14. února : Váení uivatelé, vkládat zde odkazy na různé e-shopy a stránky je přísně zakázáno, je to poruení Pravidel. Takové příspěvky budou smazány. Děkujeme za pochopení! 14. února : Kyjevské smaené fazole. I bez masa se dá připravit skvělý oběd! 14. února : Menopauza mění vzhled eny. Na co vechno má vliv kolísající hladina hormonů |
|
|
Stránky: 1
Zdravím maminy,
nevím u jak dál s učením. Syn je teď ve druhé třídě a u v první to byla katastrofa
Kadý úkol provázejí slzy a vzliky. U nevím jak na něj aby to tak nebylo. Zkouela jsem po dobrém i pozlém, ale nijak nic nepomáhá. nemáte nějakou fintu?
Kdy nad ním stojím, tak to jde, ale pak ve kole není samostatnej. Kdy nestojím, tak mu trvá napsat 3 věta 30-45min ... kdy du kolem, tak si píe po rukou nebo do seitu a pak to stojí za to. A tak se chová i ve kole. Je to chytrej kluk, ale vechno mu je umák.
Není tady
Musí najít formu, kterou ho to začne bavit. Vysedávat hodiny nad úkoly nemá smysl. Taky jsem dcerku nechala psát úlohy na načisto, bylo to čím dál horí a pak se mi začala toulat, aby na učení nebylo tolik času. Zkus mu raději něco slíbit, dát, hrát si s ním - kdy to bude mít brzy...
Není tady
Tohle je úplná kolní klasika.Take ,odhadni si čas,který kluk bude na přípravu potřebovat.Příprava je i organizování věcí v aktovce.Nejdřív u celé akce musí být a radit (umýt ruce,jak se paní učitelce líbil minulý úkol,copak bude dělat dneska,za jak dlouho to asi bude mít tak aby se to líbilo,co na zítra do aktovky,uka jak má pěkně srovnanou aktovku).Při vlastní práci nech chlapečka samotného ale po době kdy myslí ,e u je čas se ho zeptej jak je daleko,musí ho mírovat a vdycky kdy rozostří pozornost zeptat se jak to probíhá.A hlavně ho chval!Pochval třebas jedno povedené písmenko.Chval i jak je samostatný a dnes rychlejí ne včera.Pochval kadou maličkost která se mu povede (i při udrování pořádku).Co se času týká,je fajn kdy i dítě ví jak běí.Take hodiny v pokoji.Sakumprásk by to celé němělo trvat déle ne 30minut,psací úkol 10-15 minut.Směřuj ho k tomu ,e udělat povinnosti dobře a rychle je pro něj výhodné -zbývá mu víc času na hry a ty jsi astná a spokojená maminka.Hlavně se nerozčiluj a kritizuj pozitivně (tenhle řádek se ti nepovedl ale tenhle u je mnohem lepí).Mysli na to,e napsání úkolu je jen malá část "domácího úkolu", vyhodnocení minulé práce,příprava na dalí den a zorganizování času je taky domácí úkol.
Není tady
Maso,
obávám se, e moc rad ti nepomůe. Mluvím z vlastní zkuenosti. Se kolou válčíme od první třídy, teď je syn v devítce a já melu z posledního. Zkusila jsem naprosto ve, bez úspěchu.
Tedy moná je úspěch v tom, e vůbec do té devítky doel, kdybych ho denně dohlíela, kdoví, jak by to ve dopadlo.
Musí mít pevné nervy a trpělivost. Je to ale velmi obtíné.
Není tady
Maso, nemám co dodat k tomu, co napsala Hannah, opravdu to chce pozitivní motivaci, násilím to synkovi leda zokliví. Rizděl úkol na úseky s odměnou a hlavně synkovi nenadávej.
Není tady
Jo holky taky se snaím, ale dneska u stratil mikinu, zapomněl učitelce dát přečíst notýsek e má jít po o domů, take jsem musela budit malou a dojít pro něj. nače na mně vybalila vychovatelka e ze koly přiel v bačkůrkách take v doprovodu starího áka ho poslali zpátky do koly aby si nael boty. úkol dneska proběhl v pohodě, ale s mojí asistencí a kdy jsem mu teď dala opisovat z čítánky, tak máme mokrej koberec ze slz. Ale píe .......
Není tady
Jo on je taky problém v tom e moje máma na nás neustále histericky křičela. Já si furt říkala e nebudu na svoje děti taková, ale i kdy se kolikrát krotim, tak se u toho přistihnu a vím e to není dobře, ale pozůstatky výchovy tam jsou a to nezmněním.
Není tady
Maso, u nás po revoluci otevřeli soukromou kolu, kde děti nedostávaly úlohy, rodiče se s nimi nemuseli učit a děti nedostávaly ani známky, aby se nestresovaly. Byl to opačný přístup, ale dětem se ve kole líbilo, vechno učení zůstávalo ve kole a tak nic nezapomínaly. Tvůj synek je malinký, má plno nových starostí a problémů, potřebuje klid a pochopení. S dcerou jsem se trápila jako Ty, syna jsem nechala, a se učí sám a bylo to podstatně lepí. Jen jsem kontrolovala aktovku, nosil si plno hraček.
Není tady
myslím e by mohlo jít i o nějakou poruchu učení. Zkus se poradit s učitelkou a nechej ho odeslat do PPP.
Není tady
Pavli o poradně jsem u mluvila s učitelkou na konci K. Jetě jí musím napsat mejla nebo polu v pondělí po Lukym papírek, nějak mi to s malou nevychází se tam stavit. Ale taky si myslím e tam asi něco bude.
Není tady
tak jak vas tady ctu, tak vam doporucuju tohle http://www.pppbruntal.cz/texty/adhd05.html
Není tady
Ahoj, tak přsně takový problém mám s klukem asi od druhé třídy, v první se to dalo, nejeli tak rychle, take ve zvládal dobře, problémy nastaly ve druhé třídě, kdy ostatní děti měli napsaný diktát za 20 minut, syn na to potřeboval 35 minut, s opisem z kníky a kreslením to bylo stejné, učitelka byla moc hodná, věděla, e to vechno umí, ale trvalo mu to a tak na něj čekala, dopisoval o přestávce, někdy i doma. Měl vdycky plno práce, koukal z okna, učitelka mu musela připomínat, e má psát, aby to stihnul. Na vsvědčení měl sice samé jedničky, ale obávaly jsme se s učitelkou, e mu ta pomalost ukodí ve 3. třídě, kde přeci jen ty děti u musí být samostanějí a proto jsem zala do psychologické poradny, kde po prozkouení z jazyka českého, vyel vítězně na 1* a z vyetření , které se týkalo inteligence, pozornosti a soustředění takté. Pomalost mi vysvětlili tak, e prý na začátku , kdy se učil psát se udělalo pár chyb, například v uchopení pera v rozhýbání se, nutno dodat, e kdy něco píe, tak se kroutí jak had a to by prý mohlo spravit cvičení, kde ale poadují, aby během kolního roku, dva měsíce nechytil do ruky ádné psací potřeby a vůbec by nepsal, z čeho měl velkou radost můj syn , ale já byla zděená, při představě jak bude tedy dělat úkoly, matematiku, bych jetě pochopila, to mi řekla, e bych mu přečetla příklad a napsala bych za něj výsledek, ale co jazyk český a kde je výtvarná a pracovní výchova, nehledě na to, e to není ádný andílek a paní učitelka by tedy v době , kdy ostatní íci píí, mu musela vymyslet náhradní program. Skončilo to tak, e syn nastoupil do 3. třídy s novou paní učitelkou, která si ho obkouká a pokud se to do konce kolního roku nespraví tak budeme toto cvičení absolvovat v květnu a červnu. Uvidíme. Doma kdy má dělat úkoly , jsem na tom stejně, správně nasaný úkol a v limitovém čase je podmínka pro to, aby mohl hrát na PC nebo PS2 a často jsou slzy u do předu, vařečka nachystaná, i kdy jí pouiju 1x ze sta vyhroování.
Není tady
Ahoj Hanko,
tak do poradny jdeme tak za dva mněsíce a myslím e to dopadne stejně. Momentálně mně včera děsně překvapil... mněl opsat celé cvičení z písanky a tak jsem si sedla na stůl a koukala na něj. No kdy začal psát, tak jsem jen zírala jak píe.... myslím e snad ani učitelka nebude věřit e to psal on. Takovou nádheru jsem neviděla. Pak mi na to řekl e se snaí protoe se mně bojí. Ale aspoň vím e to jde. Nejvíc mně natvě kdy omylem donese seit ze koly spoluáka a on je o stránku nebo dvě napřed a on k tomu má vdycky výmluvu proč to nestihl.
No jinak si nedokáu to cvičení bez tuky představit.
Problém je v tom e si ho bejvalej bere i v týdnu a na vyuku kale. Kdy jsem mu řekla e Luky půjde do poradny, tak prej plaím a e byl taky takovej tak co. Prej aspoň bude mít dobré nervy kdy je flegma. No idi..
No nechám se překvapit tou poradnou co to bude.
Taky jsem na začátku K zavedla finanční odmněny, ale jeho to netankuje a kale na to stejně... take zase nic, ale s tím PC a PS2 jsme na tom stejně.
Není tady
Kupovat si jej nemá smysl. Dva měsíce bez psaní znám. Absolvovali ho moji áci a výsledky byly skvělé, i kdy jsme se domluvili na jednoduchém doplňování a nebo ústním zkouení místo psaného. Bez spolupráce rodiny to ale nejde.
Není tady
PavlaH napsal(a):
Kupovat si jej nemá smysl. Dva měsíce bez psaní znám. Absolvovali ho moji áci a výsledky byly skvělé, i kdy jsme se domluvili na jednoduchém doplňování a nebo ústním zkouení místo psaného. Bez spolupráce rodiny to ale nejde.
Pavlo, já to nemyslela e si ho tím koupím. Přeci jen dospěl do věku kdy ho peníze zajímají a chce si sám občas něco koupit. Tak jsem jen myslela e ho to bude motivovat.
Není tady
Holky, mám syna ve 4. třídě, ale prola jsem si stejnými problémy. Jen jsem velmi brzy zjistila, e zvyovat hlas či jakkoliv trestat nemá smysl, jen jsem tím syna jetě víc rozhodila. Časem jsme si nali určitý kompromis - záměrně říkám MY, protoe tím myslím sebe i syna - je jedno, jak dlouho dělá úkol, zda 10 minut či hodinu, hlavně e ho udělá. Píe prostě pomaleji, co je způsobeno dle vyetření v PPP, které jsme absolvovali na konci 2. třídy na vlastní ádost, výraznou dysortografií a grafomotorickými potíemi. Učitelka na to bere ohled, ikdy jsme si proli obdobím, kdy jsem si ten ohled doslova musela vyádat (vydupat) přes ředitelku koly, ale budi, jinak tato učitelka je fajn, děti motivuje. Kdy píou diktáty, syn je sice také píe, ale času na to má víc ne ostatní děti a hlavně učitelka mu poté známkuje podstatu diktátu (i/y , s/z atd.) a ostatní chyby typu chybějící háčky, čárky, předloka napsaná společně se slovem, chybějící písmenko atp. u neznámkuje. Ví, e kdy mu dá doplňovačku, napíe to dobře, vyjmenovaná slova umí jako kdy bičem mrská a utěuje slovy "není tragédie, e píe pomalu a patně, máme dobu počítačů, ručně dnes u píe jen málokdo a PC programy tyhle drobné chyby samy opravují". A já jí dávám pravdu.
Co se učení a přípravy na druhý den týče, vím, e doma nemá smysl syna mordovat bůhví jak dlouho, naučí se něco a dostane na hodinku volno, a se proběhne, vyčistí mozek, odreaguje se .. a pak pokračujeme zase chvíli v učení. Mám zjitěno, e déle jak hodinu a půl v kuse se syn učit nemůe, prostě mu to pak nejde, je unavený a mozek mu to nebere. Proto ty přestávky.. I přes vechny tyto potíe se ale učí dobře, na vízo na konci třetí třídy měl dvě dvojky, jinak samé 1 a nebyly to známky z milosti, ale poctivě vydřené.
Buďte holky trpělivé, nervozitou a vysokými nároky dítěti nijak neprospějete a jak to u tady kdosi (tuím e PavlaH) napsal, objednejte se do PPP, případné poruchy se tam bezpečně prokáí a PPP vám i kole doporučí způsob, jak vae dítě učit a jak k němu přistupovat.
Není tady
Hm, tak můj synáček taky zrovna kolu nemiluje. Teď je v pátý třídě a já si vyčítám, e jsme mu nedali odklad. Je toti narozený a na konci prázdnin.....Jeho nejmilejí zábava jsou autíčka a stavebnice a kola je prostě zasunutá v jeho mylenkách a někde hodně daleko. On například neví, jaký mají domácí úkol, tak ho polu zeptat se do vedlejí ulice jeho spoluačky. Syn tedy nakonec zjistí, jaký dostali úkol, ale jaký je jeho překvapení, kdy zase nemůe najít domácí seit a vzpomene si, e ho zapomněl ve kole.... Dokonce se nám u párkrát stalo, e el ráno do koly bez taky, jaksi jí zapomněl doma.... A těch slziček nad učením a úkolama taky u bylo moře.... No jo, kadý nemůe být genius. Snaíme se, aby neklesl na horí známky ne trojky a i to dá velkou práci. Samozřejmě, e mě to mrzí, ale je fakt to asi lepí nebude, ikdyby jsme se oba po......, take se s tím smiřuju, synovi je to celkem jedno. Hlavně, kdy jsou ty nae děti zdravý a teď to myslím naprosto váně, u sousedů mají těce nemocnýho klučinu a to si pak člověk uvědomí, e na kole ivot nestojí.
Není tady
Ivet, tak v tomhle má naprostou pravdu. Já nechci mít ze syna jedničkáře, ale chci aby pochopil e má určitý povinosti. U co se zákazů a křiku doma týče taky krotím, neb malá u to vnímá a pak ječí a křičí taky
Do PPP by jsme mněli jít snad u tenhle mněsíc.... ádost jsem podávala v půlce záři a prý to trvá a dva mněsícee.
Upravil(a) masa (4. 10. 2007 15:20)
Není tady
Křikem nic nevyřeíte. Dítě si zvykne, e je to běný styl vaí výchovy a přestane na to reagovat. Můj bratr je dyslektik, navíc přeučený levák. Máma na něj la sice s láskou, ale taky s důsledností. Takové dítě se nemá přetěovat. Chtít po dítěti s dyslexií opisovat z čítanky, to je jako chtít po dítěti s obrnou, aby uběhlo stovku do deseti sekund... to úsilí se nevyrovná výsledku a dítě demotivuje. Mnohem lepí je třeba opravdu to doplňování jednotlivých písmenek. V poradně vám poradí nejlíp. Podle mě hodně rodičů dělá chybu, e nejsou důslední a taky zbytečně na dítě zvyují hlas nebo ho dokonce pratí Kdy cítíte, e se neovládnete, najděte si mechanismus, kterým nedojde k projevu vaí zlosti. Třeba si běte dát kafe a udělejte desetiminutovou pauzu, kdy si i dítě odpočine. Dítě vám to nedělá schválně. Je to těké, vím, ale pokud to nezvládnete, dostane kvůli vám dítě takový odpor ke kole, e nebude divu, e se bude vemoně snait vyhnout se přípravě. To poníení, které nebude muset při psaní úkolu zaít, mu bude stát klidně i za rákosku. (Jejím jsem zarytým odpůrcem, mimochodem.) Dospělé jste vy, vaím úkolem je zvládnout takové dítě. Stejně jako ono "propadá" z úkolů a povinností, zatím i vy propadáte z jeho zvládnutí. Jste na stejné lodi. Tak se drte
Upravil(a) Eva36 (4. 10. 2007 15:41)
Není tady
Stránky: 1