14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Zdravím vechny maminky, které mají nebo měly stejný problém.
Je konec kolního roku a my ocitli v nesnázích. Syn je dyslektik, dysgrafik a dysortografik (má ve kole individuální plán). Zatím ijeme na vesnici, kam dochází do koly a bohuel máme mení nesnáze s jeho třídní učitelkou. Z nějakého nejasného důvodu se k synovi chová hnusně a jetě hůř ke mě, vdy, kdy se s ní snaím nějak komunikovat. Pořád mi opakuje, e ho nechá propadnout. Opravdu netuím jak to mám řeit. Chystáme se ho převést na jinou kolu, ale paní učitelka u dva měsíce připravuje papíry, aby syn pátou třídu opakoval. Opravdu se ve kole snaí, ale paní učitelka jeho snahu nevidí, nebo spí nechce vidět. Jako jedinému mu vdy dává horí známku ne ostatním. Kdy syn napíe v referátu víc řádků, protoe ho téma zajímá, sníí mu známku. Neustále mi, i předním, říká, e syn potřebuje psychiatra, co nechápe ani ped-psy kam docházíme u od 3. třídy. Mluvila jsem i s ředitelkou koly, která se učitelky zastává (protoe by na tu kolu nikdo učit neel). Ta mi jen opakuje, e chápe, e ít s POSTIENÝM dítětem je těké.
Jsem opravdu vytočená a nevím jak mám tohle vechno řeit. Syn je úplně normální jako ostatní děti v jeho věku. Jediné, kde to nefunguje je učení ve kole. S jinýma učitelkama nikdy takový problém nebyl. Chtěla bych jetě podotknout, e má syn ve třídě holčičku, která má osobní asistentku, take má taky nějakou poruchu učení. Té učitelka vdy dává za 1 i kdy nikdy nic nedělá.
Proto bych byla vděčná za kadou radu, kterou napíete. Měla jste některá také takový problém? Jak jste ho řeily? Můu si na takové chování někde stěovat?
Není tady
A zkusila ses poradit v ped-psych. poradně? Proč třídní navrhuje psychiatra? To Ti přece musela vysvětlit...
Není tady
Myslím si, e byste to měli co nejdřív důkladně probrat s vedením koly (ředitelka, zástupce) i s výchovným poradcem. A poradit se i v PPP, jak říká Judyna.
Není tady
@JudynaA Na PPP chodíme u přes 3 roky, to oni nám poradili, abychom si zařídili IVP. Bohuel ho paní učitelka moc nerespektuje. O psychiatrovi nám pořád říká, protoe se jen takto dá podle ní zařídit asistent, ale na jiném fóru mi to vyvrátili a řekli, e asistenta zařizuje PPP a e psychiatr k tomu není potřeba. Jinak opravdu netuím, proč nás do toho pořád nutí. U syna imho psychiatra potřeba není.
@vrabčák Ředitelka je na kole zároveň výchovný poradce a debata s ní bohuel taky nikam nevede. Zastává se jen učitelky a taky nás nutí, abychom li k psychiatrovi. Popř. nám jetě vyhrouje sociálkou, která zrovna u nás potřeba není.
Není tady
Jako jedinému mu vdy dává horí známku ne ostatním.
Co máme jako rodiče dělat v případě, e nesouhlasíme se známkou na vysvědčení?
http://www.csicr.cz/cz/Poradna-QL/Infor … vysvedceni
Nevím, jak u individuálu, ale můe si to zjistit, kontakt je na tý samý stránce.
Ale k tomuhle - "Kdy syn napíe v referátu víc řádků, protoe ho téma zajímá, sníí mu známku." - jsem se dozvěděla, e pokud zadání zní i na délku práce, spadá do známkování i nedodrení rozsahu (jak míň, tak víc) právě proto, aby se děti naučily plnit to, co dostanou za úkol.
Není tady
Dostalas od Hely dobrý odkaz, přesto jetě znovu radím poradit se v ped-psych. poradně. Vím, e tam chodíte, ale zeptej se konkrétně na tento případ - co dělat, kdy dle Tvého názoru neoprávněně učitelka chce nechat synka propadnout.
Sociálka snad vadit nemusí, jestli je u vás ve v pořádku. Navíc - pokud ti obě - jak učitelka, tak ředitelka navrhují psychiatra či se zmińují o sociálce, tak nějaký důvod ti říct musí...S asistencí to opravdu nesouvisí, pokud vím, navrhuje ji právě poradna.
Není tady
Tak můe se stát, e jste narazili na učitelku, která jaksi není člověkem na svém místě, stejně jako se to stává i v jiných oborech. Ovem to, co se děje ve vzdělávacích zařízeních po zavedení inkluzívního vzdělávání, doene do blázince i ty učitele, kteří jsou pro svoji práci zapálení.
Děti s poruchami učení, o kterých píe autorka vlákna, dříve chodily do speciálních kol, kde byl nií počet dětí ve třídách a rovně tempo výuky jim bylo přizpůsobeno, take ty děti měly mnohem lepí podmínky k zvládnutí učiva. Teď se učitelé ve třídách s větinou vysokým počtem dětí musí věnovat předevím těm dětem, které ostatním nestačí (a k tomu vypisovat hory lejster kolem toho).
PPP zřejmě vyhodnotilo u tohoto dítěte, e budou dostačující podpůrná opatření 1. stupně, asistent se poskytuje a od 2. stupně. Učitelka, která s tím dítětem denně pracuje, toto zřejmě povauje za neefektivní a nedostatečné, proto navrhuje nějaká dalí opatření.
Tady jsou přesné informace:http://www.msmt.cz/vzdelavani/podpurna-opatreni#otazka1
Rodiče jsou ze zákona povinni jednat v nejlepím zájmu dítěte a "vyhroování" sociálkou je poslední zákonná monost koly, jak donutit rodiče k akci, pokud se současná opatření ukazují být nedostatečná a rodiče odmítají spolupracovat.
Kadá mince má dvě strany a nezná se mi, e by byla tak neprofesionální jak učitelka, tak i ředitelka, jak píe autorka vlákna.
Upravil(a) mia (22. 5. 2017 8:42)
Není tady
Jen bych jetě dodala, e to, e rodiče nedokáou přijmout diagnózu svého dítěte, je poměrně častým jevem. Jene aby to dítě ve kole mohlo v rámci svých moností uspět, proto je nutné vytvořit mu podmínky (asistent) a to je moné a na základě vyetření ve spec. centrech. Proto ta vyetření učitelé rodičům doporučují, není to "zasednutí si" na dítě nebo útok na rodiče!
Není tady
Nevíme, jaký druh maminky J. je, ale je fakt, e slyím od svých kamarádek učitelek Z i M , jaký problém s některými rodiči mají.
Na druhou stranu, taky nevíme, jak kvalitní ta učitelka je.
Ale pokud navrhují obě nějaké řeení - dalí vyetření a sociálka, pak jim snad nejde o to dítěti ublíit, ale záleitost vyřeit co nejlépe pro dítě. Snad.
Není tady