14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Jsem toho názoru, e pokud by to dílo bylo takto cíleně koncipované, mělo by určitou uměleckou hodnotu ... aspoň pro mě. Ale pokud je skutečně autentické, tak z něj prostě dobrý pocit nemám a čií na mě z toho konflikt mezi námi s (mnohdy bezohlednou) chutí zprostředkovávat a vstřebávat ve, vč. hluboce bolestných proitků cizích lidí ... a tou dvojicí a její kulturou, kde ty nejintimnějí pocity náleí jen těm, jich se skutečně týkají.
Není tady
Mno tak jsem rada, ze anglictinu umim dostatecne....
A miso kulicko mas pravdu! Me by to zatracene vadilo,kdyby me v teto situaci nekdo vyfotil a na fotce pak vydelaval. Me vubec vadi tyhle souteze, kde se foti zakrvaceni, umirajici, nemocni na AIDS.....neexistuje taky jina realita? me se zda, ze plati heslo *cim hur, tim lip*.
Není tady
No tak to já su na jazyky těkej tvrdolín a ty jednotlivé odstavce jsem jen zhruba shrnula tak, jak jsem je pochopila. Kdybych byla obsahově nějak hodně mimo, tak mi kdy tak řekni
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Jene, jene, jene ... přála by si některá z vás být focena v této situaci? Představte si, e se nacházíte v nějakém lágru, dríte v náručí své umírající dítě a někdo vás fotí ... představte si, e snímek, na kterém vás zachytí obletí celý svět a vy, vae bolest - jeden z vaich zřejmě nejtraumatičtějích záitků se stává symbolem ... ale vy kalete na nějaký symbol, chcete jen zpět své dítě ... A cizí lidé se zatím rozplývají nad symbolikou vaeho netěstí ... do hajzlu s nimi.
Jistěe nepřála. Ale dalo by se to taky vyloit tak, e dríc svého mrtvého v náručí, je ti těce jedno, zda tě někdo fotí, či ne. Těko vstane a půjde rvát fotografovi kartu z foáku.
Navíc předpokládám, e tato paní své foto nikdy neuvidí.
Moná i proto, e ani ona u dneska nemusí být ivá...
Ovem řeit, zda je správné fotit smutek, smrt, nestěstí - to je na dlooouhé filosofické úvahy.
Ale doufám , e například vítězové takovýchto soutěí věnují část nebo celý svůj obolus na podporu právě těch focených.
Mmch, z čeho soudí, e se lidé rozplývají nad symbolikou netěstí?
To je trochu zeveobecněno, ne?
Upravil(a) Jessika (15. 2. 2012 16:22)
Není tady
Jessika napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Jene, jene, jene ... přála by si některá z vás být focena v této situaci? Představte si, e se nacházíte v nějakém lágru, dríte v náručí své umírající dítě a někdo vás fotí ... představte si, e snímek, na kterém vás zachytí obletí celý svět a vy, vae bolest - jeden z vaich zřejmě nejtraumatičtějích záitků se stává symbolem ... ale vy kalete na nějaký symbol, chcete jen zpět své dítě ... A cizí lidé se zatím rozplývají nad symbolikou vaeho netěstí ... do hajzlu s nimi.
Jistěe nepřála. Ale dalo by se to taky vyloit tak, e dríc svého mrtvého v náručí, je ti těce jedno, zda tě někdo fotí, či ne. Těko vstane a půjde rvát fotografovi kartu z foáku.
Navíc předpokládám, e tato paní své foto nikdy neuvidí.
Moná i proto, e ani ona u dneska nemusí být ivá...
Ovem řeit, zda je správné fotit smutek, smrt, nestěstí - to je na dlooouhé filosofické úvahy.
Ale doufám , e například vítězové takovýchto soutěí věnují část nebo celý svůj obolus na podporu právě těch focených.
Mmch, z čeho soudí, e se lidé rozplývají nad symbolikou netěstí?
To je trochu zeveobecněno, ne?
Stačí si tady přečíst pár příspěvků na toto téma ... jinak představa, e v Jemenu nemají Internet a nesurfují po světě, a e se k nim nedostanou třebas snímky vítězů World Press Photo, je zcela zcestná. Ti lidi opravdu neslezli ze stromů a neijí v chýích ... a pokud ta fotka nevykoukne na tu paní přímo z některých místních novin nebo TV, tak na Netu se k očím někoho z jejích známých a příbuzných dostane určitě
Upravil(a) Mía Kulička (15. 2. 2012 16:49)
Není tady
ano Mío, můu potvrdit...loni jsem pobyla 2 týdny v Jemenu, Internet měli i na mobilu
Sanaa...nádherné historické město, lidé přívětiví, milí..je mi jich moc líto
Není tady
Jessika napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Jene, jene, jene ... přála by si některá z vás být focena v této situaci? Představte si, e se nacházíte v nějakém lágru, dríte v náručí své umírající dítě a někdo vás fotí ... představte si, e snímek, na kterém vás zachytí obletí celý svět a vy, vae bolest - jeden z vaich zřejmě nejtraumatičtějích záitků se stává symbolem ... ale vy kalete na nějaký symbol, chcete jen zpět své dítě ... A cizí lidé se zatím rozplývají nad symbolikou vaeho netěstí ... do hajzlu s nimi.
Jistěe nepřála. Ale dalo by se to taky vyloit tak, e dríc svého mrtvého v náručí, je ti těce jedno, zda tě někdo fotí, či ne. Těko vstane a půjde rvát fotografovi kartu z foáku.
Navíc předpokládám, e tato paní své foto nikdy neuvidí.
Moná i proto, e ani ona u dneska nemusí být ivá...
Ovem řeit, zda je správné fotit smutek, smrt, nestěstí - to je na dlooouhé filosofické úvahy.
Ale doufám , e například vítězové takovýchto soutěí věnují část nebo celý svůj obolus na podporu právě těch focených.
Mmch, z čeho soudí, e se lidé rozplývají nad symbolikou netěstí?
To je trochu zeveobecněno, ne?
Vnímám tu fotku jako nádhernou. Chytla mě za srdce. Návrat enství na ná svět. A tím i návrat Muů.
Viděla jsem ji u dříve, ne ji sem lupina dala a hnedka na první pohled se dotkla mého srdce.
majkafa, 13.2. příspěvek tuím 54
Není tady
aprill, to je naprosto zcestný a nesmyslný výklad mého psaní.
Nevkládej do mého příspěvku to, co tam není.
majkafa napsal(a):
aprill, to je naprosto zcestný a nesmyslný výklad mého psaní.
Nevkládej do mého příspěvku to, co tam není.
nezná význam slova nádherná ?
Není tady
Tak já to vytučním celé .. tak jak to bylo myleno
Mmch, z čeho soudí, e se lidé rozplývají nad symbolikou netěstí?
To je trochu zeveobecněno, ne?
Pokud pár babi na zdejím vlákně napíe něco jako třeba Majka, pak to neznamená, e tak smýlejí "lidé".
Stejně tak, jak ne vichni lidé v Jemenu (zrovna jako v Čechách, Chorvatsku nebo na Čukotce), nemají přístup k netu.
Take klidně mohu přepokládat , e to ta paní neuvidí...
Tolik k syndromu zeveobnecňování, kterým tady někteří lidé trpějí
Upravil(a) Jessika (15. 2. 2012 20:15)
Není tady
aprill napsal(a):
majkafa napsal(a):
aprill, to je naprosto zcestný a nesmyslný výklad mého psaní.
Nevkládej do mého příspěvku to, co tam není.nezná význam slova nádherná ?
Pro mě je ta fotka nádherná jako taková. A ne proto, e je tam zraněný mu atd.
A zbytek jsem smazala, protoe mi za to, aprill a Jessiko, nestojíte.
Upravil(a) majkafa (15. 2. 2012 20:40)
Ovem řeit, zda je správné fotit smutek, smrt, nestěstí - to je na dlooouhé filosofické úvahy.
Kdy já pořád doufám (jak jsem stará, tak jsem naivní ), e zprostředkování - nikoliv honba hyen za ziskem či zviditelněním se - lidských bíd a hrůz (nám) ostatním můe alespoň trochu probudit solidaritu těch, kteří mají to (někdy nezaslouené) těstí, e je něco podobného nikdy nepotká...
A taky myslím, e jsme bohuel tak otrlí, zvyklí nebo jak to napsat, e ta "obyčejná" smrt - bojovníci bývají zastřeleni - s námi u nezacloumá tak, jako podobná fotka, která v sobě má "něco"... něco, co nás nenechá jen tak koukat na zprávy, kde se střílí, bombarduje a tak dál.
Jeden mrtvý bývá emotivnějí, ne "bojová ztráta" celý jednotky, jedno zraněný dítě "přetrumfne" masovej hrob...
Vzpomínáte - aspoň vy starí?
Není tady
v kadém případě je to vyjímečná fotka...kdy vyvolává takové reakce...i na Bbn
má dui...
Není tady
heleno....vzpomínám....a okamitě se mi tato fotka vybavila, kdy jsem uviděla poprvé tu jemenskou enu
Není tady
haiel napsal(a):
Jen tak. Nevím, kam to dát, není to ani ke skuhrání ani k smíchu ani k diskusi.... video u je sice starí, ale téma multikulti čím dál aktuálnějí.... tak se mi honí hlavou, nakolik jsou ty eny na to zvyklé...nakolik jim to samotným připadá nesmyslné..... a taky mě napadá, e to budou muset být eny, kdo tu společnost nějak polidtí, ti jejich mui u se myslím předvedli a a....
http://www.youtube.com/watch?v=X_lcZ4CuC8Y
Ja som sa zasmiala, sorry.... ale aj ich trochu požutovala. podža mňa ich moslimi chcú ma tíhle, preto im vymysleli prekákové jedenie.
Není tady
lupina montana napsal(a):
Depresivní, Aprill? To mně zaujalo - tuí proč?
Mně to přilo trochu straidelný a současně dojemný. Ona vypadá jako Smr a on jako někdo, kdo se rád uchyluje do její náruče.....
Smutné... odovzdanie - a mono tak trochu Tajomno. Mne tie eny, hlavne v čiernych niqáboch, pripadajú tajomné - v dobrom aj zlom...
Není tady
majkafa napsal(a):
Ten snímek má své jméno. Prosím, kdo jsem dal tu fotku, můe sem dát i název?
Dík.
Aha, u to mám, je to fotka
Vítěz World Press Photo u byl vyhláen! Hlavní cenu prestiní soutěe vyhrál snímek z nepokojů v Jemenu, jeho autorem je panělský novinář Samuel Aranda pracující pro americký list The New York Times.
Na vítězné fotografii z loňského října ena zahalená do černého roucha, s ním kontrastují bílé chirurgické rukavice na jejích rukou, drí v náručí zraněného příbuzného před provizorní nemocnicí zřízenou v meitě v jemenském hlavním městě Saná.
Kdy tady čtu ty domněnky k té fotce... Mi nedalo.
Majka, ty tuím potrebuje návod na pouitie aj k obrazu abásni, aby "nevznikli domneinky".... Nič v zlom, ale sú veci, kde sú domnienky, osobný výklad, vnímanie apod. iaduce. Volá sa to Umenie a býva to tvorené presne za účelom individuálneho vnímania.
Není tady
Selima napsal(a):
Majka, ty tuím potrebuje návod na pouitie aj k obrazu abásni, aby "nevznikli domneinky".... Nič v zlom, ale sú veci, kde sú domnienky, osobný výklad, vnímanie apod. iaduce. Volá sa to Umenie a býva to tvorené presne za účelom individuálneho vnímania.
Seli, mýli sa. Ja nie. Stačí pozorne číta.
Daphné napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Mater dolorosa, Černá madona - to mi přijde nejvíc. V tom objímajícím gestu není moc něhy, spí síla.....jen být muslimským chlapem, moná bych se začla troku bát
První dojem z té fotky pro mne je symbol soucitu. Je mi celkem jedno, jaký je mezi nimi vztah, ale já to vnímám jako trpícího a utěovatele.
Kdy symboly, tak jetě dokonalejí by bylo, kdyby ten mu byl americký voják, v maskáčích. No a jestli je to matka se synem, tak já bych si v případě vlastního syna nebrala rukavice.
Mnme tie napadlo, e by to bola pekná symbolika, keby to bol náhodný (alebo dokonca ne-priatežský) zranený.
Malá technická - v Jemene sú rukavice často povinnou výbavou full niqábu, aj keď bývajú skôr rovnakej farby... ale to sú detaily.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
lupina montana napsal(a):
Mía Kulička napsal(a):
Prostě tam vidím přesah mezi záměrem fotografa a divákem ... a ten přesah vytváří určité střety, konflikty. Čím víc o tom přemýlím, tím víc to tam vidím ... není jedno, co má ta ena na sobě - ?
Já teda nevím, cos myslela tím přesahem - ale je fakt, e není jedno, co má ta ena na sobě. Ovem ne proto, e by to evokovalo jinou kulturu, ale proto, e je to nemírně vypíchutý, nesmírně zdůrazněný - ten jejich postoj a gesta. A pro tu hlubokou symboliku tajné eny a zjevného mue.
Mluvím za sebe, ale myslím, e vichni tady diskutovali spíe o tý symbolice.Ano a na to já odpovídám tím, co jsi u smazala:
Mía Kulička napsal(a):
... pokud by měla obyčejné aty, u by se jednalo o pouhopouhé klié omílané po celá staletí ... Ale tady se ta burka přímo nabízela ... a jen díky té rozporuplnosti, kterou v naich myslích vzbuzuje, mohla tato prvoplánová fotka zaujmout a vyhrát v prestiní soutěi.
Mně prostě připadá rozplývání se nad krásou a symbolikou fotek, na kterých umírali skuteční lidé, vcelku úchylné. Něco jiného je Pieta, něco jiného jsou obrazy středověkých i moderních malířů ... protoe oni nestáli a nepřihlíeli utrpení jiných ... nečekali s prstem na spouti, a ti neastníci zaujmou "tu správnou pózu" při tom "správném světle".
Jo a tady je ta fotka, díky které jsem získala tento pohled na podobná "díla". Ten "pan fotograf" tehdy dle svých slov čekal 10-15 min. na ten správný okamik. Vesničané pak prohlásili, e kdyby místo toho tu dívku odnesl do 200 m vzdáleného tábora, jeho součástí byla i pohotovost, tak by měla anci přeít. Ona se tam toti snaila dostat. Jen jí doly síly ... a bohuel tam zrovna byl jen on.
dielo, ktoré vyburcuje - mono milióny - má tie sovj zmysel. Ja nikdy nezabudnem na krátke video z konfliktu v Pásme Gazy, kde bolo vidno, ako izraelskí vojaci začali strieža nielen po tínederoch, čo do nich hádzali kamene, ale aj po úplne náhodne prechádzajúcom otcovi so synom... končí sa smrou syna, zranením otca - a zrejme aj smrou kameramana, naznačenou... On tie nebeal pomáha tomu chalanovi, ale natočil to... síce asi zaplatil ivotom, ale video sa nejako zachránilo a obehlo svet, ukázalo ďaliu stárnku pravdy o konflikte, správanie izralekskej amrády apod. - určite to malo svoj význam. A sorry, ale bohuiaž mám skúsenos, e nené kvety alebo idylické zátiia nemajú moc burcova, otrias žuďmi - čo si myslím, e u bohuiaž my práve potrebujeme.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Mně se to nechce překládat ... Celý ten článek ten snímek rozebírá. Píe se v něm, e ena drela zraněného příbuzného během protestů v Sanaa 15. října. e je velmi nabitý, dramatický, evokující bolestivé události a snadno srozumitelný právě proto, e předkládá univerzální pocity a emoce.
Síla fotografie je zaloena na její jednoduchosti a kontrastu dvou rozdílných postav - mu a ena, polonahý a zcela zahalená, pinavé a čisté, zraněný a zdravá (nezraněná) a konečně křehkost (slabost, zranitelnost) a ochrana (zátita). Důleité je, e ani jednomu není vidět do obličeje a přes tuto anonymitu je cítit intenzivní bolest a zármutek. Pokud by jim bylo vidět do tváře, fotografie by byla příli vtíravá, invazivní, vykořisovatelská(?). Jinými slovy - anonymita objímajících se postav odliuje tuto fotografii od ostatních.
Počet zajímavých detailů přidává příběhu na sloitosti. Pozadí na fotografii připomíná provizorní přístřeek. Neviditelnost zdroje bolesti zvyuje dramatický účinek obrazu. Lze předpokládat, e skutečnost o závanosti jeho stavu zná pouze zahalená a konející ena. Pak tam jsou řečnické otázky, kdo a proč napsal ten kód na předloktí a na co to ukazuje.
Dále autor poukazuje na náboenský rozměr obrazu. Fotografie byla pořízena v Jemenu v důsledku tzv. arabského jara. Na rozdíl od poměrně sekulární země severní Afriky (Tunisko, Libye a Egypt) naznačuje burka skutečný rozsah islamistické vlády v Jemenu. (Jen deset dnů poté, co Samuel Aranda snímek pořídil, spálilo značné mnoství en v ulicích Sanaa své burky na znamení protestu proti prezidentu Salehovi) Navzdory silné islamistické konotaci představované burkou připomíná kompozice křesanské ikonografie Piety, ve kterém Panna Marie drí tělo Jeíe po jeho smrti. V této souvislosti autor připomíná panělský původ Samuela Arandy a tedy silné katolické kořeny.
Dále porovnává snímek s Belliniho i Michelangelovou Pietou. Ukazuje na mnoho společných bodů - jak poloha eny i mue, tak celková kompozice, burka - závoj, důraz na bolest ... Porovnání ukazuje, e hluboké lidské city nemají náboenské, kulturní či geografické hranice. Snímek se tak stal symbolem posunu v arabském světě ...
Jene, jene, jene ... přála by si některá z vás být focena v této situaci? Představte si, e se nacházíte v nějakém lágru, dríte v náručí své umírající dítě a někdo vás fotí ... představte si, e snímek, na kterém vás zachytí obletí celý svět a vy, vae bolest - jeden z vaich zřejmě nejtraumatičtějích záitků se stává symbolem ... ale vy kalete na nějaký symbol, chcete jen zpět své dítě ... A cizí lidé se zatím rozplývají nad symbolikou vaeho netěstí ... do hajzlu s nimi.
Neviem. Tá ena vyzerá, e jej je u jedno, či a kto ju fotí. A ak azachová jej anonymita - čo by bola napr. MOJA podmienka, tak ju ako niekto spozná a ako bude prejavova akékožvek city voči nej. Symbolika tej fotky zároveň zaručuje súkromie...
Mňa viac pobúrila jedna fotka, resp. séria fotiek z WPPh spred pár rokov, kde fotili US veterána z iraku, ktorému po bombovom útoku zostala len polka hlavy a mozgu - plus to, ako sa oňho jeho matka stará - uvieldi tam aj jeho meno, hodnos, útvar, mesto a tát tej rodiny neviem iste, ale hovorila som si, e to je teda sila... TO by mi fakt asi vadilo.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
Mně se to nechce překládat ... Celý ten článek ten snímek rozebírá. Píe se v něm, e ena drela zraněného příbuzného během protestů v Sanaa 15. října. e je velmi nabitý, dramatický, evokující bolestivé události a snadno srozumitelný právě proto, e předkládá univerzální pocity a emoce.
Síla fotografie je zaloena na její jednoduchosti a kontrastu dvou rozdílných postav - mu a ena, polonahý a zcela zahalená, pinavé a čisté, zraněný a zdravá (nezraněná) a konečně křehkost (slabost, zranitelnost) a ochrana (zátita). Důleité je, e ani jednomu není vidět do obličeje a přes tuto anonymitu je cítit intenzivní bolest a zármutek. Pokud by jim bylo vidět do tváře, fotografie by byla příli vtíravá, invazivní, vykořisovatelská(?). Jinými slovy - anonymita objímajících se postav odliuje tuto fotografii od ostatních.
Počet zajímavých detailů přidává příběhu na sloitosti. Pozadí na fotografii připomíná provizorní přístřeek. Neviditelnost zdroje bolesti zvyuje dramatický účinek obrazu. Lze předpokládat, e skutečnost o závanosti jeho stavu zná pouze zahalená a konející ena. Pak tam jsou řečnické otázky, kdo a proč napsal ten kód na předloktí a na co to ukazuje.
Dále autor poukazuje na náboenský rozměr obrazu. Fotografie byla pořízena v Jemenu v důsledku tzv. arabského jara. Na rozdíl od poměrně sekulární země severní Afriky (Tunisko, Libye a Egypt) naznačuje burka skutečný rozsah islamistické vlády v Jemenu. (Jen deset dnů poté, co Samuel Aranda snímek pořídil, spálilo značné mnoství en v ulicích Sanaa své burky na znamení protestu proti prezidentu Salehovi) Navzdory silné islamistické konotaci představované burkou připomíná kompozice křesanské ikonografie Piety, ve kterém Panna Marie drí tělo Jeíe po jeho smrti. V této souvislosti autor připomíná panělský původ Samuela Arandy a tedy silné katolické kořeny.
Dále porovnává snímek s Belliniho i Michelangelovou Pietou. Ukazuje na mnoho společných bodů - jak poloha eny i mue, tak celková kompozice, burka - závoj, důraz na bolest ... Porovnání ukazuje, e hluboké lidské city nemají náboenské, kulturní či geografické hranice. Snímek se tak stal symbolem posunu v arabském světě ...
Jene, jene, jene ... přála by si některá z vás být focena v této situaci? Představte si, e se nacházíte v nějakém lágru, dríte v náručí své umírající dítě a někdo vás fotí ... představte si, e snímek, na kterém vás zachytí obletí celý svět a vy, vae bolest - jeden z vaich zřejmě nejtraumatičtějích záitků se stává symbolem ... ale vy kalete na nějaký symbol, chcete jen zpět své dítě ... A cizí lidé se zatím rozplývají nad symbolikou vaeho netěstí ... do hajzlu s nimi.
Neviem. Tá ena vyzerá, e jej je u jedno, či a kto ju fotí. A ak azachová jej anonymita - čo by bola napr. MOJA podmienka, tak ju ako niekto spozná a ako bude prejavova akékožvek city voči nej. Symbolika tej fotky zároveň zaručuje súkromie...
Mňa viac pobúrila jedna fotka, resp. séria fotiek z WPPh spred pár rokov, kde fotili US veterána z iraku, ktorému po bombovom útoku zostala len polka hlavy a mozgu - plus to, ako sa oňho jeho matka stará - uvieldi tam aj jeho meno, hodnos, útvar, mesto a tát tej rodiny neviem iste, ale hovorila som si, e to je teda sila... TO by mi fakt asi vadilo.
Není tady
Seli, já chápu tvůj postoj, chápu tu mylenku, e tyto fotky mohou pomoct ... moná su letadlo já ... ale prostě mě u podobných fotek napadá u jen jediné: "a u s tím jdou někam ..."
Moná u jen nedokáu rozliit hyeny od ... nehyen.
Není tady
A co kdy ta fotka je momentka, jen zachycení okamiku....Já to třeba tak beru a opravdu se mí líbí, jeliko v ní vidím opravdu jakýsi prapůvod, vzneenost, moná i smíření. (Prapůvod - moná jsem ovlivněna obrazy s křesanskou tématikou s podobným výjevem) Bez ohledu na to, kdo tam je a jaký je mezi nimi vztah, co bylo před tím a potom. To je snad v případě umění zavádějící. Vdy Vy jste to tím rozborem vechno nějak zničily...
Nemusí to snad být prvoplán - něco naaranovat a pak prodat. To by byl opravdu hyenismus.
Není tady
Mía Kulička napsal(a):
No tak to já su na jazyky těkej tvrdolín a ty jednotlivé odstavce jsem jen zhruba shrnula tak, jak jsem je pochopila. Kdybych byla obsahově nějak hodně mimo, tak mi kdy tak řekni
Miso gulicko, preklad je spraavny. Vlastne je v tom textu to, co jsis myslela.I pro me je ta fotka neprijemna, dokonce mam pocit, ze tam neco zapacha......vim, zni to strasne blbe....
Není tady