U proto, e si to nemyslím a taky proto, e s nimi nejsem na hodinách a nevidím, jak ty děti pracují a mám nějakou důvěru v učitele.
Třeba teď starí měl počítat trbu z prodeje. Spočítal ve (správně) a učitelka mu to opravila, e to má zle a dala mu tam výsledek zisku. My (rodiče) to s učitelkou řeit nebudem, děcku jsme vysvětlili rozdíl a tím to pro nás končí. Pak se na třídních schůzkách dozvídám, e nae dítě za ní chodí a průběně jí opravuje, nebo vysvětluje.. No, studem bych se vdycky propadla, ale na druhou stranu jsem ráda, e si nenechají kálet na hlavu a přemýlí nad tím, co se jim v ivotě děje. Taky hned neodsoudí učitelku, e je "blbá", ale pravidelně dostává anci na nápravu a jetě mi za to ta učitelka děkuje
Kdy knihu i přečtete, budu ráda za vá názor
Není tady
Tak to se shodnem prakticky ve vem :-)
Není tady
normální chlap napsal(a):
Tak to se shodnem prakticky ve vem :-)
No aby ne, vak jste normální chlap
Není tady
normální chlap napsal(a):
Kdy dávali dětem ve kole - podle mého soudu - příli únavné, zdlouhavé úkoly, taky jsem se ozval. Ale to je spí výjimka, nějaké dolaďování detailů. Podle mě je správnějí aby existovaly koly mnoha různých úrovní, zaměření a stylů výuky, mezi kterými by si rodiče mohli vybrat.
Ale o tom u zde byla řeč - ty koly přece u dávno existují. Ale také mají svoje určitá pravidla, styl výuky, podle kterého jedou.
Není tady
rina napsal(a):
vrabčák napsal(a):
Někteří rodiče jsou zásadně proti domácím úkolům, protoe je to zatěuje a obtěuje. Jsou toho názoru, e se děti mají vechno naučit ve kole.
Tento názor já zastávám taky. Ve kole se učí, doma se vychovává. Nejsem proti domácím úkolům proto e je děti zatěují, ale proto, e výuka patří do koly a výchova do rodiny.
Ve kole se něco děti naučí a doma se vychovává k tomu, jak je to uitečné.
Toto jde pouze za předpokladu, e ve kole jsou vechny děti nadprůměrně inteligentní. Bez procvičování doma by se větina dětí nenaučila číst, psát a počítat.
Něco jiného je ve kole se něčemu novému naučit a něco jiného je potom upevnit si nabyté vědomosti doma - a u procvičováním či psaním domácích úkolů.
A s tou výchovou? Hodně rodičů, kteří doma své děti nevychovávají Ti řekne - a si ho ve kole zvládnou, od toho tam jsou...
Není tady
Judyna napsal(a):
normální chlap napsal(a):
Kdy dávali dětem ve kole - podle mého soudu - příli únavné, zdlouhavé úkoly, taky jsem se ozval. Ale to je spí výjimka, nějaké dolaďování detailů. Podle mě je správnějí aby existovaly koly mnoha různých úrovní, zaměření a stylů výuky, mezi kterými by si rodiče mohli vybrat.
Ale o tom u zde byla řeč - ty koly přece u dávno existují. Ale také mají svoje určitá pravidla, styl výuky, podle kterého jedou.
Ano, vím, vak i moje děti do takových chodily. Jen říkám, e to je imho správná cesta a viděl bych ji rád i u státních kol.
Není tady
Palomita napsal(a):
Aha, tak EET fakt ke svému nákupu nepotřebuji, to a si řeí finančák a obchodníci
Samozřejmě, výuka se neustále mění a vyvíjí. O tom není pochyb. Je jen málo práce, která se dá dělat bez připojení. Větina minimálně při té finální fázi (obchodní) u ten online svět potřebuje, aby se rozířilo pole zákazníků.
Ač se to nezdá, tak i v tomto bodě se shodneme. Jen já to vnímám víc z pozice učitele (ač jím nejsem), ne z pozice rodiče individualisty. Také své děti chráním před tím, co mě se na kole nelíbilo, nebo se jim naopak snaím předat to, co se mi líbilo. Ale třeba ty úkoly. A je ten úkol sebehloupějí, sebenáročnějí, tak chci, aby jej vypracovaly. A jestli s tím mají jakýkoli problém, musí si to umět vykomunikovat s učiteli samy. Já je podpořím, poradím, nebo vysvětlím i moný pohled učitelů, ale zbytek si musí oéfovat. A učitelé na to skutečně slyí, ne, e ne. Ale musí to přijít z té dětské hlavinky. Nebudu schválně chodit a říkat, e úkoly jsou k ničemu. U proto, e si to nemyslím a taky proto, e s nimi nejsem na hodinách a nevidím, jak ty děti pracují a mám nějakou důvěru v učitele.
Třeba teď starí měl počítat trbu z prodeje. Spočítal ve (správně) a učitelka mu to opravila, e to má zle a dala mu tam výsledek zisku. My (rodiče) to s učitelkou řeit nebudem, děcku jsme vysvětlili rozdíl a tím to pro nás končí. Pak se na třídních schůzkách dozvídám, e nae dítě za ní chodí a průběně jí opravuje, nebo vysvětluje.. No, studem bych se vdycky propadla, ale na druhou stranu jsem ráda, e si nenechají kálet na hlavu a přemýlí nad tím, co se jim v ivotě děje. Taky hned neodsoudí učitelku, e je "blbá", ale pravidelně dostává anci na nápravu a jetě mi za to ta učitelka děkuje
Kdy knihu i přečtete, budu ráda za vá názor
Ad. tučné - takoví kdyby byli vichni rodiče!
Není tady
normální chlap napsal(a):
Judyna napsal(a):
normální chlap napsal(a):
Kdy dávali dětem ve kole - podle mého soudu - příli únavné, zdlouhavé úkoly, taky jsem se ozval. Ale to je spí výjimka, nějaké dolaďování detailů. Podle mě je správnějí aby existovaly koly mnoha různých úrovní, zaměření a stylů výuky, mezi kterými by si rodiče mohli vybrat.
Ale o tom u zde byla řeč - ty koly přece u dávno existují. Ale také mají svoje určitá pravidla, styl výuky, podle kterého jedou.
Ano, vím, vak i moje děti do takových chodily. Jen říkám, e to je imho správná cesta a viděl bych ji rád i u státních kol.
Jene kdy bude klasika stejná jako alterna, tak zase budou vechny koly stejné Děti si díky zvlátnímu reimu naí koly mohly vyzkouet oba dva způsoby výuky. Klasika jim vyhovuje víc. I kdy kadému z jiného důvodu. Ač jsou to děti, potřebují určitý řád, systém a hlavně klid a své místo při učení. Na co si stěovaly předevím, byl neustálý hluk a nezájem ostatních dětí o výuku v hodinách (blocích). Snad to je výjimka, ale kdy po první třídě odtamtud přecházela holčička do klasiky, musela se doučit číst, psát a počítat. Nebyla hloupá, jen jí chyběl ten systém a řád. Kadé dítě není natolik vyspělé, aby si dokázalo samostatně určovat co, kdy a jak se má učit. Take je super, e existují různé způsoby výuky na kolách, je paráda, e si rodiče pro své děti mohou vybrat a úplně nejkrásnějí je, kdy rodiče naslouchají svým dětem a dovolí jim se učit v takových podmínkách, v jakých potřebují.
Není tady
LENNNA napsal(a):
Ad. tučné - takoví kdyby byli vichni rodiče!
Hmm, asi to fakt není běné, aby někdo učitele "nekritizoval". Jednou jsem jela s učitelkou v autobuse. Známe se od vidění. Něco jsem jí řekla a ona okamitě reagovala, jako bych na ni útočila. Mračila se, měla tendence se bránit a být velmi striktní. Přilo mi to líto. 1) jsem svým výrokem nic zlého nemyslela 2) opravdu mě odpověď zajímala a 3) zatím s ní nemám co do činění, tak proč bych ji měla chtít kritizovat? Ale vydrela jsem to, nezměnila jsem tón, ani výraz a dál se s ní bavila. Během té krátké cesty se z ní stala úplně jiná osoba. Uvolnila se, usmívala se a normálně si se mnou povídala. Váně je tak těké být na učitele milý? Neumím si představit, jak bych se chovala já, kdyby na mě kadý den někdo útočil s tím, e dělám něco (vechno) patně. Vlastně jo, umím - byla bych nesnesitelná pitka, která by chtěla kadému setnout hlavu. A takovou medvědí slubu si nezaslouí ani moje děti
Není tady
Palomita napsal(a):
Jene kdy bude klasika stejná jako alterna, tak zase budou vechny koly stejné
Ano, znám ty situace, kdy vichni tak chtějí být alternativní, a jsou kvůli tomu vichni stejní :-) Ale s tou kolou to nemyslím tak radikálně. Jistě, jsou rodiče, kteří dají dítě do nějaké koly kde se nemusí učit prakticky nic. Já mám spí na mysli případy, e jednomu děcku jdou skvěle jazyky, druhý cizí jazyk mu nedělá problém a klidně by zvládlo i třetí. Jiné děcko má problém i s druhým jazykem, nebaví ho to, ale má rádo matiku a fyziku. Tak proč kadé z nich nedat do koly kde zohlední to na co má talent a bude se tam lépe rozvíjet.
Není tady
LENNNA napsal(a):
Ad. tučné - takoví kdyby byli vichni rodiče!
To to by museli být taky vichni nadprůměrně inteligentní, aspoň jako Palomita.
Není tady
Mám kamarádku která za totáče dělala ředitelku M v pohraničí s Rakouskem. Říkala, e kdy se rodičům neco nelíbilo, (třeba jen umazané tepláčky na ven), li na ni s vidlema a naopak,
kdy byli spokojení, nosili vajíčka, zabijačku a tak.
Chjo, kde jsou ty zlaté časy!
Je to opravdu
Dnes vidle jsou trestný čin a vajíčka úplatek, oboje "nehorázný" počin.
A přitom to bylo taaak účinné...
Není tady
normální chlap napsal(a):
Palomita napsal(a):
Jene kdy bude klasika stejná jako alterna, tak zase budou vechny koly stejné
Ano, znám ty situace, kdy vichni tak chtějí být alternativní, a jsou kvůli tomu vichni stejní :-) Ale s tou kolou to nemyslím tak radikálně. Jistě, jsou rodiče, kteří dají dítě do nějaké koly kde se nemusí učit prakticky nic. Já mám spí na mysli případy, e jednomu děcku jdou skvěle jazyky, druhý cizí jazyk mu nedělá problém a klidně by zvládlo i třetí. Jiné děcko má problém i s druhým jazykem, nebaví ho to, ale má rádo matiku a fyziku. Tak proč kadé z nich nedat do koly kde zohlední to na co má talent a bude se tam lépe rozvíjet.
...to nemusí být hned kola. Pokud vím, na druhém stupni jsou speciální matematické či "počítačové" třídy, kde je vyí počet těcho vyučovacích hodin. Jazykové - tam si nejsem jistá, jestli to existuje i na základce, ale na střední má nepovinné předměty a tam si můe vybrat - jazyky či něco z přírodovědy.
Není tady
Judyna napsal(a):
...to nemusí být hned kola. Pokud vím, na druhém stupni jsou speciální matematické či "počítačové" třídy, kde je vyí počet těcho vyučovacích hodin. Jazykové - tam si nejsem jistá, jestli to existuje i na základce, ale na střední má nepovinné předměty a tam si můe vybrat - jazyky či něco z přírodovědy.
Jistě, i to je jedna z variant. Já hned uvauju o extrému, tj. o kole kde mají jiné paradigma výuky, ale často je tohle úplně v pořádku a vyhovuje to
Není tady
Optimismus versus pesimismus.
Někdy mě takoví ti rozjásamí optimisté docela tvou. Jak to vidíte vy? Není lepí umírněný (podmíněný ) optimismus či pesimismus s prostorem pro dobré konce?
Zaujal mě tento článek:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/varo … _campaign=
"...Pravda je nepochybně někde uprostřed, jak u to bývá. Terapeuti nabádají příli velké optimisty k defenzivnímu pesimismu, co v podstatě není nic jiného ne být připraveni na to, e ze dvou alternativ můe nastat ta horí. Optimismus někdy vede k patné evaluaci rizik. Kdy se chce, vechno jde je dobrý motivační citát, ale u ne tak skvělé pravidlo pro důleitá rozhodnutí.
.."
Není tady